rasapi32.dll??? (connect 2comps)

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45
Ik probeer al een tijd thuis een netwerkje op te zetten (t is mn eerste dus niet zoveel ervaring mee), maar ik krijg m niet aan de praat.

Ik heb aan beide kanten een netwerkkaartje gein-stalleerd (bnc (een isa en een pci (ook al 2 isa's geprobeert met andere comp, maar lukte ook niet)) Ik heb volgens mij alles goed ikgesteld. Ik heb intussen alle protocols geprobeerd (ook samen.. ik heb er anderen bij gehad en die zeiden ook dat t goed was..) heb op server ip ingesteld en op client dat ip als gateway (das uiteraard met tcp/ip protocol)

Elke keer zien ze zichzelf allebei wel, maar kunnen ze elkaar niet zien. Niet met windows, niet met pingen, niet met nicprogje.. helemaal n0thing.. |:(

Nu probeer ik t sinds kort met het progje voor een thuisnetwerk bij WinME.. bij de ene comp (dus de winME comp.. noproblemo.. bij de andere, win98 niet SE, maar wel met anti-bug pack.. ) geeft ie steeds foutmelding: 'rasapi32.dll kan niet worden gevonden of is beschadigt' ik heb de niewste versie van rasapi in mn winsys (heb die er instond, die van de win98 cd en die van winme geprobeert) en geen verschil. Ook de reg link werkt volgens mij.. (is ergens onder hkey_localmachine/..../.../.../.../[lading internet protocollen]/rasapi32.dll
Ik zou daar onder /ppp/ rasapi32.dll moeten hebben als path. dat heb ik dus.

Moet ik nou op die andere ook me gaan installen en alle progjes weer opnieuw.. zucht.. of is er een andere manier?? iemand een oplossing?

Localhost is where the heart is

• SilentStorm
eeeh niet allemaal tegelijk...

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
euh, is het op die pc met die isa kaart ?

• SilentStorm
ja..

• SilentStorm
any idea?

• SilentStorm
AAaaaaah!! anybody??

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Das altijd met rotte isa kaarten ..
koop een 25 gulden PCI netwerkaartje en alles werkt perfect ....

heb mijn isa ook weggedonderd ... en op de hcc een pci 100 mb/s kaartje gekocht voor 27,50 :)

(norrod ... 1 of ander onbekend merk op de doos maar met een goeie realtek chip erop !)

• SilentStorm
hehe heb Norrod realtek in andere zitten maar dan 10mbit voor 35.. 27,5 voor 100Mbit whoaaa waar heb je die vandaan?!

maarre.. rotte isa.. is dat isa int algemeen? ik heb er intussen al 3 verschillende isa kaarten in gehad en allemaal fout.. (voor pci moet ik dingen vrijmaken, dus isa zou handiger zijn..)

Verwijderd

zelfde werkgroep instellen....identificatie
pingt ie wel goed dan???

Verwijderd

Misschien kun je dit beter in de windows topic vragen. Ik weet vrij weinig over specifieke instellingen in windows en aangezien het een DLL fout is ......

• SilentStorm
pingt ook niet.. ik zal ff een link naar dit forum in windows ding zetten..

Verwijderd

Dan zullen het wel die but isa kaartjes zijn. neem gewoon pci, no problemo, en duur is het ook niet....gwoon 10mbit
snel zat voor beetje gamen en sharing en internet
Pagina: 1