Toon posts:

Award Bios Flashen icm BIN

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen.... k wil mijn AWARD BIOS updaten... heb hieronder wat informatie;

BIOS Type Award Modular
Award BIOS Type Award Modular BIOS v4.60PGA
Award BIOS Boodschap MX64 R1.01TM Mar.03.2000 AOpen inc.
Datum Systeem BIOS 03/04/00
Datum Video BIOS 12/09/99
BIOS Fabrikant
Firmanaam Phoenix Technologies Ltd.

Ik heb nu op zo (vage) site ergens een *.BIN bestand gevonden die een groote heeft van "256"kb en de naam "ax63p128" draagt. Maar in gods naam hoe kan ik met deze BIN file nu mijn bios updaten??? welke tools heb ik nodig en WAAR te downloaden en ook ergens een handleiding misschien? dit is mijn eerste keer dus en ik wil het niet verkeerd doen hehe :P

Maar het zou helemaal mooi zijn als iemand een link heeft voor een GOEDE updaten voor me... ik vertrouw deze niet helemaal echt maar mijn bios moet ECHT geupdate worden want heb de ene fout na de andere (BSOD) en dit is niet goed meer hehe... problemen zijn gekomen van het moment dat ik Norton erop gezet heb en tevens dat het programma verklaarde dat het een "BIOS" virus doorgelaten had of iets dergelijks *lol???*

Nou hoop dat iemand me kan helpen.... alvast hartstikke bedankt mensen!

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

search gebruiken of FAQ van PMG doornemen is echt niet veel werk hoor... *klik*
en updates voor Award bios kun je gewoon van de Awardsite plukken, niks vaags aan ;)

btw move -> PMG ?

[ Voor 22% gewijzigd door NijntjeRocks op 06-12-2003 13:18 ]

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor een Award bios, heb je AWDFLASH nodig
Die zet je op een DOS bootdiskette...
Samen met die .bin file...
en dan moet je awdflash.exe <bin-file> doen volgens mij
NijntjeRocks schreef op 06 december 2003 @ 13:17:
search gebruiken of FAQ van PMG doornemen is echt niet veel werk hoor... *klik*
en updates voor Award bios kun je gewoon van de Awardsite plukken, niks vaags aan ;)

btw move -> PMG ?
Volgens mij, kan je de BIOS van Award zelf niet updaten. Wel de BIOS van je moederbord...

Dus als je zoekt op de site, van de fabrikant van je moederbord... En die er dan in flasht... Dan zal het waarschijnlijk wel goed gaan... Anders is de gok te groot (vind ik)

[ Voor 68% gewijzigd door CH4OS op 06-12-2003 13:20 ]

Verwijderd

- Checksum 4901h
- Expands Graphics Aperture Size to 256M.
- Enables 'USB Keyboard Support' by default.
- Adds 'AGP Driving Force' item in Chipset Features Setup.
- Updates BIOS flashing utility.

[Note] Please follow steps below to flash this new type BIOS of MX64 motherboards. Procedure: Download this zipped file. Run shareware PKUNZIP (http://www.pkware.com/) which supports miscellaneous operation systems to extract the binary BIOS file and the flash utility. Or Winzip (http://www.winzip.com/) in Windows environment. Save "MX64104.EXE" and "MX64104.BIN" to a DOS floppy disk. Reboot your system with this disk without loading any memory handler (suh as EMM386) or device driver to get as much free space as possible. If you have an EPROM writer, simply take the .BIN file to program your BIOS. Execute A:>MX64104 and the program will do the rest of it. DO NOT turn off power during flashing process, until you are asked to!! Reboot system and press "DEL" to enter BIOS setup, load "BIOS SETUP DEFAULT", then SAVE and EXIT. Done!
Bron: officiële Aopen bios update site

Verwijderd

Topicstarter
Als het mis gaat he :P wat kost een nieuwe bios ONGEVEER in welke prijs moeten we dan gaan denken? :D

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

eww http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/47/top ?

[ Voor 22% gewijzigd door SithWarrior op 06-12-2003 14:34 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

wat kost een nieuwe bios ONGEVEER in welke prijs moeten we dan gaan denken?
badflash @ PMG niks tot http://www.flashbios.org/ > 10 euro

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 14:50 ]

Pagina: 1