Processor of Mobo dood ?

Pagina: 1
Acties:

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-04 08:48
Hallo,

Ik draaide al enige tijd een Pentium 4 2.6C 800fsb met een ABIT IC7 en Mushkin PC3500. Nu wou ik van de week m'n pc aanzetten maar hij wou niet aan. Het groene lichtje op het mobo brande wel, maar zodra ik hem aanzette draaide de fans een kwartslag en brandde het rooie lichtje 0.3 seconden en hij viel weer uit. Ik had me processor overgeclockt naar ongeveer 3,5 Ghz met 1.7V

Wat heb ik allemaal al geprobeerd:

- Andere voeding
- Andere videokaart
- Alle PCI kaarten er uit
- BIOS gereset
- Het geheugen werkt perfect in een andere pc

Nu lijkt het me stug dat me processor ineens dood is gegaan door die 1.7v waar ik al een tijdje mee draaide.. de processor was trouwens ook niet echt warm (~40C idle en stressed). Maar een dood mobo lijkt me ook erg vreemd , ik heb er niks aan gedaan , volt mods ofzo..

Gisteren ben ik bij de lokale pc boer geweest en die zei dat als je een dooie processor heb dat je pc wel aangaat maar dat er niks gebeurd. Hier ben ik niet zo zeker van..

Wat denken jullie ?

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Heb je een pc speaker aangesloten op je mobo? Dan zou je volgens mij piepjes moeten horen bij een defecte processor.

Bij nieuwere (asus) moederboarden kan dit ook al via de soundkaart gaan. Als je niets hoort ben ik bang dat je mobo dood is ipv je cpu.

Je kunt ook nog even testen door te booten zonder processor, hoor je dan wel wat of juist nog steeds niets dan kun je daar ook je conclusies uit trekken.

Maar je weet het nooit zeker totdat je de onderdelen ergens anders mee getest hebt.

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
Het was toch zo dat zelfs bij de nieuwe northwood's snds optrad bij voltages 1.7 >

het kan ook je mobo zijn.Probeer gewoon met zo weinig mogelijk te startem mem +vid +cpu

dan haal je er 1 voor 1 uit hoor je dan piepjes dan is je mobo nog wel inorde.
Geen piepjes mobo waarschijnljik kapot
Probeer de cpu in een ander systeem als dat kan uit

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 23:25

DSK

boeiend...

Meestal, als je CPU kapot is, gaan de fans wel draaien maar komen er geen piepjes en beeld.

Dat probleem van die kwartslag draaien heb ik onlangs nog gehad. Misschien maakt je mobo contact met je backplate of is er een f*cked up apparaat aangelsoten op je mobo. Probeer eens met je mobo uit de kast te halen en enkel CPU & cooler erop te laten. Als je dan piepjes hoort is mobo nog OK, daarna moet je stuk voor stuk terugplaatsen en kun je meestal achterhalen waar het probleem zit.

Blog (Linux-related)

• riemerg
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10-2021

riemerg

Intel inside ...

idd, lijkt me een typisch geval van kortsluiting. gewoon even plankje uit de kast halen en zo kaal mogelijk testen

Idiot outside.

• Av3ng3rtje
Heb hem al op een doos getest met een videokaart en geheugen wat in andere pc wel werkt , ik ga zometeen wel even zonder CPU booten kijken (dat kan gewoon neem ik aan ?) of ik dan wat te horen krijg.

Bedankt voor jullie reacties voor zover :)

[ Voor 20% gewijzigd door Av3ng3rtje op 06-12-2003 18:45 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 22:02

Shunt

Boe

nou als het je cpu nu niet is zal het dat wel worden
de Northwood procjes hebben allemaal last van dat als je ze op 1.7 volt laat draaien zij er in eens kaptot gaan.
stel het is je cpu niet ZET HEM DAN NOOOOIT MEER OP 1.7 V ;)

verder kan het ook je voeding zijn bvb als je er een te zwakke in zet valt hij ook gewoon uit, dus je moet heel zeker zijn dat je een zwaar genoege voeding gebruikt om te testen
als die niet genoeg watage meer kan leveren valt hij ook in eens uit ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Shunt op 06-12-2003 19:22 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Je hebt je CPU overgeklokt van 2.6 naar 3.5 ?!
Op 1.7V en dan vind je het gek als de boel opeens niet meer werkt?

• Av3ng3rtje
Ik heb voor de zekerheid hem vanmiddag weer eens aangesloten , want ik wou hem morgen gaan rma'en , maar hij starte gewoon op zonder processor , dus ik doe me processor er in en hij start gewoon verder... computers zijn vreemd.
Pagina: 1