Toon posts:

Storage UNIT bouwen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil een storage cabinet gaan bouwen met IDE disks de 5400 RPM disks van MAXTOR 300Gb.

Nu heb ik het volgende probleem ik heb een kast nodig waar ik dus behoorlijk wat hdd in kan bouwen en dan bedoel ik dus ook een aantal.

nu ben ik wel al aan het zoeken op internerd maar kan ik nog niet iets bevredigends vinden wie oh wie heeft voor mij de goude tip _/-\o_ _/-\o_

mijn eisen zijn.
Moet mininaal een 12 tal IDE disks in passen, liefst ook nog via disk bays.
liefst niet te duur lol maar ja dat spreekt voor zich mag ik aanemen is en blijft nu eenmaal hobbie nietwaar.
Moet wel een ATX kast zijn maar dat spreekt voor zich mag ik aanemen.

vriendelijke groet Uber Geek.

Verwijderd

lees even de huisregels van dit forum als je wilt.

ATX..dit betekent dat je 12 harddisks wilt installeren tezamen met een computersysteem? simpelweg omdat je voor ATX meestal een moederbord moet hebben voordat de power-knop het doet.

Je hebt bv wel losse SCSI kasten waar je tussen de 1 en de 14 harddisks in kwijt kunt. geen idee of er ook IDE in past.

SerialATA valt aan te raden ivm kabellengte van de datakabels.

specificaties:
*moederbord + processor + koeler + geheugen
*videokaartje
*IDE storage controller (3Ware 8506 bijvoorbeeld)
*veel harddisks
*netwerkkaart (neem ik aan, fileserver?)
*overige zooi.
*stabiel operating system

Verwijderd

Als het je puur om opslag gaat dan kun je LAN en video ook onboard nemen.
Spaart geld en ruimte.

Met een beetje moeite, wat metalen platen/strips, een boormachine en wat bouten en moeren heb je zo wat extra bevestigingen voor schijven gemaakt.

Geem gewoon een ouwe midi of bigtower en bouw daar extra bays in.

Moet je nog alles nieuw kopen of heb je al materiaal?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 20:42 ]

• ooge
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-10-2022
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 20:27:
Hallo allemaal,

Ik wil een storage cabinet gaan bouwen met IDE disks de 5400 RPM disks van MAXTOR 300Gb.

Nu heb ik het volgende probleem ik heb een kast nodig waar ik dus behoorlijk wat hdd in kan bouwen en dan bedoel ik dus ook een aantal.

nu ben ik wel al aan het zoeken op internerd maar kan ik nog niet iets bevredigends vinden wie oh wie heeft voor mij de goude tip _/-\o_ _/-\o_

mijn eisen zijn.
Moet mininaal een 12 tal IDE disks in passen, liefst ook nog via disk bays.
liefst niet te duur lol maar ja dat spreekt voor zich mag ik aanemen is en blijft nu eenmaal hobbie nietwaar.
Moet wel een ATX kast zijn maar dat spreekt voor zich mag ik aanemen.

vriendelijke groet Uber Geek.
wou je 12x 300gb :| (3,6TB :P ) weet je hoeveel geld je dan kwijt bent waarom maak je je dan nog zorgen om een kast die niet te duur mag zijn? of wou je totaal 300gb dan heb je weer geen 12 hdd's nodig

• ooge
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-10-2022
en anders plak je 2 bigtowers aan mekaar dan heb je precies 12 5.25" sloten als je daar allemaal van die hdd racks in zet staat wel vet nietwaar hoeft niet duur te zijn ook

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de rules gelezen :)

I am such an dumb ass

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

sorry voor deze onrust

en euh ja ik om te beginnen 1 set van 6 a 300GB disks in raid 5 bouwen
en dan nog een set eronder van 3x 80gb (liggen toch niets te doen) raid 5 voor OS

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 21:10 ]

Pagina: 1