Toon posts:

[2K] Access applicatie ontzettend traag*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds we een klein netwerkje met 5 users hebben op het werk (W2ks) is een access database (gemaakt in access 2000) erg traag.
Ik heb natuurlijk op het GOT-forum gezocht naar mogelijke oplossingen (helaas zonder resultaat) en op google (ook zonder resultaat).

Er wordt veel gesproken over ODBC (time-out instellingen) en over Msjet 4.0 driver (nieuwste versie gedownload).
Toen het programma op een stand-alone pc draaide ging het invoegen van nieuwe gegevens in ' no-time' nu doet hij er bijna een minuut over.

Kan iemand mij helpen.

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:02
hoe snel kan je je netwerkshares benaderen? Misschien is het wel gewoon een brakke netwerk configuratie.

Verwijderd

Topicstarter
1
brokenp schreef op 06 december 2003 @ 10:51:
hoe snel kan je je netwerkshares benaderen? Misschien is het wel gewoon een brakke netwerk configuratie.
De shares zijn snel te benaderen. Dat is volgens mij geen probleem.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat je inderdaad dit probleem ingedeeltes meot gaan proberen op te lossen.

Oftewel - als jij een grote file copieert over het netwerk, is het dan ook traag? Pak gewoon eens een klokje, en meet eens hoe lang het duurt voordat je 100 megabyte gecopieerd krijgt.

Verder - je geeeft aan dat het probleem is met Windows 2000 Server - zijn je clients ook Windows 2000? Verder staan er hier op het forum een aantal vragen over Access in combinatie met een hetwerk - heb je die ook al gevonden? En iets aan gehad?

Verder pas ik je topic titel even aan - het ligt niet zo zeer aan Access waarmee je je probleem is, maar met het os :)

Verwijderd

Als je dit nog niet hebt maak dan een client applicatie en een server applicatie.
op de server komt dan een database met alleen de tabellen. op de client komen de formuliere, query's, etc. en je kopplet de tabellen aan de server database

Dit scheelt waarschijnlijk veel in tijd vooral als er meer gebruikers tegelijkertijd op zitten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 170 mb gecopieerd. Hier deed hij 3 minuten over. Volgens mij is dat niet slecht.

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
Vertel eens wat meer over de wijze waarop de Access applicatie is gebouwd:
- Maak je gebruik van een een frontend/backend implementatie.
- Hoe groot zijn de tabellen?
- Hoe veel records worden gewijzigd?
- hoe veel mensen werken gelijktijdig in de database?

Wat voor een netwerk heb je?

Het is bekend dat Access met meerdere gebruikers niet altijd ideaal is. Normaal gesproken moet je tot 10 gebruikers zonder grote problemen kunnen werken. Heb je meer gebruikers dan doe je er verstandig aan om de upscaling tool naar Sql server te gebruiken.

Hans van Zijl

Verwijderd

Topicstarter
jwpmzijl schreef op 06 december 2003 @ 11:28:
Vertel eens wat meer over de wijze waarop de Access applicatie is gebouwd:
- Maak je gebruik van een een frontend/backend implementatie.
- Hoe groot zijn de tabellen?
- Hoe veel records worden gewijzigd?
- hoe veel mensen werken gelijktijdig in de database?

Wat voor een netwerk heb je?

Het is bekend dat Access met meerdere gebruikers niet altijd ideaal is. Normaal gesproken moet je tot 10 gebruikers zonder grote problemen kunnen werken. Heb je meer gebruikers dan doe je er verstandig aan om de upscaling tool naar Sql server te gebruiken.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe groot de database is. Ik heb deze niet gemaakt. Het komt eigenlijk niet vaak voor dat mensen gelijktijdig in de database zitten. En als dat zo is dan is de snelheid niet echt verschillend.
We hebben een 2000 server netwerk, of bedoel je dat niet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 11:50:
[...]

Ik heb eigenlijk geen idee hoe groot de database is. Ik heb deze niet gemaakt. Het komt eigenlijk niet vaak voor dat mensen gelijktijdig in de database zitten. En als dat zo is dan is de snelheid niet echt verschillend.
Je zal waarschijnlijk toch met frontend/backend moeten beginnen.
dit is wat ik eerder al zei de applicatie opspliten zodat je de formulieren lokaal draait. anders moet je de formulieren etc. ook van je server downloaden en dat kost veel meer tijd. gegevens downloaden van de server kost maar weinig tijd in verhouding met de formulieren etc.
post ook even de grote van de database. en dan bedoel ik puur hoeveel mb.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 11:16:
Ik heb 170 mb gecopieerd. Hier deed hij 3 minuten over. Volgens mij is dat niet slecht.
170 mb in 3 minuten :? op een 100mb switched netwerk?

das traag...

wat is je netwerkconfiguratie?

A wise man's life is based around fuck you

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
heb je sp3/sp4 op je servert?

zet SMB signature signing eens uit, reboot en test het dan nog eens

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 06 december 2003 @ 12:00:
[...]

170 mb in 3 minuten :? op een 100mb switched netwerk?

das traag...

wat is je netwerkconfiguratie?
Wat wil je allemaal weten?

Domein
vaste ip's
DNS (goed geconfigureerd)
switch

server 1,8 ghz. 1gig ram
werkstation 2,4ghz 512 ram

Verwijderd

Snelheid van het netwerk is idd niet optimaal maar dit moet meer dan genoeg zijn voor een goed opgezette access applicatie. of er moet veel met afbeeldingen, filmpjes, etc. worden gewerkt.

ik blijf bij frontend/backend. ik snap dat dit voor jouw redelijk ingewikkeld klinkt maar het is nie moeilijk een applicatie zo om te zetten.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
richardkraal schreef op 06 december 2003 @ 12:08:
heb je sp3/sp4 op je servert?

zet SMB signature signing eens uit, reboot en test het dan nog eens
al geprobeerd?

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 11:50:
[...]
Dan lijkt mij de eerste stap die je moet nemen de volgende... Neem contact op met de persoon/bedrijf dat de applicatie heeft gemaakt en leg het probleem daar voor. Men zal ongetwijfeld snel het eigenlijke probleem kunnen achterhalen. Het is daarbij best mogelijk dat het probleem jullie netwerk is, maar dat is allerminst zeker.

Hans van Zijl

Verwijderd

Misschien kan je uit dit draadje wat info halen:
Serveradvies
Pagina: 1