Vigor 2600 DNS veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-05 20:40
Ik zit met een probleempje, ik heb Demon DSL Express (maar dat terzijde).

Een maat van mij zit via DNS server: 194.159.73.135

Ik heb de volgende DNS servers: 194.159.73.137(primary) en 194.159.73.136(secundary)

Nu heb ik een DrayTek Vigor 2600 en zou ik de DNS willen veranderen zodat mijn Vigor via 194.159.73.135 DNS werkt, van via deze DNS server is deze page wel gewoon bereikbaar.

Dit heeft de helpdesk ook aangeraden, alleen weet ik niet hoe ik dit zou kunnen wijzigen. Veel wijzer werd ik ook niet van de Draytek webpage.

Volgens Demon cached deze DNS die ik gebruik, maar wat dat precies in houd :o

Iemand die mij hulp kan bieden?

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
> Basic Setup > Ethernet TCP/IP and DHCP Setup

staat:
--
DNS Server IP Address
Primary IP Address
Secondary IP Address
--

ik ben niet helemaal wakker vandaag

[ Voor 168% gewijzigd door vogeltje op 05-12-2003 20:25 ]

binnenkort een hele dikke casemod :P

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kan je wijzigen in LAN TCP/IP and DHCP Setup in je vigor setup

• Chutney
dolby schreef op 05 december 2003 @ 20:22:
Kan je wijzigen in LAN TCP/IP and DHCP Setup in je vigor setup
Oke ik zie daarzo het volgende:

DNS Server IP Address
Primary IP Address :
Secondary IP Address :

Hier kan ik het zelf invullen? En euhm als ik hier niets invul dan gaat het automatisch (zoals nu gebeurd?)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Chutney schreef op 05 december 2003 @ 23:11:
[...]

Oke ik zie daarzo het volgende:

DNS Server IP Address
Primary IP Address :
Secondary IP Address :

Hier kan ik het zelf invullen? En euhm als ik hier niets invul dan gaat het automatisch (zoals nu gebeurd?)
Alles wat je daar invult stuurt ie door naar de clients ja, de draytek zelf gebruikt gewoon nog steeds het ip/dns adres wat ie krijg van je provider, is niet erg want de vigor zelf surft niet op het internet :z en het heeft pas zin als jij je client zo instelt dat zij de vigor gaan gebruiken als DNS, die dan op zijn buurt weer bij het (automatisch toegewezen) dns adres van de provider gaat zoeken

A wise man's life is based around fuck you

• Chutney
zwelgje schreef op 05 december 2003 @ 23:13:
[...]

Alles wat je daar invult stuurt ie door naar de clients ja, de draytek zelf gebruikt gewoon nog steeds het ip/dns adres wat ie krijg van je provider, is niet erg want de vigor zelf surft niet op het internet :z en het heeft pas zin als jij je client zo instelt dat zij de vigor gaan gebruiken als DNS, die dan op zijn buurt weer bij het (automatisch toegewezen) dns adres van de provider gaat zoeken
Ok ik ga het zo eens proberen met die 194.159.73.135.

Via deze schijnt die page wel gewoon te bereiken zijn. als het niet werkt verwijder ik het gewoon weer.

Het zou dan gewoon moeten werken toch, me pc's achter de vigor surfen dan via die DNS? ben niet zo'n expert zoals jullie merken

• Chutney
Okido la ma zitten,

Ik ben er nu achter dat me Vigor de DNSjes gewoon ziet alleen werkt de site dan nog niet, even wachten op de mail van de helpdesk

[ Voor 82% gewijzigd door Chutney op 06-12-2003 11:03 . Reden: Nieuwe reden ]

Pagina: 1