Ik ben toch beetje n00b op het gebied van hardware en daarom vraag ik het hier(hopelijk de goeie plaats)
Ik had een paar vraagjes over onderdelen vervangen in mijn computer.
Het gaat hier om een packard bell computer(model ixtreme 7800i RW) waar ik de volgende onderdelen in wil zetten/vervangen:
Maxtor Diamond Max Plus 9 80 GB
AMD Athlon XP 2700+ 2,17 GHz
ASUS A7V8X-X
Corsair 512 MB DDR SDRAM PC270
Cooler Master TLF-R82
Cooler Master Aerogate II
Sapphire ATLANTIS RADEON 9600 256 MB
En de volgende onderdelen wil behouden:
De kast(medium tower)
De voeding(deze is maar 235 watt en moet waarschijnlijk toch vervangen worden)
Een tussentijds vervangen brander en DVD speler
De harde schijf(als extra 2de schijf die met de nieuwe 80 gig tot een totaal van 110 gig moet komen)
Geluidskaart(PCI 192 Voices Dolby Digital)
Netwerkkaart(10/100 Mbit)
Diskette station
Ik vroeg mij af of ik dit allemaal kan veranderen zonder problemen, of de samenstelling van de nieuwe + oude onderdelen een goed resultaat oplevert voor mijn redelijk lage budget.
En natuurlijk hoeveel watt voeding ik nodig zal hebben.
P.S. dit is niet mijn manier van forum talken maar dit bericht was oorspronkelijk voor in een mailtje gemaakt.
P.S.2. Heb ik gelijk als ik denk dat ik voor deze onderdelen toch beter gewoon bij mycom op ga halen dan dat ik overal mischien een paar euro verdien om het via internet appart te gaan bestellen?
alvast bedankt, René Geuze
Ik had een paar vraagjes over onderdelen vervangen in mijn computer.
Het gaat hier om een packard bell computer(model ixtreme 7800i RW) waar ik de volgende onderdelen in wil zetten/vervangen:
Maxtor Diamond Max Plus 9 80 GB
AMD Athlon XP 2700+ 2,17 GHz
ASUS A7V8X-X
Corsair 512 MB DDR SDRAM PC270
Cooler Master TLF-R82
Cooler Master Aerogate II
Sapphire ATLANTIS RADEON 9600 256 MB
En de volgende onderdelen wil behouden:
De kast(medium tower)
De voeding(deze is maar 235 watt en moet waarschijnlijk toch vervangen worden)
Een tussentijds vervangen brander en DVD speler
De harde schijf(als extra 2de schijf die met de nieuwe 80 gig tot een totaal van 110 gig moet komen)
Geluidskaart(PCI 192 Voices Dolby Digital)
Netwerkkaart(10/100 Mbit)
Diskette station
Ik vroeg mij af of ik dit allemaal kan veranderen zonder problemen, of de samenstelling van de nieuwe + oude onderdelen een goed resultaat oplevert voor mijn redelijk lage budget.
En natuurlijk hoeveel watt voeding ik nodig zal hebben.
P.S. dit is niet mijn manier van forum talken maar dit bericht was oorspronkelijk voor in een mailtje gemaakt.
P.S.2. Heb ik gelijk als ik denk dat ik voor deze onderdelen toch beter gewoon bij mycom op ga halen dan dat ik overal mischien een paar euro verdien om het via internet appart te gaan bestellen?
alvast bedankt, René Geuze