USB Memorystick als bootflop (dos, geen linux)

Pagina: 1
Acties:

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 09:37
Ik heb al veel gezocht op google en op GoT maar niets duidelijks kunnen vinden.

Ik heb een laptop metmoederbord dat boot from USB device ondersteunt. Hij herkent de Memorystick zelfs.
Met een floppy gebruikte ik altijd de bootdisk van Bart (www.nu2.nu). Daarmee kon ik ook drivemappen etc.
Nu heb ik een laptop aangeschaft en daar zit geen floppy in. Nu wil ik dus die Bartje bootdisk die ik altijd gebruikte met floppy gebruiken met de Memorystick.

Wat ik al heb geprobeerd maar niet mag baten:

- De bestanden van de floppy gewoon kopieren via windows naar de Memorystick, dan boot die niet.
- De driveletter van de Memorystick veranderen naar A: zodat hij misschien herkent wordt als diskette station. Dit werkt ook niet.

Hoe maak ik nu wel een bootdisk van mijn Memorystick :?

Verwijderd

eigenlijk werkt het gewoon het beste om het tooltje te gebruiken dat bij je stick zat. zat dat er niet bij, dan mag je er vanuit gaan dat je stick het gewoon niet ondersteunt, maar dat hoeft niet per sé natuurlijk.

maarre, welke stick hebben we het eigenlijk over?

• seeKo
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 11:40:
eigenlijk werkt het gewoon het beste om het tooltje te gebruiken dat bij je stick zat. zat dat er niet bij, dan mag je er vanuit gaan dat je stick het gewoon niet ondersteunt, maar dat hoeft niet per sé natuurlijk.

maarre, welke stick hebben we het eigenlijk over?
Er zat geen tooltje bij.
Het is een: PQI Intelligent stick 32mb

Verwijderd

ik kan met google nergens vinden of jouw stick booten ondersteunt, dus het zal wel niet. jammer, maar misschien dat iemand anders het weet?

• seeKo
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 11:49:
ik kan met google nergens vinden of jouw stick booten ondersteunt, dus het zal wel niet. jammer, maar misschien dat iemand anders het weet?
Ik heb via google de site gevonden van het merk PQI.

Ik heb het tooltje gedownload voor mijn Memorystick en ik kan er een bootable disk van maken. Ik heb dit gedaan alleen hij boot nog steeds niet vanaf de memorystick.
In het bios heb ik ingesteld dat hij als eerste de USB stick moet booten ...

edit:
Ik heb er nu nog een laptopje bijgepakt die booten van Memorysticks ook ondersteunt. Nu doet hij het nog niet. Dus waarschijnlijk ligt het aan de Memorystick.

[ Voor 14% gewijzigd door seeKo op 06-12-2003 12:14 ]