Toon posts:

Maximale afstand NT1 --> ISDN modem ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mede tweakers,

helaas heb ik beloofd aan mijn schoonouders wel even een isdn modem aan te sluiten, tot nu toe nog niet gelukt.

De situatie is als volgt in het huis hangt op 0.5 meter van het ISRA punt het NT1 kastje, op het eerste poortje heb ik een quattro vox, waarvan ik nu 2 analoge poorten gebruik. Deze werken perfect, bellen is dus geen enkel probleem.

Nu hebben we een kabel (UTP, alle aders) door de grond getrokken, afstand is circa. 100 meter.

Mijn probleem is dat het isdn modem niet kan uitbellen., het modem is echter wel goed geinstalleerd en op me werk heb ik het getest en werkt het gewoon.

hebben jullie tips???

greetz ME~;)

Verwijderd

kijk eens of een ander isdn apparaat (telefoon oid) wel werkt.

kijk eens of dat modem wel werkt als er bijv. een halve meter draad tussen modem en nt1 zit

[ Voor 193% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 11:20 ]

• mbuts
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-05 19:13
Dit moet op zich geen probleem moeten zijn, de afstand kan nog veel groeter worden. Heb je wel goede twisting gebruikt?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een berg informatie over ISDN: http://www.telecomwereld.nl

ARME AOW’er

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
De max afstand voor ISDN is 15meter van het NT1 kastje zonder terminator. :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie snelle reacties.

Nog een vraagje, wat bedoel je met twisting??? de volgorde van aders??

ik gebruik standaart UTP, oranjewit/oranje/witgroen/blauw/witblauw/groen/witbruin/bruin
is dit verkeerd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 11:29:
bedankt voor jullie snelle reacties.

Nog een vraagje, wat bedoel je met twisting??? de volgorde van aders??

ik gebruik standaart UTP, oranjewit/oranje/witgroen/blauw/witblauw/groen/witbruin/bruin
is dit verkeerd?
da's fout ja. isdn gebruikt 3-4-5-6, en dan 3-4 een aderpaar en 5-6 een aderpaar. maar je antwoord staat hierboven al.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:17

AvK

Ready Set Go

Heb je een afsluitweerstand gebruikt? 100 meter is binnen de ISDN norm geen enkel probleem. Moet je wel even de S-bus afsluiten op het eind.

Gunhead: Voor een S-bus kan je prima UTP kabel gebruiken. UTP kabel gebruikt de zelfde aderparen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

ehm, zeg ik dan van niet? ik zeg alleen dat je de aders anders moet aansluiten.
(althans zo staat het in van die gamma/formido/hubo DHZ boekjes)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 13:03 ]

Verwijderd

oranjewit/oranje/witgroen/blauw/witblauw/groen/witbruin/bruin (EIA-T568B) is correct waarbij alleen het groene en het blauwe paar wordt gebruikt.

aansluiten als volgt:
pin 3 (a2) wit groen
pin 4 (a1) blauw wit
pin 5 (b1) wit blauw
pin 6 (b2) groen wit

let wel dat je de S0 bus in beide richtingen afsluit met een afsluitweerstand van 100 ohm (dus ook in de centrale).

Leg de isdn kabel niet samen in een pijp waar ook een andere kabel zit (electra, cai of analoog tel. lijnen) - geeft vaak storing

De NT1 aansluiten aan de 220V - Het kan zijn dat de S0 te weinig spanning heeft.

Je kunt inderdaad de lijn eens testen met een simpel isdn tel.toestel. De logfile van het modem kan in veel gevallen ook uitkomst bieden.

succes...

Verwijderd

hmmz, dan ga ik straks eens verhaal halen bij die zaak...
Pagina: 1