seagate barracude 4 problemen

Pagina: 1
Acties:

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-03 23:03

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
Ik was vanmiddag bij een vriend en ik probeerde verbinding te maken met mijn pc, dat lukte echter niet. Toen ik thuis kwam zag ik een blauw scherm met een kernel error. Dus ik start de pc opnieuw op en toen kreeg ik de melding error non mountable device. Ik de windows cd rom erin gegooid en de herstelconsole gestart, maar daar kom ik niet verder, hij blijft maar scannen naar mijn harde schijf. Ik vervolgens de seagate diagnostic tool gedownload, en die zegt dat er helemaal niks mis is met mijn schijf. Iemand nog tips van wat er kan zijn en wat ik kan doen?Ik hoor ook geen vreemde geluiden uit me schijf komen.

verdere systeeminfo:

epox 4pca3+ rev 2.0
intel p4 2,8ghz c 800mhz fsb
2x 256mb twinmos pc 3200
win xp professional

edit:

het is inmiddels gelukt met fixboot en fixmbr, maar nu start windows xp de foutcontrole en ik krijg bij stap 1 de volgende fouten:
bestandsrecordsegment 202236 is onleesbaar
bestandsrecordsegment 202237 is onleesbaar
bestandsrecordsegment 202238 is onleesbaar
bestandsrecordsegment 202239 is onleesbaar

Verder stond hij bij stap 2(controleren van de indexen enorm lang op 8%)
Ik vermoed dus dat me schijf aan het doodgaan is.

[ Voor 24% gewijzigd door icecoolsniper op 06-12-2003 00:29 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

- Eerst met debug de hele hdd leegmaken
- met fdisk partities aanmaken *
- met format formatteren **
- met scandisk/surface controleren of hdd in orde is

* mocht fdisk bij het maken van partities opnieuw beginnen met tellen (dus loopt tot bijv 26%, dan begint hij weer bij 0, dan tot 28% dan weer naar 0 enz) dan is de schijf gaar genoeg om te RMAen
** als format aangeeft "trying to recover allocation unit" is je schijf ook gaar.

Als alles werkt in je schijf in orde.
Met de setup formatteren als NTFS en gaan met die banaan :D

edit:
reactie op jouw edit.
Schijf is dood, leuk terugsturen dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door TERW_DAN op 06-12-2003 00:30 ]

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 06 december 2003 @ 00:29:
- Eerst met debug de hele hdd leegmaken
- met fdisk partities aanmaken *
- met format formatteren **
- met scandisk/surface controleren of hdd in orde is

* mocht fdisk bij het maken van partities opnieuw beginnen met tellen (dus loopt tot bijv 26%, dan begint hij weer bij 0, dan tot 28% dan weer naar 0 enz) dan is de schijf gaar genoeg om te RMAen
** als format aangeeft "trying to recover allocation unit" is je schijf ook gaar.

Als alles werkt in je schijf in orde.
Met de setup formatteren als NTFS en gaan met die banaan :D
Ik kan de HD niet leegmaken, want er staan belangrijke verslagen op(documap en een website voor school). En ik heb ze wel als backup liggen maar die zijn al wat ouder en missen dus veel. Ook me mp3 collectie heb ik een tijdje geleden geback upt, maar daar missen dus ook nog zeker 80 nummers als ik zou gaan formatten. Gelukkig heb ik al me films pasgeleden overgezet naar me andere pc.

[ Voor 12% gewijzigd door icecoolsniper op 06-12-2003 00:34 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zou als ik jou was alles direct backuppen voordat het te laat is en je schijf terugsturen. Hij ligt echt op sterven namelijk.

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 06 december 2003 @ 00:39:
Ik zou als ik jou was alles direct backuppen voordat het te laat is en je schijf terugsturen. Hij ligt echt op sterven namelijk.
Ik kan inmiddels weer in windows, ik ga morgen een nieuwe HD halen, had er toch nog 1 nodig. Dan zet ik alle belangrijke dingen over en dan wacht ik tot me seagate schijf sterft.(me 2e al binnen een jaar)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

icecoolsniper schreef op 06 december 2003 @ 00:54:
[...]

Ik kan inmiddels weer in windows, ik ga morgen een nieuwe HD halen, had er toch nog 1 nodig. Dan zet ik alle belangrijke dingen over en dan wacht ik tot me seagate schijf sterft.(me 2e al binnen een jaar)
Waarom wachten?
ik zou hem direct na je backup terugsturen. Heb je in 6 dagen een nieuwe :) (of nieuw, een goed werkende iig)

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 06 december 2003 @ 01:11:
[...]

Waarom wachten?
ik zou hem direct na je backup terugsturen. Heb je in 6 dagen een nieuwe :) (of nieuw, een goed werkende iig)
Vorige keer moest ik van Seagate ook om in aanmerking voor garantie te komen die Seagate diagnostic downloaden en uitvoeren. Dat progje zei toen dat me schijf wel degelijk verrot was, nu zegt dat progje dat er niks aan de hand is, dus ik weet niet of ik zomaar garantie kan claimen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gewoon RMA aanvragen via de website en terugsturen.
je hebt geen codes nodig zoals bij Maxtor het geval is. Ik heb zo al meerdere schijven teruggestuurd.
BTW, als je veel problemen hebt met een serie zou ik gewoon even Seagate bellen en het probleem uitleggen. Met een beetje geluk krijg je een nieuwere serie terug (is mij al 2x gelukt bij brakke 30GBers, leuke 40GBers voor teruggekregen).

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 06 december 2003 @ 10:39:
Gewoon RMA aanvragen via de website en terugsturen.
je hebt geen codes nodig zoals bij Maxtor het geval is. Ik heb zo al meerdere schijven teruggestuurd.
BTW, als je veel problemen hebt met een serie zou ik gewoon even Seagate bellen en het probleem uitleggen. Met een beetje geluk krijg je een nieuwere serie terug (is mij al 2x gelukt bij brakke 30GBers, leuke 40GBers voor teruggekregen).
Me vorige schijf van Seagate die kapot ging was een U serie 5400rpm 80gb, dus een nieuwe serie krijgen gaat niet lukken. Mja dan ga ik de schijf gewoon terugsturen

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
Heb inmiddels me maxtor schijfje serial ata. Maar ze willen niet samenwerken. Als ik in me bios instel dat sata werkt voor de primary dan ziet ie alleen de maxtor als primary slave en de seagate niet. Me brander en dvd speler ziet ie dan ook. Als ik serial ata enable voor de secondary's dan ziet ie aleen de maxtor als secondary slave en de seagate als primary master, me brander en dvd speler zijn dan foetsie. Wat doe ik fout???

Pagina: 1