Toon posts:

Coolermaster Aerogate II blaast voeding op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben een nieuwe pc aan het bouwen en had de bedoeling er een Aerogate II in te zetten. Nu was ik zo slim? om die Aerogate nog ff te proberen in een ouwe pc. Heb 'm alleen aangesloten op een stroomkabeltje, zonder er verder fans ofzo aan te hangen. Toen ik de pc aanzette piepte de aerogate 1 keertje en toen ging de pc uit. En uit bleef ie. Bleek de voeding de geest gegeven te hebben. Nu zijn er wat mij betreft 2 mogelijkheden:

1: de aerogate is niet goed en maakt sluiting en heeft de voeding opgeblazen
2: de voeding kon het allemaal niet meer aan en heeft het spontaan opgegeven

De voeding is (was) een 3 jaar oude 200 watt Maxpower, de pc een athlon 800, Eagletec mobo, een viper 550 videokaart (geloof ik), 2 harde schijven, een cdrom, 128 mb sdram, een ouwe scsi kaart en een fd.

Iemand enig idee of het reeel is te veronderstellen dat het de voeding gewoon te veel geworden is (er zat dus helemaal geen enkele fan aan de aerogate gekoppeld)? En of het dus zinvol is er nog een voeding aan te wagen? Zoveel hing er toch ook niet aan. Aan de andere kant geloof ik niet dat die Maxpowers nou van die topvoedingen zijn. Of is het verstandiger de aerogate maar te rma'en?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:58

_Ernst_

Mark It Zero!

Als er gewoon kortsluiting is in die Aerogate II dan zou je dit met een multimeter even door kunnen meten.
Dat de voeding het begeven heeft lijkt mij nogal sterk want zo'n Aerogate II trekt toch niet veel stroom. En het zou toevallig zijn als net die ene belasting extra te veel zou zijn voor de voeding.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Ben er net achter dat de voeding niet overleden is, hij wordt alleen steeds uitgeschakeld als ik de computer aanzet met de aerogate eraan. Ik geloof dat ik er iets over heb gelezen in een andere topic. Kga eerst ff zoeken of ik die terug kan vinden. I.i.g. bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost. Net als een paar mensen in deze topic: [rml][ FanControl] CoolerMaster AeroGate II[/rml] al ontdekt hebben, zijn het de Maxpower voedingen die de problemen veroorzaken. Met de Maxpower voeding erop en verder alles afgekoppeld blijft de computer afslaan. Met een andere voeding (Qtec 350 watt, toch bepaald geen gerenomeerd merk) is er geen enkel probleem. Wat een bagger moeten die Maxpower krengen zijn zeg.

Verwijderd

Komt het niet omdat die fancontroller storing geeft op de voeding, waardoor deze in de kortsluit/errorstand gaat? Datzelfde heb ik wel eens met Enermax fans gehad, en kun je oplossen door een condensator zo dicht mogelijk bij de fan(controller) te zetten.

Dat het probleem dan niet optreed bij de Qtec komt dan doordat deze blijkbaar hiertegen beter afgefilterd is. Qtec is dan wel geen gerenomeerd merk, maar is een prima voeding voor zijn geld (vooral als je goed oplet op het maximum en niet het piekvermogen - zoals ook in dit topic naar voren komt: Q-tec 550Watt Dual-Fan voeding ervaringen topic).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of er toch sprake kan zijn van storing. In ieder geval heeft die 'Q-tec' (blijkt overigens een 'SuperFlower' te zijn) er geen last van. Heb in de kast waar die fancontroller in komt overigens een 400 watt Zalman zitten, die zal zich er ook wel mee redden denk ik. Maar als ie toch storing geeft en de voeding klapt er niet uit, kan dat dan kwaad? Heb geen verstand van electronica dus een condensator er tussen zetten is niet zo maar gepiept.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De aerogate heeft gewoon een wat zwaardere voeding nodig volgens mij om op te starten :)

Maxpower is echt een flut merk dus op zich wel logisch dat die het niet trok..

Tweakers Discord

Verwijderd

Ik heb een aopen 350 watt voeding en een aerogate 2, krijg toch wel vastlopers en dergelijke.

Heb ik wel genoeg voeding voor een aerogate?

of moet ik een 400 watt of zelfs 500 watt overwegen?

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 08:50
Dat hangt af van wat er nog meer in je computer aan hardware (ed) zit natuurlijk. ;)
Zie ook Welke voeding heb ik nodig? Deel 3
Pagina: 1