Toon posts:

cd rom en writer werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo....

Ik heb sinds enige tijd een probleem met mijn cd rom en mijn writer...beiden functioneren niet meer. Het zou frappant zijn als ze er gelijktijd mee op zijn gehouden. Dus ik denk dat het probleem elders zit. Beiden herkennen en openen geen cd roms meer. Er is geen sprake van een conflict en de draden zitten goed aangesloten en ook de jumpers zitten op de juiste plek, ook heb ik de cd oogjes schoongemaakt, maar niks. Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik dit op kon lossen. Alvast bedankt.

Gr Masign

Verwijderd

heb je misschien uitroeptekens in je apparaatbeheer? Als dat zo is kun je eventueel je chipset drivers eens opnieuw installeren.

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Sluit er eens 1 aan... doet die het wel, dan sluit je iets verkeerd aan. Doen ze het geen van beiden los, dan moet je naar apparaatbeheer kijken (zie Whoppa) of naar de ide-controller....

en welkom op GoT

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik geen uitroeptekens (dus geen conflict) ook heb ik ze allebei apart aangesloten maar tevergeefs...,,maar in ieder geval bedankt voor jullie suggesties

gr masign

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:30

_Ernst_

Mark It Zero!

Zitten ze allebei op hetzelfde IDE kanaal? Als dat zo is dan kan er iets in het BIOS verkeerd ingesteld staan.
Maar staan ze helemaal niet in apparaatbeheer genoemd of wel?

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
ja ze staan beiden vermeld

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:30

_Ernst_

Mark It Zero!

Geeft ie een foutmelding ofzo als je een cd-rom probeert te lezen of reageert ie gewoon helemaal niet?

Last.fm

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Hmmz...al geprobeerd met een oude win98 o.i.d. bootflop te starten met cd-rom ondersteuning en dan de spelers aan te spreken...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Omdat de cd-rom en brander beiden niet opengaan krijgen ze naar mijn mening geen stroom, want als dat wel was dan moesten ze open kunnen gaan.
Het zou idd wel raar zijn als ze ineens allebei dood gaan.
Maar comtroleer maar eens de stroomkabels die aan de apparaten hangen ;)

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Pagina: 1