Toon posts:

Nieuwe Aldi PC en games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriendin heeft een ALDI pc gekocht (nov 2003) omdat ze veel spelletjes niet meer kon spelen op der oude pc.

Nu heeft ze dus die aldi pc en nu werken al die spelletjes die ze wil spelen voor geen meter. Ze starten niet op .. crashen tijdens het installeren ... Het zijn allemaal legale spellen Het gaat om de volgende spellen:

Lara Croft Tombraider, Chronicles
Lara Croft Tomraider, Angel of Darkness
Myst
Riven
Myst IV, URU

Ik heb de nieuwste drivers voor VC (9800XL 3.9) van medion site gedownload en veel rondgeneusd maar zie niet dezelfde symptomen. 3Dmark2003 werkte prima (5301).

Iemand nog een idee wat hier loos zou kunnen zijn. Ze inmiddels zo pissed off dat ze me wil gaan slaan ;) 8)7

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:15

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Reinstal windows/drivers/de hele mikmak anders eerst eens. Wil nog wel eens helpen.

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Vriend van mij heeft dus ook die ALDI pc en heeft problemen met spellen als Syberia & Post Mortom. Beide spellen van de zelfde makers.
Het probleem is dat zeheel erg traag lopen. D3D instellingen hebben er invloed op als ik deze op prestatie zet gaat het iets vlotter. Maar nog niet speelbaar.

De "gewone"cat 3.9 heb ik ook geprobeert, maakt van de 9800xl een 9800pro. maar nog steeds het zelfde probleem.

Een nieuwe install zal dus een oplossing kunnen zijn? Ik neem dan aan om niet de recovery te gebruiken, toch?

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 11:29:
Vriend van mij heeft dus ook die ALDI pc en heeft problemen met spellen als Syberia & Post Mortom. Beide spellen van de zelfde makers.
Het probleem is dat zeheel erg traag lopen. D3D instellingen hebben er invloed op als ik deze op prestatie zet gaat het iets vlotter. Maar nog niet speelbaar.

De "gewone"cat 3.9 heb ik ook geprobeert, maakt van de 9800xl een 9800pro. maar nog steeds het zelfde probleem.

Een nieuwe install zal dus een oplossing kunnen zijn? Ik neem dan aan om niet de recovery te gebruiken, toch?
Recovery zal niet zoveel nut hebben, want als het goed is dan heb je niks schadelijk geinstalleerd. Een nieuwe install is imo beter :)

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Notna schreef op 06 december 2003 @ 11:39:
[...]

Recovery zal niet zoveel nut hebben, want als het goed is dan heb je niks schadelijk geinstalleerd. Een nieuwe install is imo beter :)
Een gewone windows cd gebruiken, niet zo'n recovery cd met allemaal meuk erop wat je toch niet nodig hebt :)

[ Voor 18% gewijzigd door pisart op 06-12-2003 11:44 ]

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:58
Volgens mij komt het gewoon omdat die spelletjes waar je het over hebt allemaal oude spellen zijn die voor windows 98 zijn geschreven.
Ik heb ook nog een aantal van die spellen en die draaien nu eenmaal gewoon niet goed op XP.
Aldi PC of niet dat maakt niet uit.. het heeft dus ook niet zoveel met drivers te maken...
Dus ga asjeblieft niet je hele pc opnieuw installeren want dat helpt toch niet.

Je kan nog eens proberen om de spellen in windows 98 compatibility mode op te starten.

[ Voor 24% gewijzigd door AteZ op 06-12-2003 11:57 ]

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik denk niet dat myst en uru onder oude spellen vallen.

je zou nog even tijdelijk kunnen testen met een andere videokaart, lijkt erop dat het hieraan ligt.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Topicstarter
AteZ schreef op 06 december 2003 @ 11:54:
Volgens mij komt het gewoon omdat die spelletjes waar je het over hebt allemaal oude spellen zijn die voor windows 98 zijn geschreven.
Ik heb ook nog een aantal van die spellen en die draaien nu eenmaal gewoon niet goed op XP.
Aldi PC of niet dat maakt niet uit.. het heeft dus ook niet zoveel met drivers te maken...

Je kan nog eens proberen om de spellen in windows 98 compatibility mode op te starten.
Myst IV (URU ages beyond Myst) draait maar op 2 VC's (nvida/ati (9500+), is net uit en start niet eens op ... de anderen zijn wel wat ouder (98+) .. maar is dus niet alleen door oude spellen .. allemaal erg vreemd ... opnieuw installen met XP (Pro) lijkt me wel goed optie alleen kijk ik liever altijd even of ik het probleem kan oplossen .. goed installen van een pc kost toch een middag ..

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:58
MYST is al een paar jaartjes in de omloop, maar Myst URU zal wel wat nieuwer zijn.
ik heb ook veel over Hitte problemen gehoord met de Aldi pc.
Heb je misschien hier last van? of defect geheugen, etc...

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

• Notna

Notna

Where are you?®

AteZ schreef op 06 december 2003 @ 11:54:

Tomb Raider Angels of Darkness is nog niet eens 3 á 4 maanden oud. Dus is wel xp compatible. Voor Chronicles is een XP patch en van de rest weet ik de uitbreng datum niet/eventuele patches. Maar het lijkt me dus sterk dat het door incompatibiliteit komt (voor de wat oudere spellen kan het wel.). Want zoals de ts zegt crashen sommige spellen ook tijdens het installen.

Denk dat er toch niets anders opzit dan een fresh install :)

offtopic:
Meestal worden die pc's ook geinstalled door mensen die nix kunnen :P.

Verwijderd

Misschien heeft het iets te maken met de chipset drivers van het moederbord die o.a. AGP aansturen?

Download de nieuwste drivers van de fabrikant en installeer deze, misschien dat dit helpt.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 20:48
gewoon windows er schoon opzetten, dan werkt alles goed :)

Verwijderd

Topicstarter
P.K. schreef op 06 december 2003 @ 13:23:
gewoon windows er schoon opzetten, dan werkt alles goed :)
Had jij dat probleem dan ook ? ... Iets opnieuw installeren is altijd mogelijk .. maar het probleem oplossen is ook iets ..

Simpel roepen install maar opnieuw kan iedereen ..

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:25
compatibliteitsmodus kan ook helpen

Strava | AP | IP | AW

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

Vastlopen tijdens het installeren? Lijkt me eerder een brak stuk hardware dan een windows probleem.

Misschien is de cd-rom speler niet goed of is er een geheugen dimm brak?

Verwijderd

Topicstarter
4VAlien schreef op 06 december 2003 @ 13:29:
Vastlopen tijdens het installeren? Lijkt me eerder een brak stuk hardware dan een windows probleem.

"normale" software installeert zonder enig probleem .. alle 2 de dvd spelers geprobeerd ... ik ga zo naar der toe om een mem test te doen ...

anders gaan we de boel maar eens opnieuw installificeren ... maar ik los liever een probleem dat ik weet wat het was ... (Maar ja bij OS software kan dat een crime zijn).

Verwijderd

4VAlien schreef op 06 december 2003 @ 13:29:

mja misschien een temperatuur-probleem ? ofwel kapot geheugen op de videokaart... :r

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 20:48
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 13:25:
[...]

Had jij dat probleem dan ook ? ... Iets opnieuw installeren is altijd mogelijk .. maar het probleem oplossen is ook iets ..

Simpel roepen install maar opnieuw kan iedereen ..
ik had dat met een andere Medion pc van de aldi :)

Verwijderd

Die 9800Xl is dat gelijk aan een 9800SE ?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Nee, veel sneller want die heeft alle pipelines nog. Hij is sneller als een 9800 non pro (325/580mhz), maar trager dan de Pro (380/680mhz). Zijn klok bedraagt 350/620mhz.

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

ik heb dezelfde pc, en hetzelfde probleem gehad. mijn oplossing:

- een reinstall van windows.
- installeer de intel chipset drivers--> staan op recovery (E:), nu is de agp geactiveerd enzo.
- installeer drivers voor de videokaart. bij mij werkte de nieuwste omega drivers het beste.

pak niet de videodrivers van medion, die werkte niet echt goed bij mij. ik weet het, het is een hoop werk, maar het hielp bij mij wel. mocht het dan nog niet werken--> garantie.

suc6

/edit

ik heb btw gewoon de xp cd van medion gebruikt, werkt gewoon goed hoor. zit geen extra troep bij ofzo. (en dan heb je een legale versie ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door newpegasus op 06-12-2003 15:40 ]

Verwijderd

Nog een adviesje -> kloon pc werkt nog beter ook en het is helemaal 100% custom naar eigen wens.

En doe je het handig ben je nog goedkoper uit ook.
Pagina: 1