[mdk92]rpm maken voor tlc programma

Pagina: 1
Acties:

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 12:54
een vriend van mij vroeg me afgelopen week of ik voor zijn programma de rpm's wilde gaan maken. ik zei ok. heb wel wat ervaring ermee, en dacht dat ik er wel uit zou komen.
nu en week en vheeeel veel zoekwerk verder ben ik erachter dat een rpm enkel kan als je een compilatie maakt. en dat je die dan door rpmbuild laat maken ipv met make install enzo.

t probleem. dit programma is te draaien door de source gewoon te starten in wish. (dmv wish ./amsn)

nu dus twee mogelijk soort antwoorden die ik zoek:

1. een manier om de rpm te maken zonder de tcl bestanden te moeten compileren tot binaries. (dit zou wel t makkelijkste zijn) hierbij moet dus gewoon de rpm uitpakken naar een map, en dan in gnome/kde het menu item toevoegen.

2. een manier om de rpm te maken waarbij de tcl bestanden gecompileerd worden met een spec file of een configure en install file.

wat zelf al gezocht?
- howto's van rpm doorgelezen grotendeels.
- gezocht op google naar tcl compilers. vind enkel hoe compileer/installeer ik tcl.
- hulp gevraagd aan die vriend, hij had zelf ook geen idee.

“An elephant is a mouse with an operating system”

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

1. Sure, gewoon het build gedeelte wel aangeven, maar geen commando's erbij opgeven, dat zou moeten gaan volgens mij.
2. Ehmm.. leg eens uit, ik snap niet precies wat je bedoelt ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 12:54
1. ik ga t gelijk proberen :)
en over 2:

een manier om de tcl bestanden te compilen. het is mogelijk, maar heb nog geen enkele compiler gevonden. wel een tcl2c ding, maar daarvan dus niet de source/binarie dus heb er niks aan.
als ik t kan compilen kan ik met rpmbuild makkelijk een rpm maken.

maar goed, als 1 werkt dan heb ik 2 niet meer nodig. t gaat er enkel om dat ik een goede werkende rpm heb, en dat ik die bij nieuwere versies ook kan maken.

“An elephant is a mouse with an operating system”