[batterijen] opladen van batterijen

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Topicstarter
Ik heb hier twee soorten batterijen liggen

NIMH 1,2V/750 MAh
En
NI-CD 1,2 V 250 MAh

Nu heb ik die NI-CD al een hele tijd en ik heb er toen ook een oplader bij gekocht. Nu is mijn vraag kan ik daar ook de NIMH batterijen in opladen. Op de oplader staat dat er alleen maar NI-CD batterijen in kunnen maar het kan goed dat die NIMH batterijen nog niet uit waren. Iig ik weet pas sinds kort van het bestaan af :)

Het is btw de panasonic BQ-4CE oplader

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Ik weet niet of het mag, maar ik heb het tijden lang gewoon gedaan...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Heb een GP lader hier waar een switch op zit om om te schakeln tussen NiCD en NiMH. Dacht dat NiMH een hogere laadspanning gebruikte.....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
Vaak kan je andere batterijen in een oplader voor het 'andere' soort gewoon opladen, maar je moet er wel enigzins voorzichtig mee zijn, want bij jouw voorbeeld zit er bijvoorbeeld 3x zoveel in de NiMH batterijen dan in die NiCD. Als de oplader alleen berekend is op kleinere NiCD batterijen dan laadt ie die NiMH niet (goed) op of laat ie ze gewoon voor 2/3e leeg.

Opladers die allebei de soorten batterijen kunnen opladen zijn trouwens niet zo heel duur meer, en daarmee hoef je je nergens zorgen over te maken ;)

The devil is in the details.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als er niet opstaat dat hij Ni-MH aankan dat mag het volgens mij niet. Kan me
herrineren dat dat heel opvallend stond aangegeven in de handleiding van mijn lader (van de HEMA :D).

offtopic:
wat een slechte site heeft panasonic zeg :|

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:44
Ja, had ook ergens gelezen dat het dan slecht is voor de NI-MH batterijen. Op den duur gaat de capaciteit van NI-MH batterijen dan achteruit. Je moet er echt specifiek een vinden die ook geschikt is voor NI-MH Batterijen.

(Volgens mij stond dat in de consumentengids.)

[ Voor 15% gewijzigd door Beatman op 05-12-2003 20:43 . Reden: aanvulling ]

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 10:38

Cis

Aangezien de AAA-batterijtjes tamelijk prijzig zijn, zou ik even een NIMH-oplader kopen. Je kan ze wel met een NICD oplader opladen, maar de sterkte gaat erg snel achteruit van die batterijen... zonde dus :Y)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

ik heb een lader waar ze beide inkunnen, zonder schakelaar. Het duurt alleen 21 uur voordat 2100 mAh accu's vol zijn :+ (staat achterop)
Pagina: 1