Hallo,
Ik heb een vreselijk irritant probleem. MP3 speelt niet vloeiend. Het switchen van een tab in Mozilla zorgt er al voor dat de MP3 bijna een seconde stopt met spelen. Ik heb gezocht en een aantal dingen geprobeert maar niks heeft geholpen. Het vreemde is, mplayer heeft er bijna geen last van. In een terminal afspelen met mpg123 werkt ook zonder hickups.
Mijn systeemspecs:
AMD Athlon XP2600, 1GB DDR PC3200
op een ASUS A7N8X mainboard (nForce II 400 chipset)
Ik gebruik de onboard audio van de asus en deze is meegecompiled in de kernel (2.4.22-ck3).
Ik heb een TNT2 videokaart (geen geld voor een goeie
) en een Diamond Stealth II S220 PCI als secundaire videokaart via Xinerama. Drivers zijn allemaal gecompiled en werkt. Uiteraard heb ik verschillende resoluties geprobeerd.
Wat ik tot nu toe heb gedaan:
- XFree update (4.3.99.901 staat er nu op)
- XMMS opnieuw compilen (C-FLAGS is Athlon-XP in de make.conf). 1.2.7 en 1.2.8 geprobeerd. Beide hetzelfde probleem
- Resolutie aangepast (24bits / 16bits / 8bits)
- Mozilla re-emerged
- Alsa kreeg ik niet compiled
Ik gebruik onder XMMS de eSound output. Deze heb ik op max buffer en max pre-buffer gezet. Hetzelfde voor de MPG123 decoder.
Ik weet het momenteel niet meer. Ik zou graag XMMS willen blijven gebruiken, maar op deze manier is het niet echt handig.
Misschien ook handig: (uit 'top' )
De load van X tijdens zo'n hickup: 11%
Load van mozilla-bin: 14% (op t.net FP refresh)
XMMS staat er niet echt overdreven bij
Ik heb een vreselijk irritant probleem. MP3 speelt niet vloeiend. Het switchen van een tab in Mozilla zorgt er al voor dat de MP3 bijna een seconde stopt met spelen. Ik heb gezocht en een aantal dingen geprobeert maar niks heeft geholpen. Het vreemde is, mplayer heeft er bijna geen last van. In een terminal afspelen met mpg123 werkt ook zonder hickups.
Mijn systeemspecs:
AMD Athlon XP2600, 1GB DDR PC3200
op een ASUS A7N8X mainboard (nForce II 400 chipset)
Ik gebruik de onboard audio van de asus en deze is meegecompiled in de kernel (2.4.22-ck3).
Ik heb een TNT2 videokaart (geen geld voor een goeie
Wat ik tot nu toe heb gedaan:
- XFree update (4.3.99.901 staat er nu op)
- XMMS opnieuw compilen (C-FLAGS is Athlon-XP in de make.conf). 1.2.7 en 1.2.8 geprobeerd. Beide hetzelfde probleem
- Resolutie aangepast (24bits / 16bits / 8bits)
- Mozilla re-emerged
- Alsa kreeg ik niet compiled
Ik gebruik onder XMMS de eSound output. Deze heb ik op max buffer en max pre-buffer gezet. Hetzelfde voor de MPG123 decoder.
Ik weet het momenteel niet meer. Ik zou graag XMMS willen blijven gebruiken, maar op deze manier is het niet echt handig.
Misschien ook handig: (uit 'top' )
De load van X tijdens zo'n hickup: 11%
Load van mozilla-bin: 14% (op t.net FP refresh)
XMMS staat er niet echt overdreven bij
[ Voor 6% gewijzigd door WHiZZi op 05-12-2003 23:33 ]
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.