Nieuwe pc moet Fujitsu Siemens zijn. Suggesties?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 14:02

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Via het pc-privéproject van mijn werkgever kan ik een nieuwe pc aanschaffen. De belangrijkste voorwaarde: hij moet van Fujitsu Siemens zijn. Er zullen een dezer dagen vast wel weer wat standaard aanbiedingen via onze personeelswinkel komen, maar je mag ook zelf ergens een pc (van Fujitsu Siemens dus) kopen.

Het voordeel dat ik van pc privé heb, is dat de pc uit mijn winstuitkering wordt betaald en ik daarom over dat deel van de winstuitkering geen belasting hoef te betalen. Met andere woorden: de pc is effectief 50% goedkoper (hoogste belastingschijf).

Nu zit ik met het dilemma wat ik zal gaan kopen. En bij welke winkel?
Bijna niemand schijnt Fujitsu Siemens aan consumenten te verkopen :|
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor software-ontwikkeling (Delphi) en val qua gebruik in de categorie 'power user'. Ik speel nooit games (3D boeit dus niet zo), maar ga wel weer een dual of triple monitor setup gebruiken. Ik heb al een 17" en 19" CRT en nu wordt het tijd voor een 18" of 19" LCD erbij, het is tenslotte bijna kerst :). Ik heb maximaal zo'n 2000 euro beschikbaar. Speakers, scanner, printer heb ik allemaal al.

* Tomatoman kan wel wat suggesties voor zijn eigen kerstcadeautje gebruiken.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zie hier voor online Fujitsu shops: http://www.fujitsu-siemens.nl/rl/partner/onlineshop.asp
Zie hier voor verkoopadressen: http://www.fujitsu-siemens.nl/rl/partner/index.asp#

Mijn oude werkgever verkocht die dingen ook. Over het algemeen prima spul. Vond het wel altijd klote dat die kasten zo op elkaar gepropt zitten, even makkelijk geheugen bijprikken is er bij sommige modellen niet bij.

Verwijderd

In een "PC-prive project" worden alle PCs grootschalig ingekocht (=schaalvoordeel) bij 1 leverancier die 1 merk levert.
Als je de fujitsuSiemens PC zelf ergens haalt , valt deze feitelijk niet meer onder het "PC-project", maar maak je nog wel gebruik van het belastingvoordeel.

Ik zie dus ook niet in waarom er dan de verpichting bestaat voor FujitsuSiemens.

Verwijderd

ik ben ook een power user zonder gamen...en belastingtechnisch idem...
Heb gewoon niet meer meegedaan aan zo'n projekt...
Het vorige projekt leverde me een PIII@800MHz. Die kon ik begin van dit jaar prima verkopen zonder harde schijf/video kaart/CD & brander aan een liefhebber....
Nieuwe kast, moederbord en CPU PIV @ 2.4GHz, geheugen gehaald en met de "oude" spullen samenopgebouwd... Klaar.
(brander gebruik vnl voor backuppen, en dat kan met 8x ook prima..., overignes kosten branders bijna niets meer, ca 35 euro).

Netto kosten ..... ca 150 euro, afgezien dat ik de grotere harde schijf tussendoor al gekocht had.
Scanner, printer ed had ik dus ook al...
Daar kan geen pc prive projekt tegen op......
Op deze manier, niet de high end kopen is veel goedkoper...
Het spul veroudert toch zo snel....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 09:05 ]

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Die websites ken ik. Het vervelende is dat ik *geen enkele* winkel kan vinden waar ze de high-end modellen hebben staan. En als je al ergens een aanbieding vindt, is het niet duidelijk of ze nette prijzen rekenen (simpelweg omdat er geen vergelijkingsmateriaal is).
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 08:28:
Ik zie dus ook niet in waarom er dan de verpichting bestaat voor FujitsuSiemens.
Omdat ik bij Siemens werk :). Het ironische is dat ik zo nu en dan voor klanten heel wat computerspullen laat bestellen voor erg leuke prijzen, maar dat ik daar zelf helemaal niets aan heb :'(

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:16
Toevallig werkt mijn buurman bij Siemens.
Hij heeft mij ook van deze regeling verteld.
Misschien is het een optie om bij media-markt eens te gaan kijken.
Die verkopen Siemens PC's dacht ik.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Heb je die 2000 euro beschikbaar als 'besteedbaar' (dus shoppen voor 4000 :9~), of wil je eigenlijk maar 1000 euro uitgeven?

You can't have everything. Where would you put it?

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 23:24
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 08:28:
In een "PC-prive project" worden alle PCs grootschalig ingekocht (=schaalvoordeel) bij 1 leverancier die 1 merk levert.
Als je de fujitsuSiemens PC zelf ergens haalt , valt deze feitelijk niet meer onder het "PC-project", maar maak je nog wel gebruik van het belastingvoordeel.

Medewerkers van Siemens mogen alleen fujitsuSiemens kiezen. Dit staat los van een gezamelijke inkoop. Ik neem aan dat ts bij Siemens werkt

edit:
oops ik zat niet op tye letten |:( , ts geeft het zelf al aan

[ Voor 9% gewijzigd door Kawa op 09-12-2003 12:06 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:59
Toch vreemd... als je alleen FujitsuSiemens mag kiezen omdat je bij Siemens werkt, kun je het dan niet ook goedkoop via je werk aanschaffen (dus niet alleen pc-privé, maar dat Siemens zelf ook de leverancier is?).

Wel raar dat je gewoon de normale marktprijs moet betalen bij een andere winkel, maar dat je alleen FujitsuSiemens mag kiezen omdat het bedrijf wel de winst op die machines wil hebben...

Punctuality is the politeness of kings

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
dreamscape schreef op 09 december 2003 @ 12:25:
Toch vreemd... als je alleen FujitsuSiemens mag kiezen omdat je bij Siemens werkt, kun je het dan niet ook goedkoop via je werk aanschaffen (dus niet alleen pc-privé, maar dat Siemens zelf ook de leverancier is?).
Er zijn ook personeelsaanbiedingen voor pc-privé via Siemens zelf, maar de meeste medewerkers zijn natuurlijk geen tweakers >:).
Wel raar dat je gewoon de normale marktprijs moet betalen bij een andere winkel, maar dat je alleen FujitsuSiemens mag kiezen omdat het bedrijf wel de winst op die machines wil hebben...
Het gaat absoluut niet om de winst, er zit gewoon weinig marge op pc's. Vorig jaar waren de pc's uit de personeelsaanbiedingen direct geleverd door Fujitsu Siemens en toen bleken vergelijkbare pc's bij Albert Heijn goedkoper. De ondernemingsraad heeft toen aan de bel getrokken en de voorzitter van de Raad van Bestuur heeft toen flink stennis gemaakt bij Fujitsu Siemens (dat is een organisatie die los staat van Siemens Nederland). Resultaat: iedereen die via een personeelsaanbieding een pc had gekocht, kreeg zijn pc alsnog voor een heel goede prijs (beter dan Albert Heijn). Er zijn ook stricte voorwaarden van de fiscus. Zo mag de werkgever de pc's niet gedeeltelijk 'sponsoren' door ze onder de kostprijs aan te leveren.

[ Voor 10% gewijzigd door Tomatoman op 10-12-2003 01:05 ]

Pagina: 1