Hey mensen,
ik surf nou al een tijdje p dit forum op zoek naar een antwoord. ik heb wel enkele dingen gevonden, (o.a. - [OC] Vage windows foutmelding -) maar deze geven toch niet echt het antwoord wat ik zoek.
Ik heb dus 2 weken terug een nieuwe processor gekocht, en wel een P4 3,0 Ghz met 800 fsb. Ik heb deze in een Asus P4P800 gedaan (geen deluxe, geld was op
). nou kan ik overklokken in de biosmet zo'n gemakkelijke optie in de bios. Bij Overclock 20% werkt het prima, maar bij Overclock 30% willde hij niet meer booten. Ik denk laat ik die zooi eens op manual zetten en dat dan eens even uitpluizen. bij een CPU External Frequency van hoger dan 242 wil hij niet meer booten. (bij 242 loop hij op 3627 mhz, multipl. van 15) ik krijgen bij het opstarten van xp de foutmelding:
Windows could not start because the following file is missing or corrupt:
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM
You can attempt to repair this file by starting Windows Setup using the original Setup CD-ROM.
Select 'r' at the first screen to start repair.
als je de CPU External Frequency terugzet op 242 boot hij weer zoals gewoonlijk. uit dit forum had ik al opgemaakt dat het een schijfprobleem zou kunnen zijn ivm de ide controller die op PCI snelheid loopt, deze was vroeger een PCI kaart maar is geintergreerd in mobo. echter kan ik in de bios ook de AGP/PCI snelheid instellen maar die staan op normale snelheid (66.66/33.33) Ik hoop dat hier een oplossing voor is. aan mij temps kan het niet liggen. de ddr staat op 266mhz zoals normaal
Ik heb het geprobeerd met Hyper-Threading aan en uit. eveneens met de CPUID Limiter (??) aan en uit.
nog even voor de duidelijkheid de specs:
PC:
- Asus P4P800, 800fsb, dual channel, intel 865PE Chipset
- Noname PC2700 geheugen @ 266mhz
- Sapphire Radeon 9500 np @ 300/600
- Maxtor 7200rpm schijf 120gig
- Hitachi 7200rpm schijf 80gig
- DVD fikker
- CD fikker
Processor:
- Intel(R) Pentium(R) 4 Processor
- Type: 0
- Family: F
- Model: 2
- Stepping: 9
- Revision: 17
- L2cache: 512kb
(gevonden met Intel Processor Frequency ID Utility)
Temps
- Custom waterkoeling
- 22 C idle
- 32 C stressed
ik hoop dat ik niets vergeten ben in mijn post en dat jullie me kunnen helpen met dit probleem.
ik surf nou al een tijdje p dit forum op zoek naar een antwoord. ik heb wel enkele dingen gevonden, (o.a. - [OC] Vage windows foutmelding -) maar deze geven toch niet echt het antwoord wat ik zoek.
Ik heb dus 2 weken terug een nieuwe processor gekocht, en wel een P4 3,0 Ghz met 800 fsb. Ik heb deze in een Asus P4P800 gedaan (geen deluxe, geld was op
Windows could not start because the following file is missing or corrupt:
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM
You can attempt to repair this file by starting Windows Setup using the original Setup CD-ROM.
Select 'r' at the first screen to start repair.
als je de CPU External Frequency terugzet op 242 boot hij weer zoals gewoonlijk. uit dit forum had ik al opgemaakt dat het een schijfprobleem zou kunnen zijn ivm de ide controller die op PCI snelheid loopt, deze was vroeger een PCI kaart maar is geintergreerd in mobo. echter kan ik in de bios ook de AGP/PCI snelheid instellen maar die staan op normale snelheid (66.66/33.33) Ik hoop dat hier een oplossing voor is. aan mij temps kan het niet liggen. de ddr staat op 266mhz zoals normaal
Ik heb het geprobeerd met Hyper-Threading aan en uit. eveneens met de CPUID Limiter (??) aan en uit.
nog even voor de duidelijkheid de specs:
PC:
- Asus P4P800, 800fsb, dual channel, intel 865PE Chipset
- Noname PC2700 geheugen @ 266mhz
- Sapphire Radeon 9500 np @ 300/600
- Maxtor 7200rpm schijf 120gig
- Hitachi 7200rpm schijf 80gig
- DVD fikker
- CD fikker
Processor:
- Intel(R) Pentium(R) 4 Processor
- Type: 0
- Family: F
- Model: 2
- Stepping: 9
- Revision: 17
- L2cache: 512kb
(gevonden met Intel Processor Frequency ID Utility)
Temps
- Custom waterkoeling
- 22 C idle
- 32 C stressed
ik hoop dat ik niets vergeten ben in mijn post en dat jullie me kunnen helpen met dit probleem.