Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder
Erhm.... Kan niet wat jij wilt? 
Als er geen relatie is tussen total en a.id, dan zal dit ook niet in 1 resultset kunnen zonder subqueries.
Als er geen relatie is tussen total en a.id, dan zal dit ook niet in 1 resultset kunnen zonder subqueries.
[ Voor 65% gewijzigd door gorgi_19 op 06-12-2003 13:14 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
idd, het gegeven totaal aantal records komt maar 1x terug, daarvoor maak je dus een aparte resultset aan, eventueel met andere gegevens die maar 1x terug komt. En dan een volgende resultset waarin je de results stopt, dan komt het goed
aan die optie had ik ook al gedacht, maar dan wil dat dus zeggen dat ik bijna mijn hele query (inclusief vrij veel joins en een uitgebreide where) twee maal moet uitvoeren. ben een beetje bang voor de redunantie die ik hier bij creeer, dus vroeg me af of het ook in een query kon.. maar goed, als het niet kan, dan maar reduntatie..Fossie schreef op 06 december 2003 @ 13:43:
idd, het gegeven totaal aantal records komt maar 1x terug, daarvoor maak je dus een aparte resultset aan, eventueel met andere gegevens die maar 1x terug komt. En dan een volgende resultset waarin je de results stopt, dan komt het goed
Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder
Nieuwe MySQL versies hebben hiervoor een extra snufje, zodat je bij de query kunt opgeven dat je toch het totale aantal resultaten terug wilt krijgen (dus het aantal voordat de limit optreedt). Maar goed, dan moet je dus MySQL 4.x gaan draaien en ik weet niet of dat mogelijk is.
Je kunt eens zoeken op SQL_CALC_FOUND_ROWS.
Je kunt eens zoeken op SQL_CALC_FOUND_ROWS.