Toon posts:

Probleem Port mapping

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben nog al een n00b op het gebied van poort mappen, maar ik wil een eigen ftp server opzetten. Ik heb een speedtouch adsl 510 modem ( zonder interne router ) en nog een maxxlan router er achter zitten. Hoe loods ik de ftpserver door de modem heen??

ik heb al veel van die poort map programa's gebruikt maar ik kom er niet uit.

Hoe moet ik alles instellen, het gaat van het internet, naar de modem, van modem naar router, en dan naar mijn pc.

PLZZ help me

Verwijderd

Hoezo jouw alcatel speedtouch adsl 510 modem heeft geen routerfunctionaliteit?
Ik wist niet dat die er ook waren.
Bij zijn voorganger, de alcatel speedtouch home kon je al d.m.v een telnetsessie je modem upgraden naar de pro versie (de variant die standaard al een routerfunctionaliteit had)

Die router die je hebt, kan je die webbased configureren?
Dan kan het toch niet zo moeilijk zijn om de poorten te mappen?

• MaTriCX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
Kortom:
i-net->modem->router->PC ?

Heb je geen handleiding gekregen bij je router. Als je modem niet als router staat ingesteld dan moet je op je router mappen en daar heb je de bijgeleverde handleiding voor nodig.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Met de NAPT instellingen kan je dit heel makkelijk voor elkaar krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jeroenzz/got/510napt.png

Voor de duidelijkheid; de 510 heeft van zichzelf gewoon routerfunctionaliteit, het is me volstrekt niet duidelijk waarom je hierachter nog een router zou hangen :?

[ Voor 39% gewijzigd door Tele op 05-12-2003 19:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
de modem heeft maar 1 aansluiting voor de pc, je kan hem dus maar voor 1 pc gebruiken, daarom hebben wij er een router bij aan gedaan. Maar hoe doe ik dat poortmappen dan presies, volgensmij klopt dat niet helemaal wat hierboven staat, moet ik niet een bep ip adres invullen van mijn pc, of dat van de router??

mijn modem ip is 10.0.0.138
die van mijn router is 192.168.2.1
en die van mijn pc is 192.168.2.117 ( dat is automatisch door winxp gedaan, anders had ik geen netwerk)

wat moet ik nu gebruiken dan?

Verwijderd

Hey,

in jou situatie zal waarschijnlijk de router het publieke adres hebben verkregen vanuit internet.

dan maak je in je router dus een NAT mapping aan

vanaf het publieke adres naar je pc ip 192.168.2.117
wel ffies het poort type bij vermelden he poort 21 dus als het om een ftp server betreft.

Modbreak:

Gelieve niet dit soort afsluitingen te gebruiken, hier kun je je signature voor gebruiken.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 09:29 ]

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb het ook.. Ik kan zoveel entries maken als ik wil maar als ik naar NAT ga staat er bij entries helemaal niks?

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 19:38:
de modem heeft maar 1 aansluiting voor de pc...
idd, daarom hang je aan die ene poort een switch en daar vervolgens je computers aan.

Verwijderd

Veel mensen vinden blijkbaar de router-functionaliteit in deze standaard modems al fantastisch, en inderdaad...Voor de meeste thuis-gebruikers is het voldoende. Een echte router kan je het echter meestal niet noemen, en wat betreft veiligheid en mogelijkheden schieten ze echt tekort.
Er zit nat op, een simpele firewall en dhcp, maar veel meer dan dat....

Verwijderd

Ik heb zo'n SpeedTouch Home (Pro getweaked)
Nu wou ik dus mijn server draaien, maar als ik naar het IP surf van de modem, geeft hij de installatiepagina van de modem.
Dus zal ik moeten forwarden naar de PC die eraan hangt, niet?
Ik heb alles volgens een site gedaan:
http://www.weethet.nl/dutch/adsl_automap.php

Maar na het aanmaken van de TCP entry, en het IP-adres in te tikken in de browser, vindt hij de pagina niet.

Ik draai nochthans een serverprogramma zoals ik het vroeger draaide met de SpeedTouch USB modem. Daaraan ligt het zeker niet!
Index.htm is aangemaakt enzo... Dat is wel in orde

Hoe krijg ik mijn server toch draaiend?

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb hetzelfde probleem! ik heb een speedtouch home (getweaked) en probeer hier handmatig een poort te mappen, nl poort 80 voor een webserver.
Ik geef op als inside addr: 10.0.0.156 (comp, met iis) poort: 80 oustide addr: 0.0.0.0 poort: 80
Ik save deze setting, maar toch blijf ik onbereikbaar voor mensen. Ben ik wat vergeten in te stellen in iis? of ligt 't gewoon aan die modem? Intern doet de site het trouwens wel..

Iemand dit al eerder meegemaakt?????

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit is helemaal niet hetzelfde probleem, dit zijn 2 totaal verschillende modems.
Probeer jezelf intern op je public IP te connecten of heb je daadwerkelijk iemand even gevraagd te testen vanaf een andere verbinding ?

Kijk daar eens even naar, en start anders een nieuw topic

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.