Sendmail via provider mail server laten lopen

Pagina: 1
Acties:

• Silent891
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 14:53
Ik zit met het volgende probleem:

Sinds kort kan ik geen mailtjes meer sturen naar FreeUK adressen. Ik heb een eigen mailserver in mijn LAN (Sendmail) Als ik een mailtje stuur naar een FreeUK adres, dan krijg ik de volgende reactie terug: (reason: 550-xxx.xxx.xxx.xxx is listed in dul.dnsbl.sorbs.net. FreeUK does not accept)
Als ik dan naar de SORBS website ga, staat bij mijn IP adres het volgende vermeld: xxx.xxx.xxx.xxx found in Dynamic IP Space (Cable, DSL & Dial Ups)

Oftewel omdat in een IPrange zit van mijn provider (Chello), ontvangt FreeUK geen mail van mij. De volgende opmerking staat ook op hun site:
It is a matter of debate as to whether a user at home should be running their own mailserver, however, it is the opinion of SORBS that anyone competent should be allowed to run their own mailserver, but all outgoing mail from dynamic address space (and in a few cases static space) should be made to flow through their ISP's mailserver

Nu moet ik er voor zorgen dat mijn mailserver zijn mails via de mail server van chello gaat versturen. Maar hoe doe ik dat. Wie kan mij een handje op weg helpen. Ik heb wel wat lopen zoeken, maar ik kan niet op de juiste zoekterm komen.

Dingen moet je regelen

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Silent schreef op 06 december 2003 @ 09:20:
Ik heb wel wat lopen zoeken, maar ik kan niet op de juiste zoekterm komen.
'smart host' is denk ik de term die je zoekt

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Silent891
Pinball schreef op 06 december 2003 @ 09:33:
[...]

'smart host' is denk ik de term die je zoekt
Oké dankjewel. Het werkt inmiddels.

Maar één ding snap ik niet; Ik stuur nu mail via de chello mail server. Maar dat betekend toch dat hun mail server open staat voor mail relay?
Oftewel men kan er makkelijk misbruik van maken, om zo spam mail te gaan versturen via hun mailserver.
Toch?

Dingen moet je regelen

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 21:52

Sick Nick

Drop the top!

hij staat open voor relay van chello klanten ja, je moet op het chello netwerk zitten om hem te kunnen gebruiken. In theorie zou je als chello gebruiker via hun kunnen spammen ja maar dan krijg je heel snel een brief van ze ;)

• Silent891
Maar zullen ze mij nu ook niet als spammer zien dan? Omdat ik een ander domein gebruik, dan die van chello.
Oftewel kan ik nu geen klachten verwachten van chello?

Dingen moet je regelen

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Nee, zij kijken naar het IP-adres, niet naar de host, en aangezien ze zelf heel goed wetenw elke IP-adressen van hun zijn, zal dat geen problemen opleveren :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1