Toon posts:

Welke 3d kaart voor dit oude systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een al wat ouwder systeem namelijk:

AMD Thunderbird 1000 mhz
512 SD-Ram
msi-6330 lite moederbord
5400 Maxtor 40gig
nvidia tnt 32 mb .......Deze wil gaan vervangen maar welke 3d-kaart moet ik nu voor dit syteem halen, zodat ik geen overkill heb.... en dat mijn systeem optimaal wordt benut?

Ik zat zelf te denken aan de ati radeon 9600 (non pro) of de nvidia 5200

wie kan mij helpen? budget 140 euro.

_/-\o_

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

een ti4200 zou leuk in je systeempje staan denk ik en die is makkelijk te krijgen voor die 140 euro :)

zeker niet voor de fx5200 gaan want die zuigt _zwaar_! ;)

[ Voor 24% gewijzigd door BoyGenius op 05-12-2003 22:39 ]

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat voor games wil je erop draaien?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind €140 euro spenderen aan dit systeem eigenlijk op zich al een beetje overkill. Ik denk dat je prima vooruit kan met een GF2 DDR (non-MX), zeker niet teveel voor je CPU maar ook niet te weinig. Lijkt me prima.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
ik zou zeker voor de it4200 gaan, of een radeon 9500pro of beter,
zeker als je de rest ook nog eens gaat upgraden

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik zou graag Halo er op willen draaien, maar die doet het er nu niet op... te weining video geheugen
de rest van mijn systeem voldoet aan de eisen van het spel behalve de 3d kaart

ik zou ook graag need for speed underground willen spelen.

waarom geen fx5200 dan ? die is tog beter dan de gf ti 4200 ?

• Genghis Khan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 22:45:
Jah ik zou graag Halo er op willen draaien, maar die doet het er nu niet op... te weining video geheugen

Dan wens ik je erg veel geluk, want dat gaat niet. Als Halo al op een P4 met een degelijke videokaart een lage FPS scoort zul je met je Thunderbird hier niet eens aan kunnen tippen. Hard maar waar.

Je kunt er nu ook wel een GF4 of beter in knallen, maar je hébt daar gewoon niets aan. Je processor is te sloom. Spaar dan liever door voor iets nieuws, want dit is gewoon zonde.

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
Genghis Khan schreef op 05 december 2003 @ 22:39:
Ik vind €140 euro spenderen aan dit systeem eigenlijk op zich al een beetje overkill.
ben ik 't niet mee eens..
kheb zelf 2 jaar geleden een tnt2 vervangen voor een gf3 ti200 en dat in een aldi pc met als specs P3 800MHz & 512MB.
en de verbetering die ik kreeg was enorm en zeker de moeite waard...
kheb toen zo'n 230 gulden voor die gf3 betaald.

ik zou de TS ook adviseren om voor een GF4 ti4200 te gaan, maar als je 140 euro WILT uitgeven kan je denk ik ook wel een 9600 halen.

offtopic:
de FX5200 vergelijken met de 9600? 8)7
oke, de goedkoopste 9600 is zo ongeveer even duur als de duurste FX5200, maar daar houdt de vergelijking ook echt op.. :P

reactie op ghengis:
ik weet niet wat voor P4 het is, waarop halo met een FX5200 niet soepel verloopt, maar zelfs met mijn GF3 (zie sig) loopt halo als een trein met 1152x864 als res..
dan moet de FX5200 wel heel erg slecht presteren, OF de GF3 is nog niet zo gedateerd als men denkt.. :X

[ Voor 17% gewijzigd door NewbieNeo op 05-12-2003 22:51 ]

• Genghis Khan
  • Niet online
Misschien is dat nog te doen als je érg krap met je budget zit, maar ik vind dat dus persoonlijk echt zonde. Ik spaar dan liever door voor spullen die elkaar wél goed bij kunnen houden.

Misschien klinkt het raar, maar ik snap niet dat iemand denkt te kunnen gaan gamen op een 1 GHz Thunderbird. Ik wil nu niet denigerend gaan doen maar ik ga toch ook geen Windows XP installeren op de P1 133 MHz van m'n zus?

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
precies dezelfde situatie toen ik mijn GF3 ging kopen...
als je geen geld hebt om een HEEL nieuw systeem te kopen, moet je maar roeien met de riemen die je hebt... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja....voor halo heb je 800-1000mhz nodig
ik heb al rondgevraagd en als ik een andere video kaart zou nemen, zou halo het moeten doen.

Dus een geen fx5200....maar eerder een ti4200?
uhh meschien uitleg waarom ?

wat word er nog meer verbeterd, daar bedoel ik mee...ik heb een pinacle tv kaart is het beeld hiervan strax ook duidelijker?

alvast bedankt :)

Verwijderd

Dat je met je TNT 2 geen Halo kan spelen komt doordat een TNT2 geen hardware T&L ondersteunt niet door het videogeheugen, ik kan met een geforce 2mx wel Halo spelen met 32mb.
Ik zou voor de Radeon gaan, goeie kaart die directx 9 ondersteunt, hij haalt wel niet alles uit je processor, maar goed voor een eventuele upgrade kun je hem altijd nog gebruiken.
Maar let op neem niet de 256 mb versie, daar betaal je 20 euro meer voor. Maar de prestatie blijft ongeveer hetzelfde.
En kies zeker niet de FX 5200, dan kun je nog beter voor een geforce 4 mx gaan.

Verwijderd

Genghis Khan schreef op 05 december 2003 @ 22:50:
[...]
Misschien is dat nog te doen als je érg krap met je budget zit, maar ik vind dat dus persoonlijk echt zonde. Ik spaar dan liever door voor spullen die elkaar wél goed bij kunnen houden.

Misschien klinkt het raar, maar ik snap niet dat iemand denkt te kunnen gaan gamen op een 1 GHz Thunderbird. Ik wil nu niet denigerend gaan doen maar ik ga toch ook geen Windows XP installeren op de P1 133 MHz van m'n zus?
een videokaart haalt toch echt meer uit een systeem dan je zou denken. k heb zelf een Duron 1300 met een GF2MX400 64ddr en spellen als NFS:U en Halo doen het aardig (natuurlijk niet alles op z'n hoogst). Beperkende factor is bij mij toch wel de videokaart, want tijdens gamen tikt cpu usage net de 90% aan (behalve met laden enzo d0h).

en windows xp draait op een p166 met 32mb ram, tested by myself :P

Verwijderd

Misschien is een Geforce 4MX 440 een optie... :+

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 23:11:
Misschien is een Geforce 4MX 440 een optie... :+
Dat is proberen te roeien met alle riemen die je niet hebt ;)

ik zou voor de 9600 gaan als je buget het toe laat, anders die ti, die is goedkoper en ook goed.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
ga dan meteen voor de mx420 :r,
maar goed:
waarom doet men zelf niet even wat onderzoek? (benchmarks enz)
een 5200 is volgensmij op de zelfde core gebaseerd als de Geforce 4 MX (budget kaarten van de bovenste plank)
met die dingen valt bijna niet fatsoenlijk te gamen, vooral niet als je resolutie/detail geil bent.

ik kan het fout hebben als ik over de cores van de kaarten spreek want ik zit al 4maanden in aruba (en daarvoor in brazil) dus ben een BEETJE outdated..

links in 20sec gevonden, elk bericht heeft links naar de benchsites toe:
nieuws: Roundup van 29 videokaarten in high-end systemen
nieuws: X-Bit Labs vergelijkt zes lowbudget videokaarten
nieuws: Roundup videokaartprestaties in 3DMark03 - update

edit 2:
lees het eerste stukje van dit artikel
nieuws: Vergelijking van GeForce FX 5200 videokaarten bij Digit-Life

[ Voor 30% gewijzigd door ixl85 op 05-12-2003 23:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van morgen naar funprice geweest en heb de
nvidia geforce FX 5600 gehaald EP 128 ddr-ram

Al mijn spellen lopen nu als een trein !
halo nog niet geprobeerd....

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

http://www.tomshardware.com/graphic/20020418/index.html kan je helpen met vergelijken.

Probeer een beetje uit te zoeken welke kaarten wanneer uitkwamen, dan kan je kijken wat er toen je je computer kocht de snelste was, dat is meestal ook de gene met de beste prijs/kwaliteitverhouding.

Ik ben zelf ook nog op zoek voor een beeldkaart voor in mijn PIII850, en ik zit zelf te denken aan een GF II (geen MX) of een Ati R7500.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Resistor schreef op 06 december 2003 @ 11:30:
http://www.tomshardware.com/graphic/20020418/index.html kan je helpen met vergelijken.

Probeer een beetje uit te zoeken welke kaarten wanneer uitkwamen, dan kan je kijken wat er toen je je computer kocht de snelste was, dat is meestal ook de gene met de beste prijs/kwaliteitverhouding.

Ik ben zelf ook nog op zoek voor een beeldkaart voor in mijn PIII850, en ik zit zelf te denken aan een GF II (geen MX) of een Ati R7500.
Neem anders een ati R9200 ofzo? Minder dan 100euro zijn die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een overclock tool geinstaleerd van de origineele driver cd-rom
en ik kan dan klikken op automatiche detectie om de klokfrequentie kern en klofrequentie geheugen aan te passen
ze staan standaard op:

klokfrequentie kern: 325

klofrequentie geheugen:266

Ze worden dan allebei wat verhoogd als ik automatische detectie klik,namelijk

klokfrequentie kern:359

klofrequentie geheugen:343

maar dan springt de schermvernieuwings frequentie naar 60 hz terwijl die normaal op 85 hz staat.
na
Kan ik nu gewoon mijn schermvernieuwings frequentie weer naar 85 hz zetten of kan mijn 3d kaart dat niet aan?
Geforce fx 5600 ep 128 ddr-ram

Verwijderd

Je VGA-kaart zal die 85Hz vast wel aankunnen en je monitor ook, want het stond ook al eerder zo....

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Uch, nou, Halo draait bij mij nog niet eens optimaal. En ik heb een Duron 2Ghz met Radeon 9500 non-pro 64MB. En dan draai ik Halo nog op 800*600.. Het draait wel, maar soms, en dan vooral bij veel acties daalt de FPS nogal eens tot een triest dieptepunt.

Het is maar wat je definitie van "speelbaar" is. Zolang er geen extreme actie in beeld is loopt het allemaal supersnel :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Neem een radeon 9200, lekker goed koop en is juis rete snel in oude systemen.

Hier heb ik hem in een p3, 1,26 @ 1.41Ghz.
Need for speed underground kan ik hier perfect spelen op 1024*768 en medium detail :*) .

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 16:31:
[...]

Neem een radeon 9200, lekker goed koop en is juis rete snel in oude systemen.

Hier heb ik hem in een p3, 1,26 @ 1.41Ghz.
Need for speed underground kan ik hier perfect spelen op 1024*768 en medium detail :*) .
Weet je dat zeker? Op mijn Athlon 2000+, Radeon 9100 kom ik bijna nooit boven de 30 fps. Op 800*600 high detail.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 19:05
Goeie keus die 5600.
Ik heb ooit eens gelezen over ms trainsimulator, vertelde iemand iets over:
Een AMD 900 met een GF3 draaide lachend circeltjes om een P4 2.2 ghz met een GF2 mx. Die constatering zegt een hoop.
Toch denk ik dat je met spellen als Doom3 etc. echt (behoorlijk) te kort gaat komen, maar dan moet je tegen de tijd dat die uitkomt maar eens kijken of je geld hebt voor een amd 64 ;)

Verwijderd

Topicstarter
maar wat mijn vraag was: zie paar reply,s hier boven

kan hem nu overclocken dan op die klok frequenties ?en ook op 85 hz laten staan ?

Verwijderd

Topicstarter
iemand die wil helpen ? ;)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Niet binnen 24 uur schoppen aub.

En wat heeft OCen eigenlijk te maken met je refresh rate :? Ik volg je hele verhaal al nauwelijks meer.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
ja kijk...
ik kan hem via z,n progje overclockken en als ik dat dan doe dan gaat de refresh rate weer naar 60 hz toe
het is progamma van een driver cd van nvidia zelf.

ik wil graag weten of ik hem kan overclocken en dan op 85 weer kan zetten, zonder dat me kaart stuk gaat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 19:44:
ja kijk...
ik kan hem via z,n progje overclockken en als ik dat dan doe dan gaat de refresh rate weer naar 60 hz toe
het is progamma van een driver cd van nvidia zelf.

ik wil graag weten of ik hem kan overclocken en dan op 85 weer kan zetten, zonder dat me kaart stuk gaat.
Waarom zou dat niet kunnen. Refresh rate is het aantal beeldjes dat er op je monitor wordt geschoten. 85Hz is lekker rustig voor je ogen en 60hz dus niet. Wat overklokken hier mee te maken heeft snap ik nou niet :?
De Frame rate verandert in spellen als je overklokt, je kaart kan doordat hij sneller draait meer frames maken/verdragen.

• Professor_Botje
  • Laatst online: 11-08 00:18

Professor_Botje

Administrator

Koop voor 100 euro een mooie kaart en koop een 2de handse 1800+ voor 30/40 euro..

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

Verwijderd

ik zou ergens een GeForce 3 TI 200 of 500 op de kop tikken, of als je heel goedkoop uit wil zijn koop dan een GeForce 2 TI Ultra (geloof ik).
Koop vooral geen GeForce FX 5200 dat ding zuigt zwaar.
Een GeForce 4 TI 4200 is leuk maar een beetje overkill voor jouw systeem.

Verwijderd

Ik zou zelf in deze situatie gaan voor een geforce 2 Ti. Klinkt vreemd, maar ik heb er 1 in mijn systeem zitten, en alles draait soepel op 1024 x 768 met details op het maximum!
Nu kan dat ook mede aan de rest van mijn pc liggen ( amd 3200+, 512 mb ddr 400)

Maar een Geforce 2 Ti (van creative oid) heeft de beste prijs/prestatie verhouding!

Verwijderd

De Geforce 2 is ook lang zo slecht nog niet. Een maat van mij heeft een GTS, en ook hij draait veel nog soepel op 1024, in combinatie met Athlon 2200+.

Maargoed dat is weer zo nutteloos om te kopen dan, zeker als je voor hetzelfde geld een Radeon 9100 kan kopen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 12:09 ]

Pagina: 1