n00b comp verbouwing

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• HolyPanther
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben toch beetje n00b op het gebied van hardware en daarom vraag ik het hier(hopelijk de goeie plaats)

Ik had een paar vraagjes over onderdelen vervangen in mijn computer.

Het gaat hier om een packard bell computer(model ixtreme 7800i RW) waar ik de volgende onderdelen in wil zetten/vervangen:
Maxtor Diamond Max Plus 9 80 GB
AMD Athlon XP 2700+ 2,17 GHz
ASUS A7V8X-X
Corsair 512 MB DDR SDRAM PC270
Cooler Master TLF-R82
Cooler Master Aerogate II
Sapphire ATLANTIS RADEON 9600 256 MB

En de volgende onderdelen wil behouden:
De kast(medium tower)
De voeding(deze is maar 235 watt en moet waarschijnlijk toch vervangen worden)
Een tussentijds vervangen brander en DVD speler
De harde schijf(als extra 2de schijf die met de nieuwe 80 gig tot een totaal van 110 gig moet komen)
Geluidskaart(PCI 192 Voices Dolby Digital)
Netwerkkaart(10/100 Mbit)
Diskette station

Ik vroeg mij af of ik dit allemaal kan veranderen zonder problemen, of de samenstelling van de nieuwe + oude onderdelen een goed resultaat oplevert voor mijn redelijk lage budget.
En natuurlijk hoeveel watt voeding ik nodig zal hebben.

P.S. dit is niet mijn manier van forum talken maar dit bericht was oorspronkelijk voor in een mailtje gemaakt.

P.S.2. Heb ik gelijk als ik denk dat ik voor deze onderdelen toch beter gewoon bij mycom op ga halen dan dat ik overal mischien een paar euro verdien om het via internet appart te gaan bestellen?

alvast bedankt, René Geuze

Verwijderd

Voeding moet je vervangen ja, minstens 300watt. Daarnaast kun je het gewoon voeral halen hoor je odnerdelen, ik zie het probleem niet? Gewoon wat je zelf het fijnst vindt!
En zo te zien zie ik geen problemen waarom het niet zou kunnen?
Maybe een nieuw kast, kun je gelijk doen met je nieuwe voeding dan!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 11:54 ]

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 20:31
Koop een nieuwe kast a 40 euro en zet alles over :)

Misschien heeft die Packard Bell kast wel intern niet-ATX afmetingen (zou me niets verbazen).

Geef mij maar een Warsteiner.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:48
Die kast is dat een ATX of een NLX kast? Als het een ATX kast is dan moet het nieuwe moederbord erin kunnen anders denk ik dat het niet gaat en je ook een nieuwe kast moet kopen.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
meestal zijn die kasten wel atx

Alleen kun je nog in de knoop raken met een rare stekker voor de ledjes, stekkers etc.

Ik zou zeggen koop er een mooie kast bij..

Packard bell kasten zijn ook vaak zo scherp als een mes.. en gewoon niet fijn om mee te werken.

Tweakers Discord

• HolyPanther
  • Niet online
ja maar een mooie kast kost gelijk weer wat eey, er kan idd wel ander moederbord in kwa afmetingen. en op zich is die kast niet zo lelijk en een mooie kast kopen is duurder dan alleen nieuwe voeding erin stouwen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou in je PC PC3200 geheugen doen... Dat is sneller, niet eens zo heel veel duurder, en je kan een hogere FSB halen (als je wil gaan overclocken)

• HolyPanther
  • Niet online
ThePerfectCell schreef op 06 december 2003 @ 12:05:
Ik zou in je PC PC3200 geheugen doen... Dat is sneller, niet eens zo heel veel duurder, en je kan een hogere FSB halen (als je wil gaan overclocken)
dat kan dus gewoon met het moederbord wat ik heb gekozen? ik wou idd wel gaan overklokken als het de moeite zou lonen.

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 18:59
Die geluidskaart moet je niet houden, de onboard van dat Asus mobo is vast beter. ;)
(N-Force SoundStorm)

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• HolyPanther
  • Niet online
The_Dud3 schreef op 06 december 2003 @ 12:10:
Die geluidskaart moet je niet houden, de onboard van dat Asus mobo is vast beter. ;)
(N-Force SoundStorm)
Ik weet dat er goed geluid onboard zit maar weet niet of ik dan op een goeie manier een verdeling kan maken om als voor luidsprekers mijn comp boksen te gebruiken en achter mijn vette stereo installatie :P

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 22:02

Smarron

The bend

The_Dud3 schreef op 06 december 2003 @ 12:10:
(N-Force SoundStorm)
Volgens mij zit er op die A7VX-X echt geen nForce chipset en dus ook geen Soundstorm.

Maar buiten dat blijft het denk ik beter om toch onboard geluid te houden ipv die vage PCI 192 Voices Dolby Digital kaart. :?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 18:59
HolyPanther schreef op 06 december 2003 @ 12:14:
[...]

Ik weet dat er goed geluid onboard zit maar weet niet of ik dan op een goeie manier een verdeling kan maken om als voor luidsprekers mijn comp boksen te gebruiken en achter mijn vette stereo installatie :P
Geen probleem, het is een 5.1 kaart.
Stel je opties gewoon in op "4 speakers" en dan sluit je in de groene poort de voorste speakers aan en in de blauwe poort de versterker van je stereo.
Dan heb je dus 4.0 surround :p
Smarron schreef op 06 december 2003 @ 12:16:
[...]
Volgens mij zit er op die A7VX-X echt geen nForce chipset en dus ook geen Soundstorm.

Maar buiten dat blijft het denk ik beter om toch onboard geluid te houden ipv die vage PCI 192 Voices Dolby Digital kaart. :?
Je hebt natuurlijk gelijk :X

Maar ik zou voor de variant met onboard gaan, aangezien SoundStorm toch even goed is als een Audigy.

[ Voor 31% gewijzigd door The Dud3 op 06-12-2003 12:18 ]

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• [FSF]Moses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
Op de A7V8X-X zit een SoundMax , ik weet even niet zo snel welke maar die werkt hier erg fijn... Hij kan eventueel uitgezet worden in de BIOS om een andere soundkaard erin te zetten, maar ik denk dat dat een kwestie van persoonlijke voorkeur is...

Moses

• HolyPanther
  • Niet online
nouja daar ben ik dan een hardware n00b voor :) . mooi dat daar tegenwoordig zulke goeie geluidszooi op die mobos ziten. laatste comp die ik had gekocht zit dan maar 1 geluidsuitgangetje op mobo (amd 1500 XP+ met een msi prut moederbordje en daarom ga ik nu dus ook 99% voor asus))

Verwijderd

Kijk goed op de Dell site naar het toegestane gebruik van geheugen modules. Heb zelf onlangs een Dell opgewaardeerd en moest diverse malen het geheugen omruilen omdat Dell bepaalde merken/snelheden niet toe liet. Erg frustie maar dat krijg je met die merk pc's |:(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 12:26:
Kijk goed op de Dell site naar het toegestane gebruik van geheugen modules. Heb zelf onlangs een Dell opgewaardeerd en moest diverse malen het geheugen omruilen omdat Dell bepaalde merken/snelheden niet toe liet. Erg frustie maar dat krijg je met die merk pc's |:(
Het gaat hier om een PB machine, niet om een DELL.
En PB machines vreten nagenoeg al het geheugen (op de wat oudere bakken na en enkele RIMM P4 planken die niet in iedere memconfig willen lopen).

• HolyPanther
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 12:26:
dat is zowiezo al of topic lijkt me. ik heb hier niks te maken met dell of PB geheugenplankjes want dat vervang ik allemaal....

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is onderhand vooral een 'welk onderdeel moet ik kopen' topic geworden, en dat is niet de bedoelign van GoT. Er zijn voldoende reviews / gebruikerservaringen te vinden, en neem ook een kijkje in de PMG FAQ, vooral dit stukje :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.