[Linksys WRT54G] Internet zeer traag

Pagina: 1
Acties:

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 22:43

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Beste mensen,

Na mij uitgebreid te hebben laten voorlichten heb ik besloten om wireless te gaan.
Ik heb een Linksys wrt54g router/ap gekocht en 2 EZ connect wireless pci kaartjes (ook G).
Ik heb een kabelinternet verbinding van @home en deze deel ik dan ook over twee computers. 1 op zolder en 1 in de huiskamer.
De opzet is als volgt:
De kabelmodem en de router staan beide in de huiskamer, waar ook een pc staat. Het draadloze bereik is hier beneden alleen 100% wanneer de router direct naast de pc staat, maar er zit nu 5 meter tussen en het bereik is ongeveer 50%. Internetten kan hierdoor ook niet lekker. En bij een speedtest kom ik niet boven de 40KB uit, (terwijl dat met een gewone UTP kabel 400KB is). Downloaden kan ik al helemaal niet omdat de download altijd stopt.
De computer op zolder heeft ook een verbinding van rond de 50% al kan ik daar helemaal niet internetten.
Is dit normaal, en is er gewoon niet meer te halen uit een wireless setje? Ik kan het haast niet geloven.
Ik heb meerdere channels gebruikt, AdHoc werkt niet. Ik snap er helemaal nix meer van en zit er aan te denken om gewoon weer kabels te trekken.

Ik heb de search al doorgenomen, maar jammer genoeg niets gevonden wat mij verder kan helpen

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Dat lijkt me niet goed, met 54 mbit (wireless-g) haal je als het goed is meer dan tien keer meer dan 400 Kb/sec.

Who is John Galt?

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
het kan natuurlijk zo zijn dat mijn EZ Connect kaartjes niet helemaal compatible zijn met de router, maar dat laat ik aan jullie experts over ;)

hier nog even een ping naar mijn router:
ping statistieken voor 192.168.1.1:
paketten verzonden = 322, ontvangen = 230, verloren = 92
<28% verlies>. De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van een bewerking in millieseconden:
minimum =1ms, maximum=383ms, gemiddeld=10ms

ip instellingen,

router 192.168.1.1
pc 1 192.168.1.100
pc 2 192.168.1.101
DHCP geregeld
subnet 255.255.255.0

En op de router heb ik verder alle beveiliging uitgezet (dus ook de firewall, die staat ook niet aan op de PC's) verder alleen maar standaardinstellingen. Ik heb wel zo ongeveer alle instellingen gehad, maar die heb ik allemaal weer opdefault gezet omdat dat geen verbetering bracht of omdat ik helemaal geen verbinding kreeg

Een ping naar tweakers.net

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 108, ontvangen = 104, verloren = 4
(3% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 20ms, Maximum = 81ms, Gemiddelde = 30ms

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 05-12-2003 20:34 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
kick dan maar

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien een beetje overbodig om te vragen maar: heb je de nieuwste firmware van je WRT54G (v1.42.3 als ik het goed heb)?

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
ja, die heb ik

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
heb je een van de 2 antennes geselecteerd?

niet dat ze bijde werken, van dan moet het ap'tje schakelen tussen de antennes en daar houd ie niet zo van

uhuuummm

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
owh? Dat wist ik niet, weet jij hoe je een antenne selecteerd? En waarom zitten er dan twee op?
Ik kan niks vinden in de router-configuratie

edit: Ik kan trouwens ook niet de optie G-only gebruiken want dan werkt het helemaal niet meer.. terwijl mijn NIC's ook G zijn?

[ Voor 32% gewijzigd door St@m op 08-12-2003 13:46 ]

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42

CAP-Team

XBL: CAPTeam

antenne selecteren :?

* CAP-Team heeft ook een WRT54G

Ik haal wireless trouwens een max. snelheid van ongeveer 2,4 Megabyte /seconde (op 100% ontvangst)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Tja, ik heb nu de router boven op de pc gezet, en ik heb nu 100% bereik. (en ook gelijk een goede internetverbinding) Maar zet ik de router op het plankje boven de pc (een halve meter hoger) dan heb ik nog maar 93% bereik.
Als ik 1 antenne eraf schroef (maakt niet uit welke) dan blijft het bereik gelijk of wordt minder, dus dat zal het wel niet zijn.
Zo lukt het natuurlijk ook wel, maar dan is het hele draadloos idee een beetje onzin. ;)

edit:

Ik zit nu net de router eens te bekijken, en op de onderkant zit een beschermsticker over het klepje van de printplaat (zo'n garantie sticker, wanneer die sticker kapot is ben je je garantie kwijt) Deze sticker ziet eruit alsof deze gescheurd is. Zou het kunnen zijn dat ik een refurbishede router heb? Hij zat wel in een gesealde doos..

volgens mij ga ik dingen zien :P

[ Voor 43% gewijzigd door St@m op 08-12-2003 14:57 ]

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
bij de meeste wireless routers kun je antenne selectie doen, omdat 2 antennes tegelijk niet altijd goed gaat omdat het ap dan moet schakelen tussen de antennes en krijg je verlies.

waar die bij jouw ap zit weet ik niet precies, maar bij mijn wap11 zit het onder Geavanceerd.

uhuuummm

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Ik heb de wrt54g ook, en ik haal terwijl de router een verdieping hoger staat
toch nog 90-100% verbinding.... (ongeveer 2~3mbyte/s). Ik gebruik de router trouwens alleen als AP. Het internet verloopt via een bridge zyxell<->linux server(=router)

Indien het signaal door meerdere muren/vloeren moet gaan, gaat het toch wel snel naar ~70% signaal en haal ik nog zo'n 2mbyte/s

[ Voor 23% gewijzigd door M55 op 08-12-2003 15:31 ]

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:16

klown

geek

Volgens mij heb je hetzelfde soort probleem als mij, routers en @home is ellende :'(

lees dit maar

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/708619

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Ik denk het niet, want met een kabel tussen de router en de pc is de verbinding wel gewoon goed

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 20:56
Ik heb ook iets raars met mijn wireless setup. Heb ook een Linksys WRT54G icm met een goedkoop 11 mbit pcmcia kaartje. Verbinding router<->pcmcia kaartje is 'excellent', downloaden van de newserver gaat prima 850 kbit/s op een 1mbit adsl lijn, so far so good.

Het probleem ligt bij het surfen op het internet. Sommige webpagina's laden gewoon snel (google, nu.nl etc. etc. (ook pagina's die ik nog niet eerder bezocht heb dus het is geen cache issue)).

Andere pagina's (b.v. webmail) komen gewoon helemaal niet binnen, kan gewoon 10 minuten wachten voordat er iets gebeurd (terwijl de news server lekker doorpompt). Ook als ik het news gebeuren even pauzeer komt er via de Internet explorer niets binnen.

Iemand een idee waar deze plotselingen vertragingen op bepaalde webpagina's vandaan kunnen komen?

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
als ze helemaal niet binnenkomen zou het een dns probleem kunnen zijn.
Probeer die site's eens op het ip adres te benaderen

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 14:44
Niet helemaal ontopic ...

Maar als je je wireless bereik wilt verbeteren, kun je een gehackte/gemodde firmware eens proberen.

Zie bijvoorbeeld hier:

http://h.vu.wifi-box.net/wrt54g/

PS: Ik haal ook max ongeveer 2,5 mB/s met dezelfde apparatuur op lan en met @home dus gewoon op dezelfde snelheid als met kabel.

[ Voor 26% gewijzigd door punisher007 op 23-03-2004 11:19 ]

http://blog.bjornhouben.com

Pagina: 1