FX5800 of Radeon 9600 Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hallo,
Ik heb dus een GeForce 2 MX400, en ik dacht het wordt weer eens tijd voor een nieuwe videokaart :)
Ik keek eens rond en vond deze 2:

Terratec Mystify FX5800 Non-Ultra 128 MB voor 189 Eur
Club3D Radeon 9600 pro 128 MB 145 Eur

Wat ik zowiezo niet snap: waarom is die FX zo "goedkoop"?
Non-Ultra ofzow?

En welke kaart is eigenlijk beter, ik heb uren zitten googlen naar een vergelijking maar kon ze niet vinden.
Dus weet iemand uit ervaring welke beter is?
Ik weet dat die FX5800 een stofzuiger is maar dat maakt me niks uit.

Alvast bedankt.

PS. Plz geen reacties van "Neem een 9800 pro" want dat is me wat te snel, ik speel gewoon "standaard" games. :)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

misschien is ie wel zo goedkoop omdat het een rot ding is ?

ik weet het niet.

hmm niet echt nuttige post :?

ontopic

neem de 9600pro

[ Voor 12% gewijzigd door star-saber op 06-12-2003 11:54 ]

Verwijderd

http://users.erols.com/chare/video.htm

check daar wat de verschillen zijn tussen de kaarten, qua core , mem speed en renderen enzo

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Daar zal ik eens even snel kijken :)
Bedankt

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nokko schreef op 06 december 2003 @ 11:46:
Terratec Mystify FX5800 Non-Ultra 128 MB voor 189 Eur
Club3D Radeon 9600 pro 128 MB 145 Eur

Wat ik zowiezo niet snap: waarom is die FX zo "goedkoop"?
Non-Ultra ofzow?
8)7
En welke kaart is eigenlijk beter, ik heb uren zitten googlen naar een vergelijking maar kon ze niet vinden.
Dus weet iemand uit ervaring welke beter is?
Ik weet dat die FX5800 een stofzuiger is maar dat maakt me niks uit.
Dan zou ik de 9600PRO nemen... Aangezien hij geen stofzuiger is, en volgens mij sneller is, dan de 5800 :? (Correct me, when I'm wrong...)
PS. Plz geen reacties van "Neem een 9800 pro" want dat is me wat te snel, ik speel gewoon "standaard" games. :)
Hoe bedoel je, dat is je wat te snel? |:( Je kan dan wel een poosje vooruit... Of ben je bang, dat je PC sneller word, dan jou? :+

Verder zou ik ook veel zoeken, kijken en vergelijken, van reviews... Google en de Tweakers Search kunnen je daar wel bij helpen denk ik, en anders kan je ook nog zoeken op GoT

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 06-12-2003 11:57 ]

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

ThePerfectCell schreef op 06 december 2003 @ 11:55:
[...]
8)7

[...]
Dan zou ik in jouw geval de 9600PRO nemen

[...]
Hoe bedoel je, dat is je wat te snel? |:( Je kan dan wel een poosje vooruit... Of ben je bang, dat je PC sneller word, dan jou? :+

Verder zou ik ook veel zoeken, kijken en vergelijken, van reviews... Google en de Tweakers Search kunnen je daar wel bij helpen denk ik, en anders kan je ook nog zoeken op GoT
Hij bedoelt te duur. Ik zou zelf een 9500 nemen, want die is sneller dan de 9600 Pro...maja, die krengen zijn bijna niet meer te krijgen.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

En toch is dit een "welke videokaart?" topic, en die gaan in V&B helaas dicht. Zelf wat demo's en games spelen op compu's die de kaarten uit je TS bevatten is de way to go, evenals het vaststellen van je budget en het op de hoogte geraken van de prestaties en lawaai van die kaarten. Oftewel, even wat eigen inzet tonen en je komt er heus wel uit :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.