Ik heb op de HCC-dagen zo'n kapot mobo gekocht voor 3 euro 
(weet dat het vaak weggegooid geld is, maar deze zag er goed uit)
Het gaat hier om een OEM (HP geloof ik) versie van de MS-6367. (Nforce IGP128)
Er zat een stikkertje op het mobo met een pijltje naar de socket en een droevig kijkende smilie erbij... dus ik had al wel een vermoeden wat er kapot zou zijn
Thuis dus uitgetest met een ouwe Duron 800 die ik nog had liggen en inderdaad "post" ie niet.
Toen ik de banen op het mobo afging kon ik aanvankelijk niets vinden, maar na aandachtig kijken vond ik het volgende :
http://www.villagephotos...._=6803563&selected=649588
(Foto is helaas niet superscherp)
De onderste baan heeft aan de bovenkant een soort "doorbrand-gaatje" zitten en is onderbroken, de bovenste lijkt (met een loep) intakt, maar ligt dus wel open...
De banen lijken eigenlijk nergens mee verbonden (soor rechthoekige spiraalvorm).
Weet iemand of ik door een dun draadje (van audiokabel?) koper erop te solderen, het mobo misschien weer aan de praat krijg ?
Of uberhaupt waar die banen voor zijn ?
Alvast bedankt voor enige reactie...
(weet dat het vaak weggegooid geld is, maar deze zag er goed uit)
Het gaat hier om een OEM (HP geloof ik) versie van de MS-6367. (Nforce IGP128)
Er zat een stikkertje op het mobo met een pijltje naar de socket en een droevig kijkende smilie erbij... dus ik had al wel een vermoeden wat er kapot zou zijn
Thuis dus uitgetest met een ouwe Duron 800 die ik nog had liggen en inderdaad "post" ie niet.
Toen ik de banen op het mobo afging kon ik aanvankelijk niets vinden, maar na aandachtig kijken vond ik het volgende :
http://www.villagephotos...._=6803563&selected=649588
(Foto is helaas niet superscherp)
De onderste baan heeft aan de bovenkant een soort "doorbrand-gaatje" zitten en is onderbroken, de bovenste lijkt (met een loep) intakt, maar ligt dus wel open...
De banen lijken eigenlijk nergens mee verbonden (soor rechthoekige spiraalvorm).
Weet iemand of ik door een dun draadje (van audiokabel?) koper erop te solderen, het mobo misschien weer aan de praat krijg ?
Of uberhaupt waar die banen voor zijn ?
Alvast bedankt voor enige reactie...
[ Voor 13% gewijzigd door MichielioZ op 05-12-2003 20:37 ]
Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...