Toon posts:

2 of drie keer Winxp!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij een vriend van me staat er nu 2 of inmiddels al 3 keer winxp! 2 maal c denk ik en eentje op d! hoe verwijder ik nou die versies? met de winxp setup lukt me dat niet! en kan ook al de schijven niet formateren!

groeten JB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
even met een opstartdiskette opstarten en dan dan de schijven formateren :?

Daarna gewoon 1 goede instalatie erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
HielkeJ schreef op 05 december 2003 @ 18:27:even met een opstartdiskette opstarten en dan dan de schijven formateren :?
XP opstartdiskette? :+

Zou gewoon even met de XP cd booten en dan alle partities wegflikkeren, en een nieuwe aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooge
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-10-2022
als het goed is kun je vanaf die winxp cd booten en dan kun je gewoon een pertitie verwijderen waar die vorige versie opstaat, of een nieuwe maken en dan die oude later verwijderen of hele hdd fromateren etc wat je wilt.
maar het kan zijn dan je een van de eerdere illigale copy's hebt die booten niet vanaf cd :) moet je ff een nieuwere kopen (of downloaden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mikejarod schreef op 05 december 2003 @ 18:28:
[...]

XP opstartdiskette? :+

Zou gewoon even met de XP cd booten en dan alle partities wegflikkeren, en een nieuwe aanmaken.
en kan je mij dat in duidelijk stappen uitleggen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 18:40:
[...]

en kan je mij dat in duidelijk stappen uitleggen???
Pak een WinXP cd mik deze in je CD speler en laat deze opstarten.
Start nu gewoon de installatie van WinXP, op een gegeven moment komt er een overzicht met partities gooi deze allemaal weg (met de D toets volgens mij en daarna nog een keer op de L toets).

[ Voor 5% gewijzigd door StaticZ op 05-12-2003 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Gewoon de setup starten en bij het kiezen van de (installatie) partitie de optie 'partitie verwijderen' (L) gebruiken om de partitie's te verwijderen en opnieuw te formateren, klaar :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezzerk
  • Laatst online: 21-09 22:56
[quote]Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 18:40:
[...]

---veeel te laat :P -----

[ Voor 47% gewijzigd door Bezzerk op 05-12-2003 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Merely schreef op 05 december 2003 @ 18:45:
Gewoon de setup starten en bij het kiezen van de (installatie) partitie de optie 'partitie verwijderen' (L) gebruiken om de partitie's te verwijderen en opnieuw te formateren, klaar :)
Je moet eerst nog op D drukken :9
En dan komt dat verhaal... Moet je enter drukken...
En dan de L dus O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Mjah... inderdaad. Het is al weer een tijdje geleden dat ik XP heb geinstalleerd :P

Maar door gewoon even rustig alle stappen tijdens de installatie door te lezen kom je al een heel eind. Het staat gewoon aangegeven.

Voor de topicstarter: welkom op GoT :)

Zou je de volgende keer eerst even willen zoeken voordat je een topic opent? Je kan er rustig vanuit gaan dat je vraag al eens is behandeld op GoT. Zo had je kunnen zoeken op:

formateren XP installatie

Dan zie je dat er een hoop topics tussenstaan waarin je zelf het antwoord had kunnen vinden. Hierdoor had je dus geen topic hoeven te openen en dat houdt GoT interssant doordat er nioet tien keer per dag de zelfde vraagt wordt gesteld. Lees anders de huisregels van GoT nog eens aandachtig door:

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Dan weet je precies wat wij van jou verwachten als bezoeker :)

Succes :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaime
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 22:03
2 maal op dezelfde partitie lijkt me sterk, als je het er een keer overheen gezet hebt dan krijg je die 2e keuze er bij. Door start, uitvoeren en dan cmd in te typen en vervolgens cd\ en dan edit boot.ini kun je dit menu aanpassen.

Intell 630, 1024RAM, 6600GT Silencer 256mb DDR3, 450GB HDD (1X200, 1X250), WinXP prof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry daar heb ik gezocht maar kon t antwoord niet vinden. Nu heb ik echter de D partitie geformateerd door de oudste xp-pro op te starten. echter als ik de pc opstart staat er nog 3 keer xp en de onderste is de oudste! In de winxp setup krijg ik nooit de optie formateren etc! hoe formateer ik nu mn enige partitie en dan xp erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er wel echt 2x XP op C: of is je C:\boot.ini in de war?
Gewoon boot.ini met kladblok openen en kijken wat er in staat.

Als je vanaf de CD geen optie voor partitioneren/formatteren krijgt haal je toch even een bootdisk van bootdisk.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 20:44: In de winxp setup krijg ik nooit de optie formateren etc! hoe formateer ik nu mn enige partitie en dan xp erop zetten?
Die optie krijg je wel bij de installatie, maar blijkbaar kijk je eroverheen. Speel eens wat meer met de instellingen.

Als je anders een andere tool zoekt kan je Partition Magic proberen. Installeer deze en maak de rescue disks aan. Hiermee kan je ook opstarten en dan in DOS alles verwijderen/opnieuw aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 20:44:
In de winxp setup krijg ik nooit de optie formateren etc! hoe formateer ik nu mn enige partitie en dan xp erop zetten?
Dan heb je een verdomd rare versie van XP en zou ik hem terugbrengen naar de winkel om om te ruilen voor een goeie versie... ;)

Even zonder dollen: gewoon even goed kijken, het staat er echt ;)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.