Toon posts:

[msi k7t] slaat telkens uit.. Kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc staan met het bovengenoemde mobo erin + 1ghz thunderbird erin.. en nog een reepje van 256mb geheugen.

Nu is het probleem het volgende:

sinds een paar weken doen er zich al problemen voort namelijk dat de monitor opeens in standby gaat en de pc zit compleet vast. Cd rom speler lampje brand (kan niet open) en gewoon niks doet het meer..
De fans draaien wel nog. en precies voor het moment hij vastslaat hoor ik een vreemd klein klikje.. soort bios geluidje maar en gewoon *klik*..

Dit heeftie om de haverklap ook in de bios en ik kan gewoon niks anders bedenken dat deze mobo overleden is.
soms boot hij wel tot win2k startup scherm maar dan weer hetzelfde en valtie uit.

wat heb ik geprobeert:

- alles wat je zo'n beetje kan doen
- hardware vervangen zoals hdd geheugen voeding vid kaart bios reset.

niks helpt..
maybe kan iemand mij ff duidelijk maken dattie stuk is ;)

btw: deze moederborden hebben al een vreselijke bug icm winxp dus denk niet veel positiefs nu.

Verwijderd

Topicstarter
ik zie trouwens ook dat er nog iemand met zo'n probleem is namelijk:
K7T266 Pro Blijft hangen

maar is ff iets anders dat mobo dus :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 19:32 ]

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 00:19
Je weet dat dit soort mobo's af en toe last hebben van slechte condensatoren? Kijk daar ook eens naar, heb ik ook last van gehad met mijn msi k7t pro 2a. En dit veroorzaakte bij mij ook uitval na en tijdje en dan niet meer willen opstarten. (na een tijdje werkte het mobo dan wel weer)

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01 02:54

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Yep, bij K7T borden ga ik direct aan kapotte condensatoren denken :(

Kijk eens op je MB of deze bol staan of vlekjes hebben

[ Voor 30% gewijzigd door Fulcrum2000 op 05-12-2003 19:37 ]

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Verwijderd

Topicstarter
Emcee schreef op 05 december 2003 @ 19:35:
Je weet dat dit soort mobo's af en toe last hebben van slechte condensatoren? Kijk daar ook eens naar, heb ik ook last van gehad met mijn msi k7t pro 2a. En dit veroorzaakte bij mij ook uitval na en tijdje en dan niet meer willen opstarten. (na een tijdje werkte het mobo dan wel weer)
Ja klopt zoiets had ik wel vernomen.. nou ik denk dat ik er geen moeite meer voor hoef te doen.. kzal me zus (pc is van haar) maar es een nieuw mobootje aanraden.. zijn gelukkig niet al te duur voor de amd 1ghz :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

hardware vervangen zoals hdd geheugen voeding vid kaart bios reset
Nou, dan ga je toch even door? Er resten nog het mobo en de CPU. Lees eens zoals het hoort de FAQ en het beleid. Daarin zul je o.a. de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter vinden, daarin staat dit mobo type zelfs beschreven als onbetrouwbaar i.v.m. cheap-ass condensatoren B)

Verwijderd

Topicstarter
Fulcrum2000 schreef op 05 december 2003 @ 19:36:
Yep, bij K7T borden ga ik direct aan kapotte condensatoren denken :(

Kijk eens op je MB of deze bol staan of vlekjes hebben
ja dat is al het geval kom ik net achter..

jammer maar toch 3 jaar plezier van gehad ;)

bedankt !

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 05 december 2003 @ 19:37:
[...]
Nou, dan ga je toch even door? Er resten nog het mobo en de CPU. Lees eens zoals het hoort de FAQ en het beleid. Daarin zul je o.a. de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter vinden, daarin staat dit mobo type zelfs beschreven als onbetrouwbaar i.v.m. cheap-ass condensatoren B)
cpu en mobo heb ik niet zo voor de hand (maybe beetje logisch).. En die faq's heb ik wel degelijk doorgelezen maar ik ga niet bij het minste geringste denken aan kapotte condensatoren

Verwijderd

Topicstarter
maar ik weet genoeg.. evengoed bedankt _/-\o_
Pagina: 1