Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Nokia Cark-91 carkit in mijn auto ingebouwd. Nu wil ik graag mijn nieuwe telefoon (Sony-Ericsson T610) in mijn auto gebruiken. Eenvoudigste oplossing is het kopen van een nieuwe carkit. Helaas is dit ook de duurste oplossing en vind ik het gewoon zonde van een prima functionerende carkit.

Dus...
Kun je SE HCH-33 cradle aansluiten op een Nokia Cark-91 carkit? Roep nu niet meteen 'nee', ik snap ook dat dit niet zomaar kan. Echter: hoe krijgt Mr. handsfree het voor elkaar om met één centrale unit met allerlei verschillende mobieltje te kunnen samenwerken? Volgens mij moet het dus wel ergens kunnen.

Heeft iemand een idee hoe ik het een beetje kan uitzoeken?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 18:53

Korakal

Up up up!

MrHandsfree ondersteunt van huis uit al meerdere toestellen/merken; de Nokia carkits zijn uiteraard alleen afgestemd op Nokia telefoons. Daar zit 'm het verschil.
Ik geef je weinig kans van slagen dat het je gaat lukken (to be honest: geen).

Verwijderd

Topicstarter
Maar (vrijwel) elke GSM heeft pinnetjes voor:

- microfoon;
- hoofdtelefoon/speaker;
- voeding.

Dus gewoon even de pin-layout van beide telefoons uitzoeken en de cradle goed aansluiten op de carkit, je maakt dus zelf een soort van adapter. That's it.
Toch?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 21:34

Ginz

Trek Superfly 5 powered

De software die in de Nokia carkitt zit, zal zeker niet overweg kunnen met een SE.

Geen 1 kans van slagen...

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Topicstarter
Ginz schreef op 05 december 2003 @ 23:47:
De software die in de Nokia carkitt zit, zal zeker niet overweg kunnen met een SE.

Geen 1 kans van slagen...
Waarom niet? Dit werkt toch ook:
Bluetooth adapterkit Cark-91 Primeur!! EUR 149.00

Met behulp van deze zeer eenvoudig aan te sluiten Bluetooth adapterkit maak van je Nokia Cark-91 Carkit een volledige Bleutooth carkit die geschikt is voor bijna alle Bluetooth toestellen!!

Deze adapter kit sluit je simpelweg aan op de aansluiting waar normaal de Cark-91 houder is aangesloten en de Cark-91 functioneerd als een volledige Bluetooth carkit! Deze Carkit is dan vervolgens geschikt voor bijna alle Bluetooth toestellen, zoals Nokia 6310i, Nokia 8910i, SonyEricsson T68i, P800, Siemens S55 en andere toestellen voorzien van voice Bleutooth!

Let op! Werkt dus alleen icm met Nokia Cark-91 carkit
Zie http://www.MobilePlaza.nl...erProductID=0&WebsiteID=4

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Een Nokia3100 is niet eens compatible te krijgen met een CARK-91; met een ander merk telefoon gaat het dan helemaal niet lukken.

Bluetooth is wat anders als de gewone CARK-91-carkit ... 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door pven op 06-12-2003 00:07 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 18:53

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 00:03:
[...]

Waarom niet? Dit werkt toch ook:
Bij deze is het vantevoren bedacht; en werkt de communicatie via het (redelijk) gestandaardiseerde Bluetooth-spraak protocol.
De bedrade carkit zal een soort seriëel en in ieder geval propriëtair protocol/bepinning gebruiken.
Pagina: 1