Toon posts:

[WIN2003] Start niet meer op na install WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik 2k3 selecteer dan reboot hij gewoon
en ja ik ben zeker dat mijn loader oké is
en hij staat zeker op sector 1
100 %

[boot loader]
timeout=7
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(7)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(7)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows 2003 Enterprise" /fastdetect

hij reboot direct nadat ik windows 2003 entreprise selecteert.
eerst heel ffe zwart scherm dan reboot

mjah in XP staat die er dus wel ik kan dus nog aan mijn data
dus ze bestaat zeker nog ik kan nog aan alle files van 2k3 via mijn XP

Bij schijfbeheer is partitie: In orde (Systeem)

als ik opstart van die CD kan ik idd inloggen als beheerder voor recovery
in console: Fix boot: ook gedaan.

any help welcome ....
mvg

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Hij reboot DIRECT nadat je Windows 2003 selecteerd? Als je geeneens het startscherm ziet van Windows 2003, dan zit het niet daarin, maar toch in de bootloader ergens. Daar hangt ie immers....

Dus nu we dat weten ;) kunnen we verder redeneren ;)

Heb je ook een FixMBR geprobeerd? Of een reparatie van alle bootfiles (fixboot doet veel minder) door de reparatieprocedure te doorlopen, en dan alleen de bootfiles te checken?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Arno
  • Laatst online: 10:03

Arno

PF5A

Je moet ALTIJD het nieuwste OS als laatste installeren, dan voorkom je zulke problemen. Je moet even booten vanaf de w2k3 cd en dan repair kiezen en NIET de console. Hiermee kun je de bootomgeving weer fixen ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Traag schreef op 05 december 2003 @ 18:27:
Je moet ALTIJD het nieuwste OS als laatste installeren, dan voorkom je zulke problemen. Je moet even booten vanaf de w2k3 cd en dan repair kiezen en NIET de console. Hiermee kun je de bootomgeving weer fixen ;)
* maartena met traag eens is.

Dat bedoelde ik ook eigenlijk, want het fixboot commando doet veel minder. Ik denk dat je NTLDR en NTDETECT enzo even opnieuw in je root moet worden gezet.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

deze kun je ook middels de recovery console extracten uit je 2003 cd en erop pleuren of extract ze via andere pc laad ze op flop en pomp ze middels recovery console naar je server.

Verwijderd

Topicstarter
wat da later installeren van nieuwere software betreft ...
ik heb da gedaan maar na 2 maand flipte mijn XP en heb ik die herinstalleerd en heb ik dus problemen...

en ja er staat zeker 2k3 op!
en zeker op die partitie...

wat die repair betreft heb ik ook al gedaan...
maar met fixMBR loop ik het risico dat mijn partitietabel naar de klote is en da ik dus geen data meer toegankelijk heb.
Dat kan ik apsoluut niet proberen (vanwege thesis enzow...)
en ik kan niet bacuppen wegens slechts 1 schijf...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 02:24 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Je moet nu eerst de adviezen eens op gaan volgen. En proberen om het te fixen. dus zorg dat de juiste ntdetect.com en dergelijke weer op de root komen te staan namelijk op je eerste active partitie.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een kleine titel edit - het blijft een Nederlandstalig forum uiteraard :) (was: [Windows 2003 Ent.] can't boot after reïnstalling other OS).

Ik zou je verder willen aanraden voordat je verder gaat prutsen om eerst een backup te maken van je belangrijkste data (je thesis e.d.), want nu kan je er zeker nog aan.
Pagina: 1