Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Dan stel je dat dus in je router als NTP server, en het zou opgelost moeten zijn, waar dat staat zou in de manual moeten staan
|>
En zo als hierboven staat genoemd lijkt heel simpel maar naar mijn weten is het nergens in te stellen in de router.
Misschien als je het op een andere manier voor elkaar kunt krijgen dan via de browser.
Maar verder maakt het niet veel uit dat ie geen time server vind, het is alleen makkelijk als er een probleem is geweest dan kun je kijken in de log hoe laat het precies is gebeurt.
de meeste routers hebben mogelijkheden die je alleen via telnet kan bereiken en verder niet
Precies, het LIJKT heel simpel, maar kennelijk zit er een standaard foute NTP-server geconfigureerd in die router, maar ik zie nergens (ook niet in de manual, ook niet in de FAQ op de SMC site, ook niet op GoT) waar je die NTP-server kunt instellen. En ik zie nu net dat hij ongeveer elke 30 seconden probeert verbinding te maken. Dat vind ik best zonde van het dataverkeer. Desnoods zet ik die hele NTP-shit uit, dan maar geen tijd... Maar HOE?gsjonnie schreef op 05 december 2003 @ 19:15:
Hmm ken het probleem, ook bij mij op school gebruiken we een SMC router en krijgen het daar ook niet voor elkaar.
En zo als hierboven staat genoemd lijkt heel simpel maar naar mijn weten is het nergens in te stellen in de router.
Misschien als je het op een andere manier voor elkaar kunt krijgen dan via de browser.
Maar verder maakt het niet veel uit dat ie geen time server vind, het is alleen makkelijk als er een probleem is geweest dan kun je kijken in de log hoe laat het precies is gebeurt.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Volgens mij kan ik niet via telnet bij die router komen. In de handleiding staat nix en telnetten naar het IP-adres wat wordt gebruikt voor de web-interface (al dan niet met portnummer 88) krijg ik geen connectie. Port 23 werkt ook niet. What's next?Wolfboy schreef op 05 december 2003 @ 19:17:
log eens in via telnet, misschien dat het dan wel lukt
de meeste routers hebben mogelijkheden die je alleen via telnet kan bereiken en verder niet
versie kun je vinden bij Status -> rechtste kolom -> "Hardware Version: R01"
helpdesk 50cpm?
[ Voor 81% gewijzigd door PipoDeClown op 05-12-2003 20:02 ]
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Wat je met die [ edit ] bedoelt weet ik niet, maar toch bedankt. De hardware version heb ik gevonden. Die Time Zone die heb ik ook echt wel goed ingesteld (Amsterdam), maar daar kan ik geen NTP server ofzo of manual time instellen. Of moet ik een andere tijdzone kiezen dan Amsterdam (GMT+1) en kiest hij dan een andere NTP?PipoDeClown schreef op 05 december 2003 @ 19:37:
192.168.2.1 login -> Advanced setup -> System -> Time zone
versie kun je vinden bij Status -> rechtste kolom -> "Hardware Version: "
edit:
helpdesk 50cpm?
link: http://www.smc-europe.com...4VBR/7004VBR_FW_v1231.zip
Dit topic is gesloten.
![]()