Toon posts:

Geheugen gaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 maanden geleden heb ik mijn computer voorzien van wat nieuwe hardware (a7m600, 512 pc 2700 kingston ram, xp2500+)

Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) heb ik ook sinds die tijd last van rare fouten in windows. Windows restart zonder reden, in TMPGenc is het me niet gelukt een DivX film te encoden naar een DVD, newsbin pro loopt zonder reden vast en nog veel meer andere rare fouten.

Nu heb ik vandaag diverse programma's los gelaten om te kijken of er wat aan de hand is. Na 6 loops vind memtest86 geen fouten. Ook docmemory komt foutloos door 1 loop heen (was het wachten een beetje zat)

Nu gaf het programma goldmemory volgens mij wél fouten. Tenminste, de logfile van het programma is 600 kb groot (en ik heb de test niet eens afgemaakt)

Waar gaat deze logfile nu precies over? Zijn dit fouten? Boven stond wel duidelijk FAILED in het rood...

Is m'n geheugen nu brak? En waarom geven die andere programma's dan geen foutmeldingen? Of zou het eventueel nog ergens anders aan kunnen liggen, want ik ben die plotselinge reboots wel een beetje zat

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57
Wat zijn de tempraturen van je processor en is het op een vast punt dat ie vast loopt? M.a.w. kan je de vastloper nog een tweede keer krijgen op het zelfde punt dat ie vast liep.

kijk verder nog even in deze FAQ!

[ Voor 21% gewijzigd door marrekau117 op 05-12-2003 19:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem is niet overgeclocked oid. En rebooten gebeurt spontaan, maar niet vaak. TMPGenc loopt wel gewoon altijd vast, maar niet op een vast punt.

De temperaturen zijn niet te hoog (niet hoger dan 50C)

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 19:13:
Het systeem is niet overgeclocked oid. En rebooten gebeurt spontaan, maar niet vaak. TMPGenc loopt wel gewoon altijd vast, maar niet op een vast punt.

De temperaturen zijn niet te hoog (niet hoger dan 50C)
Wat zijn de waarden van je voedings voltages en een hoeveel watt voeding hangt erin??

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

had je zelf de mem test afgekapt ? Zo ja, dan is het logisch dat er failed staat. Maar je moet ook idd kijken naar je voeding waarden. Post je ,vcore, 3.3 , 5 en 12 volt eens

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
12 = 12,096
5 = 4,919
3,3 = 3,296

aldus pcprobe

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 19:30 ]

Verwijderd

en de waardes in je bios?? Bij mij zit pcprobe er altijd dik naast ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat scheelt niet zoveel

3,31
4,91 en 12,09

Dus ik denk dat dat wel goed zit :)

(voeding in een aopen H600a trouwens, die ook 2 maanden oud is)

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 05 december 2003 @ 19:24:
had je zelf de mem test afgekapt ? Zo ja, dan is het logisch dat er failed staat. Maar je moet ook idd kijken naar je voeding waarden. Post je ,vcore, 3.3 , 5 en 12 volt eens
Die is trouwens zelf afgekapt ja, maar gedurende de test werd er ook al de hele tijd 'FAILED' aangegeven? En nog wat zooi in het rood
Pagina: 1