Toon posts:

MSI 865PE geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een nieuwe pc in elkaar gezet met als moederbord een MSI 865PE Neo2 FIS2R .
Tijdens de eerste start doet alles het, de fans, de dvd-spelers en de cpu+koeler.
Ik heb echter helemaal geen beeld.
Andere kaart geprobeerd maar nul effect.
Ik denk dus dat mijn agp-slot kapot is, of weet iemand iets anders wat ik misschien vergeten kan zijn????

mijn grafische kaart werkt wel in een andere computer en zoals gezegd begint alles te werken, maar heb ik gewoon helemaal geen beeld.
beeldscherm doet het wel op oude pc,

iemand????

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:51
geeft je moederbord een foutmelding bij het opstarten?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb helemaal geen beeld en ook geen geluidsignaal.
Mijn cpu-fan begint te draaien evenals de fan op mijn mobo.
Ook het toetsenbord geeft een led-indicatie en mijn dvd-spelers beginnen te zoemen wat dus betekent dat alles het doet.
Probleem is dus dat ik gewoon helemaal geen beeld heb en ook mijn bios niet in kan.

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En hij piept ook niet? Speaker wel goed aangesloten? Zo ja dan is het of je mobo of je cpu wat kapot is.

Want als het je agp slot of dimmetje is zal hij altijd nog gaan piepen.

Wel kun je nog een bios reset (cmos clear) proberen maar omdat dit een nieuw systeem is zal hij wel niet zover overgeclocked zijn dat hij daarom niet meer aan gaat.

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24
Uit PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter: Videokaart.

Of had je daar al gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem is nog ongebruikt dus ik heb niets overgeklokt.
Ik zal even kijken of mijn speaker goed zit aangesloten want ik heb tot nu toe nog niets gehoord.

Vind het wel vreemd dat alles het verder wel doet maardat ik alleen geen beeld heb. Heb de monitor weer aangelsloten op mijn oude systeem en die werkt prima.

Verwijderd

hoi karmahead,
ik heb hetzelfde probleem, geen beeld, maar de rest draait gewoon.
mijn mobo is nieuw, en alles is goed aangesloten, alle overige hardware doet het wel in andere computer, dus ik vermoed ook dat ik geen goed moederboard heb gehad.
ik probeer er nog achter te komen, als ik wat weet, schrijf ik het hier wel.
heb jij hem trouwens al aan de gang?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:23
Karmahead en Erik31: controleer of de CPU goed aangesloten is, koeler juist bevestigd (niet verkeerdom!) en of er niet teveel / te weinig koelpasta gebruikt is. Als dit allemaal in orde blijkt de CPU in een ander systeem testen.

Jazz: de TS gaf al aan de kaart in een ander systeem getest te hebben en een andere kaart in dit systeem gehad te hebben, dus wat heeft'ie aan dat gedeelte van de faq? Bovendien heeft het zeer waarschijnlijk niets met z'n videokaart te maken aangezien die het gewoon doet in een ander systeem :)

Karmahead: wat gegevens over de rest van je systeem zou welkom zijn, dat je deze hoort te verstrekken staat ook in het PMG beleid, ik raad je aan dit even door te nemen :)

offtopic:
Nog welkom op GoT Karmahead!

[ Voor 5% gewijzigd door FragFrog op 06-12-2003 17:12 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Belangrijk te weten is welke grafische kaart je gebruikt. Toch geen oude 3.3V kaart?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Abbadon schreef op 06 december 2003 @ 17:58:
Belangrijk te weten is welke grafische kaart je gebruikt. Toch geen oude 3.3V kaart?
Bij werkte de combinatie MSI 865PE Neo2 + een Geforce2MX niet,
wel MSI 865PE Neo2 + Geforce4 Ti4800SE.

Verwijderd

ik had ook dit probleem, alles in elkaar gezet maar geen beeld
bleek aan geheugen te liggen, het bord kon niet overweg met OEM geheugen, met merkgeheugen deed die het meteen

suc6, thotha

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wat zeggen de diagnostic leds? je krijgt er toch zo'n bracket bij met leds?

bij msi zijn ze bij mij meestal alle 4 rood, om maar ff mijn vertrouwen in msi zacht uit te drukken.

[ Voor 43% gewijzigd door smvs op 07-12-2003 01:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem inmiddels aan de praat.
Ik heb die diagnostic leds aangesloten en die gaven aan dat er een probleem was
met het geheugen (zie handleiding moederbord).
Ik heb dus het geheugen een paar keer eruit gehaald en er weer opnieuw ingezet en toen had ik ineens beeld.
Luistert dus heel nauw met het ddr-ram.
Goed hard doorklikken tot de klemmetjes zelf dichtschieten en dan moet het goed komen.

De speaker geeft trouwens pas na die "geheugen-test" zijn eerste geluid, dus zonder die diagnostic leds kom je er niet achter wat er aan de hand is.

Verwijderd

Ik heb zelfde probleem, alles doet het gewoon alleen geen beeld met geen 1 videokaart.

videokaart doet het wel in ander systeem.

maar ik heb geen diagnostic led's geloof ik.
hoe kom ik daaraan??

heb een asus p4c800-E deluxe

leverancier zei dat waarschijnlijk het AGP slot kapot is maar kan dus net zo goed geheugen ofzo zijn.

alvast bedankt.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 23:18:
Ik heb zelfde probleem, alles doet het gewoon alleen geen beeld met geen 1 videokaart.

videokaart doet het wel in ander systeem.

maar ik heb geen diagnostic led's geloof ik.
hoe kom ik daaraan??

heb een asus p4c800-E deluxe

leverancier zei dat waarschijnlijk het AGP slot kapot is maar kan dus net zo goed geheugen ofzo zijn.

alvast bedankt.
Asus heeft voor zover ik weet geen diag-led.

en idd, het kan van alles zijn. zonder reserveonderdelen valt er weinig te testen.
Pagina: 1