Toon posts:

Na installeren van videokaart, weigert m'n geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, mijn geluid doet tegenwoordig totaal niks.

Het volgende is gebeurd: 2 weken geleden was het voor het eerst dat mijn geluid plots (PC stond al tijdje aan) gewoon niks deed. Ik dacht: het ligt aan het nummer want het was net gedownd maar de rest deed ook weinig. Na herstarten van de PC deed alles het weer. Dit voorval vond nog 2a3 maal plaats. Tot een paar dagen geleden. Want.. mijn broertje moest mijn videokaart hebben en zette bij mij weer een oude. (geluid deed het nog). Toen hij zelf een kaart voor zichzelf had gekocht zette hij de mijne weer terug. En daarna doet het geluid standaard niks.

Wat is het niet: mute, verkeerd slot, hardware staat uit, drivers.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

en onder welk OS speelt zich dit allemaal af en met welke hardware?
werkt het nog wel onder een ander OS? (bijv knoppix cdtje?_

Verwijderd

Ten eerste wil ik aan je vragen om voortaan een topictitel uit te kiezen die je probleem wat specifieker beschrijft. "Geluid doet niks" is niet specifiek genoeg.

Dan raad ik je aan om in je topicstart meer informatie te geven, zodat andere users je sneller kunnen helpen en niet eerst om ontbrekende gegevens te hoeven vragen. Welk Os en wat voor hardware je gebruikt is een minimale eis.

Heb je al geprobeerd om je geluidskaart opnieuw te installeren, het zou best kunnen dat die een stuk uit je pci slot is geschoven. Eventeel kun je proberen of hij in een ander Pci-slot wel werkt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben er ongeveer achter. Ik had dus een trojan (eigenlijk 118 trojans) in mijn volume information zitten. Ik denk dat dat het probleem is. Ik heb deze soorten gehad: MultiDropper, BackDoor, Exploit-ByteVerify, JV/shinwow en ProcKill. Deze laatste deed het hem.

Ze zijn allemaal deleted. Maar nu doet mijn geluid het nog steeds niet. Is dat mogelijk? Weet iemand hierover meer?

Ik draai op: WinXP, onboard geluidskaart

P.S.: Tijdens het afspelen van een nummer op Windows Media Player hoort er toch normaal bij de Mediagegevens (wanneer weergegeven en er geen albumhoes staat).. een noot en daarachter een soort wapperend papier (net een vlag). Bij mij.. is die noot er maar het vlagje op de achtergrond niet.

Zoals jullie al gemerkt hebben, heb ik hier niet zoveel verstand van. Maar mijn vraag is: is het nou mogelijk dat mijn geluid permanent ver***** is door die trojans.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

aangezien je systeem naar de klote is kun je nog het volgende proberen, waarbij je de winxp cd er in moet doen
code:
1
sfc /scannow

maar ik zou zelf meteen een reinstall doen

[ Voor 15% gewijzigd door PipoDeClown op 22-02-2004 18:52 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.