[Compaq ProSignia 200] Mogelijkheden m.b.t. geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Ik heb hier 'n Compaq ProSignia 200 (PII 300MHz) met 64MB ECC geheugen (60 ns, 72pins, FPM). Ik wil 'em uitbreiden naar minimaal 128MB. Van de ProSignia pagina heb ik vernomen dat er gelukkig ook 'normaal' EDO in gepropt kan worden, in plaats van alleen (een dure en schaarse) ECC-FPM versie.

Mijn vraag is nu of het gewoon elk soort willekeurig stukje EDO kan zijn, of moeten het speciale Compaq geheugenchips zijn? Want die zijn natuurlijk ook beperkt leverbaar, denk ik.

Tweede vraag is of iemand toevallig ook weet hoeveel MB hij maximaal accepteert per geheugenbank. Ik kan het zelf nergens vinden.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 20:56
Van de compaq Website :

Key Features - ProSignia 200 6/233, 6/2661, and 6/300

Intel Pentium II 233 MHz processor with 512 KB second level cache
32 MB of 32-bit EDO Memory--expandable to 192 MB using industry standard EDO SIMMs (or upgradeable to 384 MB with ECC)
Integrated Netelligent 10/100 PCI UTP/Coax Controller--delivers a reliable, high-performance network throughput
16X CD-ROM Drive

Voor meer info :

http://h18004.www1.hp.com.../ProSignia200/memory.html

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

He da's een lachen bakkie. Als ik me niet vergis hebben die ingen zelfs standaard 16 Mb op de mamaplank zitten :)
Ik heb destijds tijdens mijn stage een megje of 64 uit zo'n ding geript...stodn toch stof te trekken. Blek achteraf gewoon standaard EDO ram te zijn. Dus bij mijn weten kun je er ieder type EDO ram in stoppen. Volgens mij snapt het ding zelfs FastPage RAM...maar dat wete ik niet 100% zeker, dat zou je uit moeten testen.
Maar wat let je (behalve de aanwezigheid er van) om er gewoon ff wat FP ram in te stoppen en te testen of het e.e.a. stabiel loopt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Ik heb er nu FastPage ECC RAM inzitten.
Maar wat is sneller? Non-ECC FastPage of gewoon EDO?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 20:56
Je kan beter de EDO versie er in doen. Maar je kan ze ook gemixed gebruiken. Hij genereerd dan alleen bij het opstarten een Error. Let wel op dat je ze per 2 modules uitbereid.