Ik heb een prachtige 2e hands 4x(gok)10" speakers cabinet met ingebouwde versterker gekregen.
Maar die versterker is stuk.
Nu heb ik ook een mooie marshall 8200 top (versterker) die wel werkt.
En nu (je raad het al) wil ik die cabinet aansluiten op me marshall versterker.
Ik heb nu een mooie mono grote jack plug gekocht.
Maar nu wil ik weten welke draden ik op welke onderdeel van de plug moet aansluiten.
-Uit de cabinet komen een witte en een zwarte draad (die alle 4 de speakers met elkaar verbinden en in de interne versterker verdwijnen (heb ik dus al afgeknipt))
-En de plug heeft een lange en een korte aansluiting.
Ik heb btw. al alle combinaties getest maar er komt geen geluid?!?!
Moet het misschien echt gesoldeerd worden? voordat het geleid? Of moet ik andere draden hebben?

zo zit het in de kabinet, maar op welke manier ik wit en zwart ook aansluit.. geen geluid?!?! (en ja de versterker werkt gewoon) wat kan er fout zijn?!
wie-o-wie helpt me een beetje op weg ?
Maar die versterker is stuk.
Nu heb ik ook een mooie marshall 8200 top (versterker) die wel werkt.
En nu (je raad het al) wil ik die cabinet aansluiten op me marshall versterker.
Ik heb nu een mooie mono grote jack plug gekocht.
Maar nu wil ik weten welke draden ik op welke onderdeel van de plug moet aansluiten.
-Uit de cabinet komen een witte en een zwarte draad (die alle 4 de speakers met elkaar verbinden en in de interne versterker verdwijnen (heb ik dus al afgeknipt))
-En de plug heeft een lange en een korte aansluiting.
Ik heb btw. al alle combinaties getest maar er komt geen geluid?!?!
Moet het misschien echt gesoldeerd worden? voordat het geleid? Of moet ik andere draden hebben?
edit:
nog even ter illustratie
nog even ter illustratie
zo zit het in de kabinet, maar op welke manier ik wit en zwart ook aansluit.. geen geluid?!?! (en ja de versterker werkt gewoon) wat kan er fout zijn?!
wie-o-wie helpt me een beetje op weg ?
[ Voor 14% gewijzigd door CT op 05-12-2003 21:08 ]