ik heb in mijn systeem een nieuwe videokaart gezet, betreffende een Sapphire ati radeon 9600XT 256MB.
Toch werkte mijn geforce 2 beter, alleen de ati heeft betere 3dmark scores.
3dmark 2001 : geforce2 = 4109 en de radeon = 10300.
3dmark 2003 : geforce2 = n.v.t en de radeon = 3606.
nu zul je zeggen met deze scores van de ati kaart, dat de spellen wel soepel zullen lopen, niet dus.
Bijvoorbeeld met NFS Underground schokt mijn ati , mijn geforce2 deed dat niet op de zelfde instelling (1024x768 alles high).
Battlefield 1942 loopt ook niet helemaal lekker, het systeem schokt gewoon.
wat ik al heb geprobeerd is:
windows XP opnieuw installeren, heb ik al 2x gedaan.
ati 3,8 heb ik geprobeerd (sapphire driver wat er bij zit).
ati 3,9 van de ATI-site.
nu heb ik de omega op de 3,9 gebaseerde drivers geinstalleerd.
ik heb ook al verschillende VIA4in1 drivers geprobeerd, te noemen 4.43 van de gigabyte moederbord meegeleverde driver en de nieuwste 4.51 , ook heb ik een VIA AGP driver gedownload en geinstalleerd.
ik heb allerlei instellingen geprobeerd: prestaties IPV van beeldkwaliteit en V-synch en VPU recover uitzetten , echt heel veel heb ik geprobeerd, maar niets mocht baten.
Zie ik iets over het hoofd? hoe kan ik zien of mijn kaart optimaal presteert?
edit : oh ja, ik zat te denken aan de apenture size, maar deze kan ik niet instellen in de bios????en fast writes staat er ook niet bij.
ik heb wel kunnen uitzoeken dat hij op 128MB staat via sandra.
Toch werkte mijn geforce 2 beter, alleen de ati heeft betere 3dmark scores.
3dmark 2001 : geforce2 = 4109 en de radeon = 10300.
3dmark 2003 : geforce2 = n.v.t en de radeon = 3606.
nu zul je zeggen met deze scores van de ati kaart, dat de spellen wel soepel zullen lopen, niet dus.
Bijvoorbeeld met NFS Underground schokt mijn ati , mijn geforce2 deed dat niet op de zelfde instelling (1024x768 alles high).
Battlefield 1942 loopt ook niet helemaal lekker, het systeem schokt gewoon.
wat ik al heb geprobeerd is:
windows XP opnieuw installeren, heb ik al 2x gedaan.
ati 3,8 heb ik geprobeerd (sapphire driver wat er bij zit).
ati 3,9 van de ATI-site.
nu heb ik de omega op de 3,9 gebaseerde drivers geinstalleerd.
ik heb ook al verschillende VIA4in1 drivers geprobeerd, te noemen 4.43 van de gigabyte moederbord meegeleverde driver en de nieuwste 4.51 , ook heb ik een VIA AGP driver gedownload en geinstalleerd.
ik heb allerlei instellingen geprobeerd: prestaties IPV van beeldkwaliteit en V-synch en VPU recover uitzetten , echt heel veel heb ik geprobeerd, maar niets mocht baten.
Zie ik iets over het hoofd? hoe kan ik zien of mijn kaart optimaal presteert?
edit : oh ja, ik zat te denken aan de apenture size, maar deze kan ik niet instellen in de bios????en fast writes staat er ook niet bij.
ik heb wel kunnen uitzoeken dat hij op 128MB staat via sandra.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 22:15 ]