A7N8X geeft korte piep.

Pagina: 1
Acties:

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Als ik mijn computer intensief gebruik (bijvoorbeeld met een spel), geeft de mobo (asus A7N8X) om de paar minuten een luide piep. Aangezien er niets over in de gebruiksaanwijzing staat ben ik maar wat rond gaan zoeken op GoT en google. Wat ik tegenkwam is vooral de verklaring dat je simpelweg te hoge temperaturen krijgt.
Het rare is nu dat mijn temperaturen perfect zijn! Ik heb waterkoeling op mn cpu en gpu. Mijn cpu is doorgaans 32 graden idle, en 38 graden stressed. Mn case temp is 24 graden. Wat ik al een keer heb geprobeerd, is dat als ik zo'n piepje hoor, ik meteen het spel afsluit, en de temps check. Deze zijn dan allemaal in orde. (maximaal 40 graden)
Verder heb ik ook al gekeken naar de clockspeed van mn cpu als ik zo'n piepje hoor, en die word dus niet automatisch door de computer naar beneden gedraaid.
Ik heb de nieuwste bios versie.
De northbridge is passief gekoeld, maar ik heb een 12cm casefan op 7 volt draaien, die er praktisch op blaast.
Opzich heb ik er allemaal geen last van. Mn systeem is gewoon stabiel (op wat harde schijf problemen na, maar daar kan het toch niet aan liggen?), maar toch vraag ik me af of ik me geen zorgen moet maken.

Wat is volgens jullie nu de reden dat ik deze piepjes krijg? Zal het toch de norhbridge zijn? Of kan het aan iets compleet anders liggen?

p.s. specs: zie link in signature... :)

System Specs

• Ander
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-08 10:37
Ik heb ook wel eens piepjes in een spel. Dat komt dan omdat ik teveel toetsen tegelijkertijd indruk (vanaf 5 tegelijk).

Kan het dat niet zijn?
(Wilde gok)

Greetz, Ander || Specs