Via het pc-privéproject van mijn werkgever kan ik een nieuwe pc aanschaffen. De belangrijkste voorwaarde: hij moet van Fujitsu Siemens zijn. Er zullen een dezer dagen vast wel weer wat standaard aanbiedingen via onze personeelswinkel komen, maar je mag ook zelf ergens een pc (van Fujitsu Siemens dus) kopen.
Het voordeel dat ik van pc privé heb, is dat de pc uit mijn winstuitkering wordt betaald en ik daarom over dat deel van de winstuitkering geen belasting hoef te betalen. Met andere woorden: de pc is effectief 50% goedkoper (hoogste belastingschijf).
Nu zit ik met het dilemma wat ik zal gaan kopen. En bij welke winkel?
Bijna niemand schijnt Fujitsu Siemens aan consumenten te verkopen
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor software-ontwikkeling (Delphi) en val qua gebruik in de categorie 'power user'. Ik speel nooit games (3D boeit dus niet zo), maar ga wel weer een dual of triple monitor setup gebruiken. Ik heb al een 17" en 19" CRT en nu wordt het tijd voor een 18" of 19" LCD erbij, het is tenslotte bijna kerst
. Ik heb maximaal zo'n 2000 euro beschikbaar. Speakers, scanner, printer heb ik allemaal al.
* Tomatoman kan wel wat suggesties voor zijn eigen kerstcadeautje gebruiken.
Het voordeel dat ik van pc privé heb, is dat de pc uit mijn winstuitkering wordt betaald en ik daarom over dat deel van de winstuitkering geen belasting hoef te betalen. Met andere woorden: de pc is effectief 50% goedkoper (hoogste belastingschijf).
Nu zit ik met het dilemma wat ik zal gaan kopen. En bij welke winkel?
Bijna niemand schijnt Fujitsu Siemens aan consumenten te verkopen
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor software-ontwikkeling (Delphi) en val qua gebruik in de categorie 'power user'. Ik speel nooit games (3D boeit dus niet zo), maar ga wel weer een dual of triple monitor setup gebruiken. Ik heb al een 17" en 19" CRT en nu wordt het tijd voor een 18" of 19" LCD erbij, het is tenslotte bijna kerst
* Tomatoman kan wel wat suggesties voor zijn eigen kerstcadeautje gebruiken.
Een goede grap mag vrienden kosten.