blokker dvd vastlopers ?

Pagina: 1
Acties:

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Topicstarter
Ik heb hier thuis nu een dvd speler staan van de vriend van me schoonmoeder.

dit is de HE DVDMS2166 van home electronics die bij de blokker is gekocht.

het probleem is dus dat hij een enkele dvd wel goed pakt maar een groot deel dus niet.
dan blijft ie dus aangeven dat ie aan het laden is.
of dat er geen disk inzit of hij staat dan op play en staat dan gewoon vast.
ik heb verschillende dvd's geprobeerd en hij pakt dan altijd dezelfde wel en de andere dus niet.
hij is ook al schoongemaakt.

ik heb hem nu dus hier en nog steeds hetzelfde probleem.
ik heb ook al op hun site lopen zoeken maar niets over de dvd speler kunnen vinden :?
ook op de service website niet http://www.service.shop.nl/NL/index.jhtml :(

hij is ook leuk dat ie hem al meer dan een jaar heeft staan en nu pas verschillende dvd's wilde gaan kijken.
de garantie is dus ook al verlopen.

ik snap er niks meer van.
kan ook niets vinden over firmware van deze speler.

heeft er hier iemand ook problemen met deze dvd speler gehad of heeft die nog :?
en ja het zijn gewoon regio2 dvd's die geprobeerd zijn.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Topicstarter
niemand :'(

Verwijderd

Gaat het om geperste of gebrande DVD's? Indien het laatste, gaat het om DVD-R of DVD+R media?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 10:24:
Gaat het om geperste of gebrande DVD's? Indien het laatste, gaat het om DVD-R of DVD+R media?
het gaat gewoon om gekochte dvd's in de winkel :)
geperste dus.

Verwijderd

het HE formelier voor een extra jaar garantie misschien een idee :?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Meer dan een jaar hebben staan is opzich geen probleem hoor...aangezien jouw leverancier al 2 jaar garantie moet leveren vanaf zijn toonbank, waarvan hij 't eerste jaar kan verhalen op zijn leverancier.

Dit klinkt niet echt als een defect, maar gewoon goedkope kwaliteit. Veel van de 'wat oudere', goedkope DVD-spelers zijn gemaakt voor de impulsieve kopers, die zich niet orienteren wat er op de markt is, om het produktieproces niet te complex te houden, worden b-klasse onderdelen ingezet en bepaalde features achterwege gelaten.

In dit geval zal dat zijn...een goedkope lens...en slechte ondersteuning voor multi-layer DVD's. Vervolgens geen goede error-check in de firmware en daar gaat je avondje filmkijken, zonder dat je weet wat er nou aan de hand is.

Verwijderd

Veel van die budgetspelers hebben warmteproblemen. Als je toch al geen garantie meer zou hebben is het makkelijk testen door de kap eraf te halen en een kamerventilator erop te zetten ;)

Echter, dat geld alleen als je onregelmatige afspeelproblemen hebt. Als hij altijd dezelfde schijfjes weigerd kan het ook eraan liggen dat:
- je slecht met je DVD's omgaat (krassen)
- slechte foutcorrectie / laser
en daar doe je weinig aan, gedane zaken nemen geen keer...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 12:22 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-03 08:32
misschien een tip: veel van die budget spelers gebruiken een gewone pc dvd speler. oftewel, makkelijk zelf te vervangen ;)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 12:21:

Echter, dat geld alleen als je onregelmatige afspeelproblemen hebt. Als hij altijd dezelfde schijfjes weigerd kan het ook eraan liggen dat:
- je slecht met je DVD's omgaat (krassen)
- slechte foutcorrectie / laser
en daar doe je weinig aan, gedane zaken nemen geen keer...
sommige dvd's zijn net nieuw en ben altijd zuinig op me dvd's.
er zitten dan ook geen krassen op de dvd's, die wel op andere dvd spelers draaien.
zoals een sony en een CAT ;)

tja slechte laser, dan zouden er dus veel meer mensen problemen mee moeten hebben denk ik.
want er zijn er toen bij blokker aardig wat verkocht.
sharkzor schreef op 07 december 2003 @ 12:28:
misschien een tip: veel van die budget spelers gebruiken een gewone pc dvd speler. oftewel, makkelijk zelf te vervangen ;)
tja zo'n losse dvd speler is dan even duur ;)

ik mag voor hem een andere dvd speler uitzoeken maar ik wil toch eerst kijken of er aan deze nog wat gedaan kan worden.

[ Voor 24% gewijzigd door chucky666 op 07-12-2003 12:32 ]

Verwijderd

sharkzor schreef op 07 december 2003 @ 12:28:
Als dit al zo is. betwijfel ik of dit wel zo makkelijk is. Kost evenveel geld als een een nieuwe. en je weet toch niet of dit gaat werken. dus het lijkt mij niet echt aan te raden.

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Volgens mij komt het doordat de dvd-speler van zulke goedkope kwaliteit is. Ik heb hetzelfde probleem met de hiteker he-1900 dvd-speler die ik laatst gekocht heb voor 60 euro: die speelt sommige nieuwe dvd's ook niet af. Hij speelt ze op zich wel af, maar je kunt niet naar het beeld kijken omdat hij steeds delen over slaat. Je kunt imho beter een duurdere dvd-speler kopen van een fatsoenlijk merk, zoals philips of jvc of aristona of iets dergelijks, dan zo'n goedkoop ding, want de kans dat die het niet doet is kennelijk nogal groot.

In an age that prizes truth our greatest obstacle may be the very mind that seeks it.

Verwijderd

Lol ik heb er ook een !
Zo'n zilverkleurig plat %^&#^%^#%^ding
blijft bij elke dvd wel een paar keer hangen ongeacht of het nieuwe oude gebrande of wat voor soort dvd dan ook is
Oplossing Rituele verbranding op oudjaarsavond !!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1