Toon posts:

Asus A7N8X + Zalman CNPS7000A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ga binnenkort een nieuw systeem kopen (losse componenten uiteraard), maar er is een kleine kans dat 't niet gaat passen. Dat wil zeggen, de zalman CNPS7000A is nogal fors en is volgens zalman incompatible met bepaalde moederborden bijvoorbeeld, maar daarnaast mag ook de voeding niet te groot zijn of zo..

De zalman compatibility list: http://www.zalman.co.kr/e...motherboard_list_eng.html
De PSU: http://www.seasonicusa.com/products.php?lineId=5

het moederbord dat ik wil kopen is de asus A7N8X deluxe

helaas, kan ik nergens de exacte formaten van de voeding vinden, maar een quote van zalman is dit: "Compatibility requires that no physical interference by the power supply occurs within the 55mm radius of the CPU socket's center."

Hoe kan ik nagaan of deze combinatie wel okay is ?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 11:29:
Hoi,

Ik ga binnenkort een nieuw systeem kopen (losse componenten uiteraard), maar er is een kleine kans dat 't niet gaat passen. Dat wil zeggen, de zalman CNPS7000A is nogal fors en is volgens zalman incompatible met bepaalde moederborden bijvoorbeeld, maar daarnaast mag ook de voeding niet te groot zijn of zo..

De zalman compatibility list: http://www.zalman.co.kr/e...motherboard_list_eng.html
De PSU: http://www.seasonicusa.com/products.php?lineId=5

het moederbord dat ik wil kopen is de asus A7N8X deluxe

helaas, kan ik nergens de exacte formaten van de voeding vinden, maar een quote van zalman is dit: "Compatibility requires that no physical interference by the power supply occurs within the 55mm radius of the CPU socket's center."

Hoe kan ik nagaan of deze combinatie wel okay is ?

Alvast bedankt.
Heb zelf ook 2 machines met de Asus A7N8X deluxe met de 7000 serie Zalman erop en past perfect, met inderdaad een klein beetje (dacht 1 cm) ruimte erboven.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 11:34 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Dit wil zeggen dat de PSU niet strak tegen het moederbord aan moet zitten, maar er een beetje ruimte tussen het mobo en de voeding moet zitten in de kast. Hou sur rekening met de kast die je koopt.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil waarschijnlijk een coolermaster SX2 kopen (midi tower)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

De socket van de A7N8X zit nogal hoog op het mobo (mijn CNPS-6000Cu komt tegen de tussenrand van m'n kast aan) vandaar dat aan de bovenkant van het mobo ruimte gewenst is, waar bv. je PSU zou zitten. De grote vraag is dus, heb je in je case genoeg ruimte tussen bovenkant mobo en PSU? Zoja, dan hoef je je geen zorgen te maken. Zo nee, dan heb je een ruimere kast nodig, of iig een kast waar de voeding hoog genoeg zit :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Ik heb net zo'n soort probleem, ik heb em voeding gewoon op me kast staan, omdat de clip van de koeler te groot is en de socket van het moederbord ook helemaal op de rand zit!
Zelf vind ik dit erg irritant als je je pc wilt meenemen ofzo, dus ik raad je toch wel een ruime midi tower of big tower aan.

Verwijderd

Topicstarter
Shit zeg :( bij al die midi towers zit de voeding behoorlijk dicht op de CPU (+fan)

Dat betekent dus eigenlijk, of de zalman CNPS7000A laten varen, of een bigtower ?

Darnit

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft ook de Coolermaster SX2 met een A7N8X moederbord en hij heeft er een zalman CNPS6000Cu op zitten..

hier zijn wat afmetingen:

7000A-AlCu: 109(L) x 109(W) x 62(H) mm (die wil ik kopen)
6000-Cu: 95~110(L) x 63(W) x 65(H) mm

95 tot 110 of wat ? lekker vaag..

bij hem past het allemaal maar net... dus de vraag is, zou een 7000A ook passen ?

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
bij de standaard atx midi kasten van norrod is er geen probleem met de combinatie a7n8x-x/deluxe en een zalman 7000

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• dirkpostma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 16:53
Ik heb dus precies dezelfde vraag. Ik heb al de Asus A7N8X en over een paar dagen wordt waarschijnlijk een processor en zalman 7000 koeler geleverd. Nu ben ik nog op zoek naar een kast waar het zaakje goed in past.

@qrazi: Hebn jij toevallig de "Behuizing ATX Midi A-Open 300 watt (zwart"? Ofwel, de Aopen QF50A? Ik wil deze namelijk misschien aanschaffen, maar ben er niet zeker van of het past. Het is kiele-kiele, maar misschien kan het net. Het zou handig zijn als jij kan bevestigen dat deze kast geschikt is bij deze combi van mobo, koeler...

[ Voor 14% gewijzigd door dirkpostma op 01-02-2004 14:10 ]

Verwijderd

nog even een kickje.

ik heb nu ook de zalman 7000 op mn A7N8X en alles valt of staat met je kast en
ik kan iig zeggen dat hij op alle chieftec, antec en thermaltake Xaser kasten past meer dan zat ruimte.

Verwijderd

Ik krijg hetzelfde moederbord (de asus a7n8x-e deluxe) en was tevens van plan de Zalman CNPS7000A-CU te kopen, maar nu zie ik nergens echt op de site van zalman staan dat de koeler ook op socket A systemen kan..

Is dit wel mogelijk?
Qua ruimte heb ik trouwens een midi tower (aopen h500a), met ongeveer 6.5 centimer ruimte rond de cpu socket centre... dat moett genoeg zijn toch?

Gijs

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 18:53 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 18:47:
Ik krijg hetzelfde moederbord (de asus a7n8x-e deluxe) en was tevens van plan de Zalman CNPS7000A-CU te kopen, maar nu zie ik nergens echt op de site van zalman staan dat de koeler ook op socket A systemen kan..

Is dit wel mogelijk?
Qua ruimte heb ik trouwens een midi tower (aopen h600), met ongeveer 6.5 centimer ruimte rond de cpu socket centre... dat moett genoeg zijn toch?

Gijs
jep dat is de zalman 7000A

daar krijg je speciale spulletjes meegeleverd voor socket A en nog wat meuk

specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 18:47:

Is dit wel mogelijk?
Qua ruimte heb ik trouwens een midi tower (aopen h500a), met ongeveer 6.5 centimer ruimte rond de cpu socket centre... dat moett genoeg zijn toch?

Gijs
Ik denk wel dat je problemen gaat krijgen met het monteren.

Afbeeldingslocatie: http://www.1to0.nl/image.php?image=392

Op dit plaatje zie je dat de socket heel dichtbij de rand is; hierdoor zul je dus mogelijk problemen kunnen ondervinden.

Verwijderd

denken is natuurlijk weer speculatief , met alle respect :-) zijn er mensen die echte ervaring hebben met het monteren van de zalman op dit speciefieke asus bord?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 19:27:
denken is natuurlijk weer speculatief , met alle respect :-) zijn er mensen die echte ervaring hebben met het monteren van de zalman op dit speciefieke asus bord?
Ik zelf heb wel problemen toen gehad met mijn Coolermaster Hac die had een rot clip :X . Maar hier de informatie van de cooler met even een beetje searchen via google :)

http://www.crazymodders.be/index.php?p=3&ht=21&pg=2

Dus dan moet je even kijken en dan uitrekenen hoe breed de socket is etc. maar zo te zien zal het net lukken :X Ten zij rare klips, dus ik zou zo zeggen: probeer ook zelf even wat te searchen en dan natuurlijk wachten op de echte ervaringen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 19:34 ]

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 21:12
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 18:56:
Op dit plaatje zie je dat de socket heel dichtbij de rand is; hierdoor zul je dus mogelijk problemen kunnen ondervinden.
Staat ook op de zalman site. Je moet ff meten hoe dicht je voeding bij de socket zit en of er dan wel ruimte is om de koeler te monteren.

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
ik ken iemand met dat mobo + koeler, maar dan de AlCu versie. paste gewoon bij hem, hij moest alleen de fangrill uit zijn PSU halen, de cpu koeler zit nu ongeveer 1 cm vd. PSU fan af :+

Verwijderd

Sybr_E-N schreef op 22 april 2004 @ 19:37:
[...]

Staat ook op de zalman site. Je moet ff meten hoe dicht je voeding bij de socket zit en of er dan wel ruimte is om de koeler te monteren.
Zo te zien: 55mm en hij zei dat hij iets meer dan 6,5 cm had. Dan zal zo'n klein schroefje net passen :) , alleen moet je wel een lange/smalle schroevendraaier hebben. Of je hebt niet goed gemeten.

Verwijderd

tricky business :p

Ik heb hem nog niet gekocht maar wou hem kopen met het oog op een stille pc, zoals zovelen.

Ik heb een amd athlon xp 2800+ barton erbij gekocht (bij het mobo) en een zalman voeding. Weet iemand hoe die boxed koelers zijn qua lawaai? Ik neem aan dat de zalman voeding al wel een deel van de gewenste stilte zal opleveren. Misschien is de zalman 7000a koeler dan nieteens heel erg meer nodig ...

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Ik heb een A7N8X NON-deluxe en ik heb de gok ook maar genomen.. bij mij past het :) heb nog ruim 2 cm tussen de PSU en fan.. ik heb wel zo'n cilinder-achtig geval (transistor?) op mn mobo een beetje moeten ombuigen zodat het niet in contact zou komen met de fan (als dat uberhaupt slecht is :? ) ..
Fijn koelertje.. temperatuur komt bij mij niet boven de 51.. en is stabiel zo rond de 43.

Zie ook dit topic
Zalman CNPS7000A-AlCU komt eraan?

[ Voor 11% gewijzigd door YoG op 22-04-2004 19:44 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 19:40:
[...]

Zo te zien: 55mm en hij zei dat hij iets meer dan 6,5 cm had. Dan zal zo'n klein schroefje net passen :) , alleen moet je wel een lange/smalle schroevendraaier hebben. Of je hebt niet goed gemeten.
ja kheb beetje stom lopen meten met mn verwarde kop (kom net uit het ziekenhuis ivm operatie... zal nog wel lichtelijk narcotisch zijn :p) Ik heb met mn huidige mobo, een epox 8k5a 3+ nog zon 6.5 cm ruimte... dus dat gaat natuurlijk niet op voor mn nieuwe mobo :D stom stom. excuses

Verwijderd

Yog (of iemand anders met een asus a7n8x-e deluxe bord) zou je kunnen vertellen hoever het midden van de socket van de moederbord rand afzit.
Dan kan ik namelijk een beetje schatten hoeveel ruimte ik heb ..
Alvast bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 00:11:
Yog (of iemand anders met een asus a7n8x-e deluxe bord) zou je kunnen vertellen hoever het midden van de socket van de moederbord rand afzit.
Dan kan ik namelijk een beetje schatten hoeveel ruimte ik heb ..
Alvast bedankt
In iedergeval zijn dit de maten van het board: Form Factor ATX Form Factor, 12"x 9.6"(30.5cm x 24.5cm) . Dus dan zou je alvast redelijk kunnen meten hoeveel cm er tussen de rand van het mobo en de voeding voer zuo blijven (LET OP: je mobo zit NOOIT tegen de onderkant van je kast, let dus op afstandbusjes etc.)

Verwijderd

Van de week heb ik ook een Zalman 7000A-ALCU op mijn A7N8X de luxe bord gezet. Het paste gelukkig. Je moet inderdaad wel ruimte hebben tussen je bord en de voeding. Maar 1 cm is echt genoeg.
Ik heb een goedkope Qtec kast en daar past dat dur prima in.

Verwijderd

ik heb met mn huidige moederbord nog zon 1.8 cm over, dus ik heb de gok maar genomen, en de zalman gekocht. het zal wel los lopen.

Verder zag ik op de plaatjes van het asus moederbord dat er een hele rij condensators naast de socket staat. Staan deze op genoeg afstand/zijn ze laag genoeg? IK heb er nog niemand over gehoord (dat mensen ze hebben moeten buigen oid, behalve met non-deluxe)...

Verwijderd

even een tikkeltje offtopic:

Het moederbord is s-ata raid, maar heb zelf geen s-ata disks, dus die optie kan ik voorlopig nog niet gebruiken dan.
Maar dan volgt er een vraag hierover:
Ik heb op het moment 2 disks in raid lopen op mn huidige mobo en 1 extra disk + brander. En op de asus a7n8x-e deluxe zitte maar 2 ide slots, dit gaat hopelijk toch wel passen? mn raid gaat dan verloren toch (en dus ook al mn bestanden, dat word dus ff wat branden). Waarna mn configuratie er iets als dit uit gaat zien:
2 disks op primair, en 1 disk op secundair, plus een brander op secundair (willekeurige samenstelling :p)
Dit is correct toch? Niet dat ik straks ineens met een hdd zit die ik niet erin kan hangen?

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:45
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 12:25:
even een tikkeltje offtopic:

Het moederbord is s-ata raid, maar heb zelf geen s-ata disks, dus die optie kan ik voorlopig nog niet gebruiken dan.
Maar dan volgt er een vraag hierover:
Ik heb op het moment 2 disks in raid lopen op mn huidige mobo en 1 extra disk + brander. En op de asus a7n8x-e deluxe zitte maar 2 ide slots, dit gaat hopelijk toch wel passen? mn raid gaat dan verloren toch (en dus ook al mn bestanden, dat word dus ff wat branden). Waarna mn configuratie er iets als dit uit gaat zien:
2 disks op primair, en 1 disk op secundair, plus een brander op secundair (willekeurige samenstelling :p)
Dit is correct toch? Niet dat ik straks ineens met een hdd zit die ik niet erin kan hangen?
is idd heel erg offtopic :P

de A7N8X-E Deluxe heeft geen ide-raid, je array gaat dus sowieso verloren, ook als hij het wel had ging je array waarschijnlijk toch verloren (andere controller enzo) maar verder past het gewoon ja. Pri 2x HDD Sec 1x HDD + fikker

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Pagina: 1