defineer 'in de pc' wat nader... wat zijn de specifikaties van die pc 
-mainboard merk
-bios revisie
-aantal aanwezig pci kaarten (die eventueel voor problemen kunnen zorgen)
als je nu eens alleen die kaart, en de videokaart laat zitten, zit windows hem dan wel?
-mainboard merk
-bios revisie
-aantal aanwezig pci kaarten (die eventueel voor problemen kunnen zorgen)
als je nu eens alleen die kaart, en de videokaart laat zitten, zit windows hem dan wel?
A wise man's life is based around fuck you
Ik weet uit ervaring dat er veel WLAN kaartjes zijn die niet herkend worden in 98 (SE). Die zijn blijkbaar uitsluitend gemaakt voor 2000 en XP.
Ik denk dat dit jouw probleem is, zoals je al zei: Een 98 machine ziet de kaart niet, maar de XP-machine wel.
Ik heb hier helaas maar een oplossing voor, stap over 2000 of xp (Desnoods om te testen).
Ik denk dat dit jouw probleem is, zoals je al zei: Een 98 machine ziet de kaart niet, maar de XP-machine wel.
Ik heb hier helaas maar een oplossing voor, stap over 2000 of xp (Desnoods om te testen).
edit:
Misschien is er nog een andere oplossing, probeer eens een linux distro, bij vrienden van me werkt het ook. Succes!!
edit2: OK, ik ben even op die Qtec site wezen kijken, en daar staat inderdaad dat deze kaart onder Windows 98 moet kunnen draaien.
Aangezien dit niet lukt, denk ik dat het je moederbord/BIOS is. probeer eens je BIOS te flashen, misschien dat de kaart dan wel gedetecteerd word.
Misschien is er nog een andere oplossing, probeer eens een linux distro, bij vrienden van me werkt het ook. Succes!!
edit2: OK, ik ben even op die Qtec site wezen kijken, en daar staat inderdaad dat deze kaart onder Windows 98 moet kunnen draaien.
Aangezien dit niet lukt, denk ik dat het je moederbord/BIOS is. probeer eens je BIOS te flashen, misschien dat de kaart dan wel gedetecteerd word.
[ Voor 40% gewijzigd door Mammoth op 06-12-2003 12:53 ]
There could be only one, too bad it wasn't me
ik ben daar ook geweest, en in de ahdnleiding staat ook niets vermeld, dat het soms niet werkt.Mammoth schreef op 06 december 2003 @ 12:39:
Ik ga maar op zoek naar mobo info.
edit:
Het mobo = AOpen AX6BC
edit2:
Hoe kan ik er achter komen wat voor versie de BIOS heeft?
edit3:
Ik heb een BIOS update gedaan, V2.00 -> V2.59 maar windows ziet hem nog steeds niet
edit4:
Ik heb maar en uitgebreide e-mail gestuurd naar de Support van Q-Tec hopenlijk weten zij er meer van.
[ Voor 26% gewijzigd door Reinstein op 06-12-2003 14:50 ]
Verwijderd
Heb jij inmiddels al een oplossing gevonden?
ik heb namelijk hetzelfde kaartje en bij mij (winxp) vindt hij het kaartje ook niet
ik zie wel dat er achterop het doosje staat dat pci 2.2 required is terwijl mijn mobo (abit bx6-2) slechts 2.1 heeft
ik heb namelijk hetzelfde kaartje en bij mij (winxp) vindt hij het kaartje ook niet
ik zie wel dat er achterop het doosje staat dat pci 2.2 required is terwijl mijn mobo (abit bx6-2) slechts 2.1 heeft