{UNIT 4 Agresso} werkt niet meer...

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:30

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Topicstarter
Na het installeren van ADSL via een ethernetmodem (alcatel/thomson) en draaiend gekregen op het netwerk (eindelijk...) doet ineens het bovengenoemde programma het niet meer.
Dit programma probeert contact te leggen met de server, maar dit lukt niet.
Zijn er toevallig mensen die dit programma kennen, en weten hoe je het moet instellen...
Graag zsm reactie...
Het gaat om vier computers die draaien op een windows 2000 OS, met een 100 MBit netwerk.
Op de server draait het programma nog wel gewoon goed...
Wie kan mij helpen???

Life is not about specs, it is about joy!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waar heb je dat pakket aangeschaft? Dat bedrijf geeft je ook support.

Mijn oude werkgever was ook dealer van Unit4 producten, dus vandaar. Zover ik weet stel je alleen maar in de client in dat ie op een bepaald IP (de server dus) moet connecten. Dus lijkt het me dat je netwerk niet lekker werkt. Kan je dat server ip wel pingen? Kan je andere pc's pingen? Eventuele shares benaderen?

• bartvl

bartvl

Topicstarter
Het netwerk werkt prima, het is inderdaad dus het probleem dat hij niet naar de server contact kan leggen...
De server heeft adres: 10.0.0.151 maar ik weet niet waar ik dat moet instellen.
En inderdaad, die lui geven wel support, alleen zei mijn baas dat da op zaterdag niet het geval was. En ik ben nu bezig met het netwerk en dergelijke, maar als jij aan zou kunnen geven waar ik de ip instellingen kan wijzigen, dan ben ik zeer erg geholpen.

[ Voor 1% gewijzigd door bartvl op 06-12-2003 14:36 . Reden: "stijlfout" ;) ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sorry, ik ken het programma (ik heb het trouwens over Multivers, Unit 4 Agresso is AFAIK een merknaam, geen software) niet meer uit m'n hoofd. Ben ik blij om ook :). Zoek in de instellingen menu's oid. Desnoods kan je de client opnieuw installeren, bij installatie kan je ook het IP van de server opgeven. Unit4 heeft ook een helpdesk die je kan bellen, kijk hun site er even op na. Weet alleen niet of ze ook in het weekend bereikbaar zijn.

Maar als ik het goed begrijp heb je ADSL aangesloten, en toen deden opeens alle 4 de werkstations het niet meer? Dan is er echt wat met je netwerk aan de hand hoor. Zijn de ip adressen misschien veranderd door een evt router oid? (lijkt me wel want een ip als 10.0.0.151 zou ik persoonlijk nooit aan een "echte" server geven, lijkt me meer een DHCP adres van je router). Het bedrijf waar je de software aangeschaft hebt, doen die ook systeembeheer voor je? In dat geval zullen ze het niet zo leuk vinden dat je hebt "lopen kloten" en zullen ze misschien wel extra kosten in rekening brengen als ze de spullen moeten komen fixen.

• bartvl

bartvl

Topicstarter
Probleem inmiddels opgelost.
In ieder geval bedankt voor de moeite.
Ik heb via het programma: cfgwiz.exe de server ingesteld, daardoor liep het weer :D
En het IP is inderdaad geen standaard nee, en eigenlijk is de benaming "server" niet helemaal terecht: het is gewoon een computer die gebruikt wordt om bestanden op te slaan, maar niet gebruikt wordt om contact te maken met internet...
Maar het probleem is dus opgelost.