Toon posts:

no ping

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus PC1 verbonden met PC2

Ze zeggen allebei netwerkkabel aangesloten.

PC1--> 192.168.0.1 subnet--> 255.255.255.0
PC2--> 192.168.0.2 subnet--> 255.255.255.0

Als ik via command druk ping 192.168.0.2 dan pingt hij mooi naar PC2. Ik denk joepie, werkt. Maar dan ga ik naar PC2 en wil ik pingen naar PC1, en dan zegt hij time-out bij opdracht :?

Maaar toch zie ik bij eigenschappen, zoveel verzonden, zoveel ontvangen,....

En al men instellingen staan juist, ik heb al zoveel geprobeerd. Als ik dan een netwerk wil instellen, en ik doe dat, en ik wil dat openen zegt hij dat ik geen machtigingen heb enzo, en foutmeldingen.

Heb al kabel verandert enzo, en al men instellingen staan goed enzo, alleen kan ik niet van PC2 naar PC1 pingen. Kabel verandert, ook al is omgedraaid. Niets helpt.

Wie kan mij plzzzz helpen? :'(

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Firewall op pc1?

Verwijderd

Topicstarter
staat ook uit

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-08 17:09

MavhRik

Marcel

Kan haast niet anders dan dat er een "firewall" draait die de icmp echo packets dropt...

[ Voor 9% gewijzigd door MavhRik op 05-12-2003 20:14 ]

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/noping5.JPG

staat hier iets bij dat men netwerk tegen houd?

edit: heb bij die processen ver alles uitgezet wat ik maar kon. En toch kan ik maar niet van pc2 naar pc1 pingen. Andersom wel :'(

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 20:21 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
pccpfw.exe

is Trend Micro Firewall volgens Google

[ Voor 81% gewijzigd door Mike Jarod op 05-12-2003 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik dus ook uitgezet, en dan ge-pinged en luktte niet.

Men pc moest ineens restarten, stak ff vast.

En dan doe ik dat proces dus uit, loop naar boven, doe ping, en als ik enter doe voor te pinge, komt er ineens op netwerkkabel niet aangesloten. En beneden restart de pc :?

Doe ik weer hetzelfde, gewoon opstart, dat proces uit, doe ping van pc2 naar pc1, en als ik enter duw voor te pingen, restart PC1. Zonder dat proces uit te doen niet :?

• Mike Jarod
  • Niet online
Das wel heel erg maf...

Probeer anders die Trend Micro software eens te uninstallen. Desnoods even alle opstartitems in msconfig uitzetten om te kijken of er nog meer in de weg zit.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt!!!! ipv PC-cilling uit te schakelen, eens gans ge-deinstaleerd. En dan restart gedaan, en kan pingen van alle twee de kanten :d:d:d + op pc2 kwam ook ineens men ADSL lijn!! nu ng op pc2 internet toveren

Ps: Hou nu internet op pc2 krijgen?? op pc1 staat internet op gedeeld. En in de faq kom ik niet wijs uit :?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 14:13 ]

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 14:10:Ps: Hou nu internet op pc2 krijgen?? op pc1 staat internet op gedeeld. En in de faq kom ik niet wijs uit :?
Heb je ook hier gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat over servers denk ik :?

Ik wil gewoon ook internet op pc2, harde schijf delen is al gelukt.

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 14:29:
Dat gaat over servers denk ik :?
Nee :), beter lezen. Ze bedoelen met server de pc die het internet gaat delen, en met een client een pc die zegmaar z'n internet vanaf de server afhaalt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het niet gelezen, want ik had hier ergens nog een guide afgeprint eens van tweakers...

en jawel! het werkt! gewoon PC2 DNS-servers enzo ingetypt, standaard gateway, en het werkt

THX yo all
Pagina: 1