Toon posts:

image op achtergrond

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een plaatje (jpg) van een nogal grote resolutie en grootte. Hij is 1600 bij nog wat en is in totaal 2 mb groot. Dit plaatje wil ik als achtergrond van mijn website gebruiken, maar daarvoor zal hij wel verkleind moeten worden. Bij het verkleinen gaat echter wel het mooie effect weg (hij is oorspronkelijk nogal ingezoomd).

Wat kan ik nu het best aan het plaatje doen, zodat het plaatje wel mooi blijft (ingezoomd dus)?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:13

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik vind dat je design behoorlijk zuigt als je een achtergrond van 1600px breed hebt. 2MB inladen is heel wat, veel te veel voor een site (ik zou daar een halve minuut over doen, ga ik niet op wachten).

Maar goed, jouw keuze. Je zou hem in kwaliteit kunnen compressen in JPG, of als GIF opslaan, hoewel je daarbij maximaal 256 kleuren kunt gebruiken en daarom eigenlijk niet voor foto's geschikt is.

Mijn oplossing: gooi je design weg.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
Kan je het plaatje hier niet posten, zodat ik begrijp wat je nu eigenlijk bedoelt met "ingezoomd".

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Topicstarter
Prammenhanger schreef op 06 december 2003 @ 14:12:
Ik vind dat je design behoorlijk zuigt als je een achtergrond van 1600px breed hebt. 2MB inladen is heel wat, veel te veel voor een site (ik zou daar een halve minuut over doen, ga ik niet op wachten).

Maar goed, jouw keuze. Je zou hem in kwaliteit kunnen compressen in JPG, of als GIF opslaan, hoewel je daarbij maximaal 256 kleuren kunt gebruiken en daarom eigenlijk niet voor foto's geschikt is.

Mijn oplossing: gooi je design weg.
Mijn design is niet 1600px breed maar mijn image die ik wil gebruiken ;), daarom wil ik dit plaatje (van 2mb) in feite compressen zodat het wel kleiner wordt (ik ga daar nl ook niet op wachten totdat het geladen is), maar dat het effect van het plaatje niet veranderd (bovendien is het al een jpg).

ik zal het plaatje ff live zetten moment

Hier is het plaatje: http://www.simpelmail.com/gravel.jpg
Dit plaatje wil ik dus (liefst zo scherp mogelijk) op de plek zetten waar nu de grijze strepen staan (www.simpelmail.com)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 14:38 ]

• coubertin119
  • Laatst online: 25-05 19:01
Als je design geen 1600px breed is, maar je image wel, dan wordt het sowieso toch al geresized door de browser?

Skat! Skat! Skat!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:42
Je moet er ook rekening mee houden dat veel mensen een resolutie van maar 800x600 of 1024x768 hebben en daardoor sowieso niks hebben aan een achtergrond plaatje van 1600x1200 op een site, omdat ze er toch de helft niet van zien.

Wat je kan doen in plaats van resizen is het plaatje croppen, dus snij de randen er vanaf waardoor ie kleiner wordt, misschien behoudt het plaatje dan wel het effect. Ik raad je trouwens aan om het plaatje niet veel groter dan zo'n 50 á 100 KB te laten zijn, want een langzaam ladende site is erg irritant.

The devil is in the details.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

hmm zo mooi of speciaal is dit plaatje ook weer niet; en volgens mij te druk als achtergrond maargoed; je kunt er toch gewoon een klein hoekje uitknippen en dit repeaten?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 19:56

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Gewoon croppen zou ik zeggen...

• BrokenRules
  • Laatst online: 10-03-2025
http://www.leejoo.nl/achtergronden/natuur/natuur_08.jpg en maak hem rood ... ben je er volgens mij ook

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
gewoon een rechthoekje uit knippen en die steeds herhalen, hoef je maar 1x te laden.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal, ik ga er mee aan de slag!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Robert-Jan schreef op 06 december 2003 @ 14:53:
gewoon een rechthoekje uit knippen en die steeds herhalen, hoef je maar 1x te laden.
Maar dan zie je lelijke overloopranden.

Met een programma zoals PhotoSEAM kun je makkelijk tiled backgrounds maken die je oneindig kun herhalen zonder dat je de randen ziet.

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/gravel2.jpg

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Johnny schreef op 06 december 2003 @ 15:26:
[...]

Met een programma zoals PhotoSEAM kun je makkelijk tiled backgrounds maken die je oneindig kun herhalen zonder dat je de randen ziet.

[afbeelding]
klopt! dat is mij ook opgevallen....zal dat stukje software van jou eens proberen

Verwijderd

Topicstarter
Johnny schreef op 06 december 2003 @ 15:26:
[...]

[afbeelding]
met dat programma zie ik ook nog randen helaas... (al is het wel minder)
zie plaatje: http://www.simpelmail.com/randen.jpg

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 22:37
Ik wil nog even wat opmerken over het algehele design.
Ik vind het niet echt lekker kijken zo naar je site. Als ik je laatste screen zie worden mijn ogen constant naar beneden getrokken. Dat gravel lijd te veel af. Waarom zou je niet gewoon voor een rooie achtergrond gaan? Gewoon egaal. Verder zou ik ff die witte copyright letters zwart maken. Dat is niet te lezen zo. Maar ik zou echt van het idee van gravel afstappen. Ook al lukt het je geen randen te krijgen.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

fotoseam? waarom hebben ze in photoshop dan een offset filter gestopt?
gewoon het kreng op repeat zetten

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
gomaster schreef op 06 december 2003 @ 19:40:
Ik wil nog even wat opmerken over het algehele design.
Ik vind het niet echt lekker kijken zo naar je site. Als ik je laatste screen zie worden mijn ogen constant naar beneden getrokken. Dat gravel lijd te veel af. Waarom zou je niet gewoon voor een rooie achtergrond gaan? Gewoon egaal. Verder zou ik ff die witte copyright letters zwart maken. Dat is niet te lezen zo. Maar ik zou echt van het idee van gravel afstappen. Ook al lukt het je geen randen te krijgen.
Ik denk toch dat ik je gelijk moet geven hierin.. ik had gekozen voor gravel om de site toch wat met tennis te verbinden (verder is hij nl vrij zakelijk)...
Maar ik zal rood ook nog eens proberen... tnx voor je advies

voor de liefhebbers ;) hier issie int rood

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 20:23 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Sitechecks mogen hier eigenlijk niet, maar ik wil je toch graag in het kader van 'toch je gravel gebruiken' wat tips geven.

Dat logo van dat tennisracket is iets té veel jpeg'gecompressed. Je ziet de vlekjes erin. Dat is er met Photoshop prima uit te poetsen. Alsje je bg nou hetzelfde zou doen als je tennisracket, en het zwarte lijntje precies op die plek weg zou halen, lijkt dat aan elkaar te zitten. == in mijn ogen wel origineel.
Het rechter hoekje van je paginaheader is nog wat wit, dus prop daar een fade in die van wit naar gravel gaat (links naar rechts). Dan heb je toch je gravel nog terug :+ , trekt het niet teveel aandacht en heb je het op elke pagina staan. Idee?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

En haal dat CSS compliant plaatje weg!
http://jigsaw.w3.org/css-...ofile=css2&usermedium=all geeft fouten (okee, alleen maar vanwege de IE-only scrollbar dingen, maar toch :) )

Verwijderd

photoshoppen -> image size naar 1024x768
opslaan als jpg kwaliteit 6 a 7 (zo'n 50kb) en klaar ben je
(mensen met 800x600 leven nog 10 jaar terug)

die 8tergrond is trouwens echt te druk , ik kan hier geen 10 sec naar kijken 8)

Verwijderd

meschien is het ook wel handig om de achtergrond wat rustiger te maken door hem wat donkerder of lichter te maken.

dat felle rood is namelijk niet echt practies voor een site.

hier een voorbeeld van wat ik bedoel. (quick&dirty)

voorbeeld

en dat vind ik zwart zelf nog het rustigst.

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 22:37
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 02:51:
meschien is het ook wel handig om de achtergrond wat rustiger te maken door hem wat donkerder of lichter te maken.

voorbeeld

Ben ik het helemaal met je eens. Dat donkerste is echt het beste. Wat je eerst had is zoals ik al zei erg druk maar prikt ook nog eens aan je ogen. Bovendien is echt gravel ook nog wat donkerder ;)
Ik zou trouwens bij egaal rood ook iets donkerder nemen.

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-05 10:18
Wat ik doe om een achtergrond te maken is:
Pak een stukje van iets van 50hx50b en spiegel deze naar rechts.
Vervolgens dit plaatje van 50hx100b naar onderen spiegelen
Dan heb je een plaatje van 100hx100b en met repeat sluit alles mooi aan....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 02:51:

voorbeeld

helemaal mee eens... ik heb hem nu even op donker rood staan. Ga denk ik nog wel even experimenteren met die donkere kleur van jou...Persoonlijk vind ik dat donker rode ook nog niet eens zo slecht... heren allen dank! :)
Pagina: 1