Toon posts:

Mac os 10.2 , Hoe verwijder ik het profiel van een ander.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mac gekocht 2ehands, tower g4. Nu zijn er 2 users op deze mac, 1 met password en 1 zonder. Nu heb ik voormijzelf een account gemaakt en werk ik hiermee. Maar wil de andere verwijderen.

Ik heb hem geprobeerd te verwijderen via de preferences maar dan zegt hij dat het account te groot is om te bewaren. En als ik zijn profiel wil verkleinen door zijn mappen te verwijderen dan heb ik niet genoeg rechten.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Users toevoegen/verwijderen is een typisch OS iets, dus daarom verplaats ik dit topic naar Non-Windows Operating Systems :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 21:57

chem

Reist de wereld rond

Applications/Utilities/NetInfo
dan de user verwijderen. Dit verwijdert de feitelijke login, niet zijn bestanden. Maar dat kan geen probleem zijn lijkt me.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met os x 10.2 dat verwijderen van die gebruiker gaat dus niet omdat zijn profiel te groot is om te deleten, en ik heb geen rechten om de bestanden handmatig te deleten.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

terminal openen, sudo rm -rf /Users/<usernaam>/*

Dan userlief wegpleuren.

Het is trouwens niet te groot om te deleten. OSX wil de homedirs van verwijderde gebruijkers backuppen in een disk image en daar is blijkbaar niet genoeg ruimte voor.

[ Voor 58% gewijzigd door CyBeR op 06-12-2003 02:33 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Ik voer het commando uit.. maar daarna is hij nog niet weg.. en ik kan hem ook nog steeds niet weggooien.....

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt 'm ook zoals chem zei in NetInfo wegpleuren, en dan handmatig z'n files verwijderen met de terninal en sudo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 21:57

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 00:35:
Ik werk met os x 10.2 dat verwijderen van die gebruiker gaat dus niet omdat zijn profiel te groot is om te deleten, en ik heb geen rechten om de bestanden handmatig te deleten.
Je kan het ook eerst proberen, en er niet vanuit gaan dat ik zomaar wat uit m'n nek lul.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Gaan jullie er eigenlijk vanuit dat hij alle rechten heeft of dat hij geen rechten heeft?

Als ik het zo lees namelijk dan heeft hij een 'gewone' account waarbij je niet alle admin rechten hebt. Toch?

offtopic:
Ik ben zelf nog maar 3 weken over op X. Moet nog veel leren. :)

kleurbleur.nl

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Sage schreef op 06 december 2003 @ 15:09:
Gaan jullie er eigenlijk vanuit dat hij alle rechten heeft of dat hij geen rechten heeft?

Als ik het zo lees namelijk dan heeft hij een 'gewone' account waarbij je niet alle admin rechten hebt. Toch?

offtopic:
Ik ben zelf nog maar 3 weken over op X. Moet nog veel leren. :)
ik denk dat je geljk hebt.

volgens mij probeert hij als non-admin een user te verwijderen wat hem absoluut niet zal lukken. Hij zal er toch voor moeten zorgen dat die inlogt als een admin-user om de gebruiker te verwijderen.

dat gebeuren met sudo is leuk maar daarmee haal je alleen zijn bestanden weg en dus niet de feitelijke login en alles wat daar aan vast hangt.

overigens weet ik ook niet hoe je een gebruiker kan deleten vanaf de prompt (probeer is iets als 'sudo deluser <user>') maar het zal vast kunnen.

Mistakes are proof that you are trying...

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, bedankt voor alle info. Ik heb deze mac net een dag en ik ben eigenlijk alleen goed met windows en dos. Ik kon het commando sudo niet en heb die regel dus duidelijk niet goed toegepast... na wat lezen op macdevcenter en ik erachter kwam wat het sudo is "substitute-user do" en wat rommelen lukte het met het eerder gegeven commando.... (chem, ik ging er niet van uit dat er iemand uit zijn nek lulde.)

Bedankt en mischien tot snel voor andere vragen...

thnx
Pagina: 1