[Win XP] Reboot na opstartscherm

Pagina: 1
Acties:

• Toni
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb serieus al alle faqs reeds doorgelopen, en een hoop topics maar tot nog toe nog geen constructieve oplossing kunnen vinden voor mijn probleem. Het gaat om het volgende :

Ik heb 3 dagen geleden een nieuwe PC aangeschaft met de volgende specs :

- ASUS A7V600
- Athlon XP2400
- 512MB 3200
- 120GB Maxtor Serial ATA
- Radeon 9200SE

Alles netjes inelkaargezet, en windows XP geinstalleerd : het draaide als een zonnetje.

Gisteren na het uitprinten van mijn sinterklaasgedichten de PC uitgezet, en windows is toen gewoon netjes afgesloten.

Vanochtend zette ik 'm weer aan, en het opstarten van Windows XP duurde wel heel erg lang. Hij bleef steken op het 'loading Windows XP' opstartscherm en vervolgens begon 'ie vanzelf te rebooten. Daarna heb ik XP helaas niet meer kunnen laden. Telkens geeft 'ie aan of ik in veilige modus, of laast werkende config wil booten, maar dat wil ook niet lukken : telkens een reboot.

Ik dacht in eerste instantie dat het mijn Harddisk zou zijn, in het VIA Raid-menu die vlak na het bios wordt getoond zag ik dat er voor de harddisk grootte 114GB werd aangegeven. Maar ik weet helaas niet meer wat de aanduiding was voordat ik problemen had... Dus ik kan niet echt met 100% bepalen of er inderdaad harddisk clusters beschadigd zouden kunnen zijn.

Het eerste wat ik probeerde was met de Windows XP installatie CD een verse install eroverheen te zetten. Maar bij de installatie procedure blijft 'ie steken op het 'onderzoeken van harddisk op bus 0 id 0'... Het enige wat je dan kunt doen is de resetknop indrukken, want verder gebeurt er niets meer.

Wel, ik dacht slim te zijn en de harddisk te ontkoppelen en mijn gewone IDE ATA schijf uit mijn oude compu er eens in te steken. Daarop staat een installatie Win98 en Win XP. En tot mijn grote vreugde bleek dat Win 98 wel wilde opstarten. Maar die herkent niet de SATA schijf van Maxtor. Maar wat ik uitermate apart vind is dat Windows XP van die schijf >>niet<< wil booten. Dan gebeurt weer precies hetzelfde als met Maxtorschijf : zodra hij het Loading XP scherm wil laten zien, dan volgt een harde reboot. Dit gebeurt ook wanneer ik de SATA schijf ontkoppel van het moederbord.

Ik heb alle cdrom drives en floppydrive ook eruitgehaald, maar hij blijft het zelfde gedrag vertonen. Ik vraag me nu af waar het aan kan liggen. Omdat Windows 98 wel wil booten denk ik dat het geheugen en videokaart wel in orde zijn. Ik verdenk dus uiteindelijk het moederbord.. maarja hoe kan dat nou opeens kapot zijn?

Voordat ik terugga naar de winkel wil ik graag een beetje onderbouwde verklaring voor de fouten die het systeem vertoont zodat ik niet zo ongeveer alles moet gaan wisselen om erachter te komen waar de fout inzit.

Kan iemand mij helpen?? Ik ben echt ten einde raad!

We need more cowbell

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021
Ik heb de MSI KT600 delta.
OOK met 1 Maxtor 120 gig sata hardeschijf.De hele schijf was als NTFS geformatteerd. Als FAT32 zou ik geen probleem hebben omdat ik in dos dan nog van alles zou kunnen doen.

EN precies hetzelfde probleem als jij, hierboven beschreven hebt.

Het probleem is waarschijnlijk het installeren van de service pack 1 (WIN XP). Op een niet legale windows versie, waardoor windows de hardeschijf geblokkeerd heeft. Ik heb nu een legale windows versie en wil de schijf opnieuw formatteren/installeren hoe kan ik dan weer toegang krijgen tot de schijf?

Ik heb precies hetzelfde geprobeerd als hierboven. Ook met een andere chipset (nforce 2)krijg ik geen toegang.

[ Voor 11% gewijzigd door Patvs op 01-01-2004 22:27 ]

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-03 09:50
Heb precies hetzelfde probleem. En ik heb merkwaardig genoeg ook een RAID 0-configuratie.

Bij mij blijft ie eindeloos doorgaan met die blauwe blokjes doorladen in het WINXP scherm.

Ik heb geen service pack gedownload. En heb een half jaar nergens last van gehad.

Wie weet wat er hier aan de hand is?

Verder config: Athlon XP 2600, 512 MB, GeForce 4 ti4200, Epox 8KRA2+

[ Voor 11% gewijzigd door Aristos op 05-01-2004 08:59 ]

Verwijderd

Ik heb ook hetzelfde probleem. Mijn systeem heeft 2 maxtor 6Y080M0 schijven (SATA). Het ging een tijdje goed maar daarna wilde windows XP home niet meer opstarten. HIj bleef een tijd hangen bij het bootscherm en reboote vervolgens. Ik heb daarna nog gebprobeert om op mijn andere SATA schijf windows te installeren, maar dat werd ook niks want na de eerste reboot liep het al weer mis :(.

Mijn config is:
- AMD XP 3000
- ASUS A7V600 (KT600 chipset)
- 2 x 6Y080M0 (80 Gb maxtor SATA)
- Radeon 9600 (Hercules)
- Win XP home (legale versie)

Ik heb al veel gezocht in allerlei forums, maar nog geen oplossing gevonden.

Wie weet waar de fout zit ?

Kan het iets van de voeding zijn ?

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03 20:23
Wat doet die als je boot in veilige modus en je de ide controller opnieuw installeerd?.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Verwijderd

GAEvakYD schreef op 17 februari 2004 @ 10:26:
Wat doet die als je boot in veilige modus en je de ide controller opnieuw installeerd?.
Hmm.. even naar boven scrollen ;). Daar staat dat dat ook niet werkt. Verder ging het vooral om de SATA controller.

Ik heb btw met mijn eerste SATA schijf al een keer hetzelfde probleem gehad. Toen heb ik hem opgestuurd naar Maxtor voor een nieuwe. Toen ik de nieuwe binen had werkte het weer, maar dat was maar van korte duur (4 weken). Nu doen allebei mijn schijven het niet meer. Dus ik denk dat het toch iets is met de SATA controller.
Maar wat :? ??

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 11:10 ]

Verwijderd

ik heb dit probleem ook met een van mijn computers.
erg vervelend. weet iemand ondertussen al hoe dit op te lossen is.

ik heb overigens een 120 gb maxtor IDE 2mb cache.

bij het opstarten kun je kiezen om m in de veilige modus op te starten en al die andere keuzes, maar bij wat je ook kiest reboot de computer meteen weer.

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Verwijderd

echt niemand ?
Pagina: 1