Toon posts:

netwerk probs a78nx deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus a78nx deluxe, zoalng ik de netwerk aansluiting van de nvidia netwerkkaart gebruik werkt alles prima. Maar ik wil graag mijn internetverbinding delen door de 2e on-board netwerk kaart te gebruiken. Dit lukt niet, de hub zegt wel dat er een verbinding is. Ik heb ook geprobeert de 2e onboard kaart te gebruiken als aansluitpunt voor mijn kabelmodem maar dan heb ik helemaal geen internet meer. Windows xp geeft mijn 2e netwerk kaart bij naam aan als 1394 netwerk kaart, dit is toch firewire, lijkt me een foutje van windows anders zou er toch geen utp kabel in en zal de hub toch nooit een verbinding aan kunnen geven?
Please help! Alvast bedankt!

Verwijderd

Door Windows XP worden een aantal dingen van je A7N8X deluxe onder netwerk geplaatst:
- 3Com onboard NIC
- Nvidia onboard NIC
- 1394 / Firewire
- USB modems

Let erop dat alleen de 2 onboard NIC's echte netwerk aansluitingen zijn. De andere kunnen netwerkfunctionaliteit hebben, maar zijn dit eigenlijk niet.

De onboard NIC's kun je inschakelen in de Bios (onder "integrated").

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Wanneer je de nvidia-netwerkkaart en de 1394-aansluiting onder netwerkverbindingen ziet staan, ontbreekt de 3com nog.

Even vanaf je Asus-cd de drivers voor de 3com installeren en het probleem zou opgelost moeten zijn.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

of je nic enablen in je bios kan ook helpen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt tweakers! Ik had i.d.d. moest i.d.d. de drivers voor de 2e netwerkkaart ff installeren zoals igg zij. Ik dacht dat ik dit al gedaan had aangezien er 2 netwerkkaarten werden weergegeven bij internetopties maar dit bleek zoal igg al zij een firewire kaart te zijn die onterecht als netwerkkaart werd geindentificeerd. Nogmaals bedankt voor alle tips!