Toon posts:

[W2K3] windows ipv WINDOWS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte medetweakers,

Vraag:
Is er een tooltje waarmee je mappen kan hernoemen zonder dat je of de registry moet doorspitten of zonder dat je software opnieuw moet installeren?

Voorbeelden:
WINDOWS --> windows
Program Files --> program files

Reeds gedaan:
google
GOT search
Microsoft TechNet
Heb hiermee niets kunnen vinden wat mijn wensen kan uitvoeren.

Ik hoop dat een van jullie een tooltje weet om dit te bewerkstelligen.

Alvast bedankt.

edit:

Shit, verkeerde plek, moet WOS of SA zijn. Wil een Mod deze post even verplaatsen a.u.b. Thanx

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 20:42 ]

Verwijderd

De F3 knop in RegEdit... maar volgens mij kun je gewoon renamen. Path's zijn niet echt Case gevoelig. Maar kweet niet of dat met WS2003 anders is.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar als ik een map probeer te hernoemen dan krijg je de melding in beeld van:
...Als u de naam wijzigt van deze map werken de programma's die hierin staan mogelijk niet meer.....

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 20:41:
Ja, maar als ik een map probeer te hernoemen dan krijg je de melding in beeld van:
...Als u de naam wijzigt van deze map werken de programma's die hierin staan mogelijk niet meer.....
gewoon doen.. 2003 is kwa mappen niet case censitive

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

windows is nooit case sensitive geweest, je kan ze dus prima klowercase maken (de reden zie ik niet echt maar ok)
edit:
dit gevonden met google

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de reacties.
Nut heeft het inderdaad niet, het is puur een kwestie van vormgeving in bijvoorbeeld windows explorer.
Ik ga ff proberen wat real_FireFly had gevonden met google.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat heeft dit met hardware te maken :? Hop, weg ermee ..

Opslagmedia & I/O Controllers > Windows Operated Systems :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows (NTFS) is wel case sensitive (anders zou je ook bv niet dit kunnen doen:
code:
1
2
3
4
5
6
C:\>mkdir Aa
C:\>dir /b | findstr /i aa
Aa
C:\>ren Aa aa
aa
)

Windows maakt echter geen verschil in het openen van files - en je kan dus geen duplicate filenames creeeren ook al verschillen ze qua case :)

Ik zou je opdracht dus ook gewoon uitvoeren in een cmd.exe venstertje - zoalng je alleen de case veranderd mag er niks mis gaan - uiteraard maak je wel eerst een backup enzo ;)

[ Voor 22% gewijzigd door elevator op 07-12-2003 20:53 ]

Verwijderd

elevator schreef op 07 december 2003 @ 20:52:
Windows (NTFS) is wel case sensitive (anders zou je ook bv niet dit kunnen doen:
code:
1
2
3
4
5
6
C:\>mkdir Aa
Aa
C:\>ren Aa aa
aa
)
Windows is dus niet case sensitive. Tenminste niet op file-system niveau.

md AaAaAaAa
cd aaaaaaaa / cd aAaAaAaA / cd AAAAAAAA

alles werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd dan dat ik de directory WINDOWS en Program Files niet kan veranderen in windows en program files. De optie om de naam te veranderen is grijs en niet te selecteren.
Ik ben ingelogd als admin en heb alle rechten dus daar ligt het niet aan.
Evengoed bedankt, maar ik had in mijn openingspost al aangegeven dat ie verkeerd stond.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 23:02 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 23:01:
Vreemd dan dat ik de directory WINDOWS en Program Files niet kan veranderen in windows en program files. De optie om de naam te veranderen is grijs en niet te selecteren.
Het zijn door het OS beschermde directories, dus dat kan logisch zijn dat je het niet kan renamen.

Mag ik vragen wat het doel er van is :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 23:01:

[...]

Evengoed bedankt, maar ik had in mijn openingspost al aangegeven dat ie verkeerd stond.
No offence, maar da's toch logisch?
Je kunt immers ook niet je Windows partitie formatteren vanuit windows????

Maar genoeg gezeverd...
In de Map Windows staan genoeg bestanden die in gebruik zijn en idem voor Program Files, dat is dan ook gelijk de reden waarom je die mappen niet kunt renamen. Gewoon beveiliging.
Hang je schijf als 2de in een andere PC (met zelfde OS) en dan lukt het wellicht wel.

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 07 december 2003 @ 23:04:
[...]

Het zijn door het OS beschermde directories, dus dat kan logisch zijn dat je het niet kan renamen.

Mag ik vragen wat het doel er van is :?
Logisch inderdaad dat die 2 mappen niet hernoemt kunnen worden, stom van mij. 8)7

Doel is eigenlijk simpelweg dat ik het mooier vind als alle directories OF Uppercase zijn OF allemaal lowercase. Puur vormgeving/smaak dus en niets meer of minder. Naar het blijkt gaat het dus niet lukken en moet ik het maar voor lief nemen ben ik bang.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 21:37:
Windows is dus niet case sensitive. Tenminste niet op file-system niveau.
Het Filesystem is dat wel degelijk - maar lees dan wel even mijn hele post - hier geef ik ook aan dat het benaderen van de files niet case sensitive gebeurt:
Windows maakt echter geen verschil in het openen van files - en je kan dus geen duplicate filenames creeeren ook al verschillen ze qua case
Overigens - de topicstarter zou het eens kunnen proberen vanuit de recovery console - als die een rename functie heeft ?

Verwijderd

Waarschijnlijk niet, maar ik zou't toch es proberen met Total Commander, dat spul blijft altijd verbazen :Y)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

elevator schreef op 07 december 2003 @ 23:14:
[...]

Het Filesystem is dat wel degelijk - maar lees dan wel even mijn hele post - hier geef ik ook aan dat het benaderen van de files niet case sensitive gebeurt:

[...]

Overigens - de topicstarter zou het eens kunnen proberen vanuit de recovery console - als die een rename functie heeft ?
anders move.. die moet ook beschikbaar zijn

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
elevator, duinkonijn en d-weaver, ik ga het eens met jullie tips proberen.

De recovery console werkt niet.
Het moven werkt ook niet want zelfs in de commandprompt zeurt ie erover dat er nog processen lopen.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 00:17 ]

Pagina: 1