Gitaar speakers aansluiten op jack gitaar versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 907 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:20

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Ik heb een prachtige 2e hands 4x(gok)10" speakers cabinet met ingebouwde versterker gekregen.
Maar die versterker is stuk.
Nu heb ik ook een mooie marshall 8200 top (versterker) die wel werkt.

En nu (je raad het al) wil ik die cabinet aansluiten op me marshall versterker.

Ik heb nu een mooie mono grote jack plug gekocht.
Maar nu wil ik weten welke draden ik op welke onderdeel van de plug moet aansluiten.
-Uit de cabinet komen een witte en een zwarte draad (die alle 4 de speakers met elkaar verbinden en in de interne versterker verdwijnen (heb ik dus al afgeknipt))
-En de plug heeft een lange en een korte aansluiting.

Ik heb btw. al alle combinaties getest maar er komt geen geluid?!?!
Moet het misschien echt gesoldeerd worden? voordat het geleid? Of moet ik andere draden hebben?

edit:
nog even ter illustratie

Afbeeldingslocatie: http://abu.kicks-ass.net/~cybertim/troep/cabinet.GIF
zo zit het in de kabinet, maar op welke manier ik wit en zwart ook aansluit.. geen geluid?!?! (en ja de versterker werkt gewoon) wat kan er fout zijn?!

wie-o-wie helpt me een beetje op weg ? :)

[ Voor 14% gewijzigd door CT op 05-12-2003 21:08 ]

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Die speakers zijn zo te zien in serie/parallel aangesloten wat hoogstwaarschijnlijk betekent dat het 4 8ohm speakers zijn die samen nu weer 8ohm impedantie hebben.
Je moet gewoon de witte en zwarte draad ieder aan één pool van de mono jack solderen (wel solderen ja, anders zit het nooit goed vast), maakt niet uit welke draad aan welke pool.
Als je dan nog niets hoort kun je even één voor één elke speaker langs met een los jack/kabeltje om te kijken of er misschien één van de speakers niet werkt.

• AvK
  • Laatst online: 20:21

AvK

Ready Set Go

Gewoon aansluiten op wit en zwart.
Zou moeten werken.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
jupz het zijn idd 4x 8ohm speakers :)
Ik zal ze morgen idd even solderen en als het dan nog niet werkt even per draad de speakers langs gaan. Meer zou ik er zelf ook niet van kunnen maken ;)

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 22:22
Die 8200, is dat een bi-chorus of een buizentop? Als het een buizenversterker is moet je HEEL voorzichtig zijn erop te spelen zonder dat er speakers aan hangen, anders verniel je je trafo van je top.

Het lijkt mij dat je alles wel goed hebt aangesloten, dus ik vermoed een kabelbreuk.
Als je het opnieuw wil bedraden, gebruik dan altijd dik koperdraad, en geen gitaarkabel.
succes.

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
werkt perfect nu, je raad nooit wat er stuk was..
die plug die ik had gekocht?!?!
(had er toevallig 2 meteen gekocht)
dus voor de GRAP doe ik ff die andere, en voila, werkt in 1x..

lekker geluidje ;) zo'n dikke cabinet. thnx voor de hulp iig.

• TheLemon
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Mooi zo, was jij ook niet diegene die eerst zijn hifi-speakers gebruikte? Klinkt zeker wel beter nu of niet?

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Ja, ik moet toegeven (ookal wilde ik in me vorige topic graag horen dat het mogelijk was met hifi ;) ) dat clean spelen opzich erg goed klinkt over hifi..
maar met deze 'scheurkast' kan je echt overdirve gebruiken en dat klinkt echt vet :)
Lekker vol.
En ik heb eigenlijk die gitaar zo'n beetje alleen voor de powerakoordjes :P dus die disortion is dan wel een must.
Pagina: 1