Toon posts:

Nostalgie: gravis ultrasound MOD muziek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier een beetje met MOD en XM muziek te knutselen, en bedacht me ineens dat ik vroeger (1993) ooit een sehr groovy Gravis Ultrasound had die erg leuke MOD files bijgeleverd kreeg op de driverdisks. De meest recente disks zijn nog wel te downloaden bij Gravis, maar de originele disks, waar de MODS op staan die ik zoek, niet meer. Weet iemand waar ik de originele DOS drivers + MOD files voor de GUS kan krijgen? Of anders: zijn er freaks die precies weten wat de bestandsnamen of titels van de desbetreffende MODS zijn? Dan kan ik ze los gaan zoeken op het internet :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik heb google gepakt en binnen 5 tellen heel wat gevonden B)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik kan me alleen nog 'guitar slinger' herinneren oid. De Ultrasound vond ik trouwens vooral koel met MIDI, dat was wel ff beter dan zo'n OPL3 chip.
Voor MODjes moet je eigenlijk een AWE32 (of 64) hebben, mooie reverb-effecten enzo in de hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, op GOOGLE is heel wat te vinden, maar niet de originele files... de geupdate disks (van 1996!, wauw :) ) meestal, en die zoek ik niet (want geen MOD files)

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Ik heb bij mijn ultrasound MAX toen nog een CD gekregen, en ik heb volgens mij ook de originele driver diskettes nog. Misschien dat je daar wat aan hebt?

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 13:54

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Ik heb nog ergens de originele disks van mijn Ultrasound liggen. Wil wel gaan zoeken op verzoek :) Gevonden :-) Images komen online (v3.11 uit '94)
*peins* ergens moet ook nog die fanatastisch kaart liggen, vol geprikt met geheugen.
*zwijmel* wat een nostalgie ;)

[ Voor 13% gewijzigd door L_Jinx op 05-12-2003 21:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zou top zijn. Kun je images online zetten? Lijkt me niet illegaal, aangezien ik de kaart gewoon in bezit heb, en die hele lijn toch al buiten gebruik is...

Verwijderd

Topicstarter
Ow ja...1 MB Ram op de kaart zelf, die je dan kon vullen met PAT files. Ik heb heel wat uren liggen pielen met dat ding, zelf MIDjes maken, zelf PATs opnemen - helemaal geweldig! Voor z'n tijd een revolutionaire kaart! Alleen niet zo geweldig in het emuleren van Soundblaster (als je het emulatieprogramma opstartte kreeg je te horen "SBOS installed" - geweldig! :9~ ), liep vaak vast. Maar als je eenmaal native GUS support had: supahdupah... 8)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 21:55
Dat MOD formaat heeft toch helemaal niets met MIDI te maken? Of ben ik nou maf? Op de Amiga 500 had je ook .MOD bestanden en dat werkte gewoon met sampletjes en een soort van midi achtige manier van het in volgorde zetten van deze samples dat je het muziek mag noemen.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Ja, weet ik. Maar daarom waren MID files ook nog wel leuk op dat ding. Maar ik zoek inderdaad MOD files, die files die de samples zelf al bevatten...

• Joshua22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-07 05:13
/ Joshua pinkt even een nostalgisch traantje weg, snif snotter, alweer tien jaar geleden!... Waar blijft de tijd?

• L_Jinx

L_Jinx

Joshua22 schreef op 05 december 2003 @ 21:02:
/ Joshua pinkt even een nostalgisch traantje weg, snif snotter, alweer tien jaar geleden!... Waar blijft de tijd?
* L_Jinx doet mee. En zit heftig te denken hoe ik dit oude beestje nog kan inzetten. (met indd 1 hele MB onboard !!)

Idee gevonden: in een oude 486 en dan random mods als deurbel 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door L_Jinx op 05-12-2003 21:08 ]

• ^Ripper
  • Laatst online: 20-07-2025
Ik heb zelf ook zo'n 'eerste generatie' ultrasound liggen.
Aan drivers heb ik ze op cdrom staan van 13-4-95
Ook staat er een MOD folder op de cdrom, waarschijnlijk de mods die jij bedoeld.
Ik zal nog ff verder spitten en de disks installen.
Interesse? :P

UPDATE!!!!

Hier is de RAR file met alle MODS
'Guitar Slinger' zat er idd ook tussen.

edit:

Url verwijderd!
Mail me als je em nog nodig hebt!

Enjoy ;)

[ Voor 42% gewijzigd door ^Ripper op 06-12-2003 16:02 ]

• L_Jinx

L_Jinx

images staan tijdelijk HIER
Heb alleen geen losse mod files kunnen ontdekken. Misschien dat deze in de install files van de drivers zitten..

[ Voor 59% gewijzigd door L_Jinx op 08-12-2003 19:03 ]

• afterburn
  • Laatst online: 29-07 23:12

afterburn

No more...

Ah nostalgie.. heb net nog maar eens Unreal van Purple Motion (FutureCrew) opgezocht en zitten luisteren. Blijft gave muziek.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• TheLemon
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Noem je dat nostalgie ;) dat was al zeer geavanceerd.
Ik heb mijn eerste MOD en scream tracker files gemaakt en afgespeeld met een zelfgesoldeerde D/A convertor op de parallelle poort met een paar weerstandjes en een condensatortje ofzo. Toen hadden we nog geen soundblasters.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
:Y Covox imitatie.. daar ben ik inderdaad ook mee begonnen :) Die was tenminste nog makkelijk vanuit QuickBasic te programmeren, gewoon je audio-stream naar poort 378 sturen.

• afterburn
  • Laatst online: 29-07 23:12

afterburn

No more...

De muziek ja, maar die hoef ik nu toch niet meer op m'n parallelle poort af te spelen? Denk trouwens dat ik zo'n ding nog in een doos heb liggen. Kwam hem iig vorig jaar nog tegen toen ik ging verhuizen. DB25 stekker vol gesoldeerd met weerstanden en ingegoten in hars voor de nette afwerking. Hele tijd mee gewerkt, omdat ik geen GUS of SB kon betalen en het werkte nog goed ook.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:17

Eraser127

Nijkerk

Ik blijf mod's (en XM&IT) ook nog steeds leuk vinden. Heb laatst de (bijna? weet niet meer) complete Total Eclipse (momenteel down) ftp leeggetrokken. 1.05GB aan muziek :P

Waarmee (welke tracker) kun je trouwens DMF-files afspelen?

My Discogs

• ^Ripper
  • Laatst online: 20-07-2025
Met 'Modplug' http://www.modplug.com kun je alle tracker formaten afspelen.
Anders probeer 'Deliplayer' http://www.deliplayer.com/

Topicstarter zie mijn eerdere post voor de gravis modfiles ;)

edit:

Space Debris is idd de Ubermod :)
Voor meer modjes probeer eens http://www.modarchive.com/

[ Voor 48% gewijzigd door ^Ripper op 06-12-2003 00:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sebas21 zit hier met een BIG grin de modjes af te spelen die online zijn gezet...
Thanks a lot you guys! _/-\o_

Space Debris rules!!! :*)

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:37

B-lennium

Volvo 164 1975!

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 20:23:Of anders: zijn er freaks die precies weten wat de bestandsnamen of titels van de desbetreffende MODS zijn? Dan kan ik ze los gaan zoeken op het internet :)
dj knarf kan ik me zo nog herinneren..... bij de locale cd shop heb je van die stokoude cd-roms (soundblaster 1 t/m 15 of zoiets). staan een hoop demo's op en geluids bestanden ook wel mods

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Pagina: 1