Toon posts:

[Delphi/Outlook] Kan appointments soms niet ophalen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een applicatie gemaakt die appointments uit outlook kan lezen en editten enz. Met behulp van de volgende code :

app := ns.getitemfromid(entryid,storeId);

kan ik een appointment ophalen met de id's van die appointment. Nu kan ik uit sommige agenda's wel ophalen maar uit andere niet. Terwijl ik in outlook alle rechten heb.

Ik krijg dan de volgende melding :

"Aanmeldingspoging bij de server is mislukt"

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen

Alvast bedankt

Groeten Heddock

Verwijderd

Uit welke kun je wel dingen ophalen en welke niet? Verschilt dit elke keer?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Het is in ieder geval verstandig om eens te kijken of het uitmaakt of de persoon bij wie je uit de agenda probeert te lezen aangemeld is op dat moment of niet. Binnen Outlook natuurlijk.

Wat betreft die melding: dat kunnen een aantal servers zijn die een dergelijke melding geven.

1. De Exchange server, je login en wachtwoord zijn niet OK (voor de agenda)
2. Outlook zelf (als je (D)Com gebruikt), dan moet je gewoon nog eens proberen

Controleer dus op welk punt in je code je deze melding krijgt, wat er op dat moment precies gebeurt. Aanmelden bij een Exchange server, opzoeken van de agenda, etc....

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn laatst nieuwe agenda's aangemaakt. NU is het zo dat de nieuwe aangemaakte agenda's geen problemen geven alleen de oudere agenda's wel. Daarnaast kan ik als ik de folder ophaal van een agenda dan kan ik alle items uitlezen een voor een. Alleen het opvragen met die ID's werkt niet. Als je met delphi inlogt in oulook neem ik aan dat je alle rechten hebt waarmee je op de pc bent ingelogd. Maar de agenda die niet te lezen is kan ook niet worden gelezen met de eigen gebruiker ingelogd Ik begin echt te twijfelen of al die rechten wel meegenomen worden.

groeten Heddock

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

heddock, kun je even ***** Lees dit! Over topictitels in P&W ***** doorlezen? Enne, groetjes onder iedere post hoeft niet, wij tweakertjes doen elkaar permanent de groeten (wat een hoop minder ruimte verspilt per post ;) )

Professionele website nodig?