Toon posts:

Het grote 'ping' topic :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met toestemming van de mods lanceer ik bij deze een grote rondvraag over jullie ping tijden op allerhande game servers.

Reden voor deze vraag is het steeds terugkerende klagen van Belgische Telenet (=kabel) users dat zij meestal in het nadeel zijn bij snelle online actiegames omdat ze heel vaak veel hogere pings zouden hebben dan hun (niet kabel users) tegenspelers.

Daarom deze vraag zodat er aan de hand van de (hopelijk) vele antwoorden min of meer uitsluitsels kan gegeven worden over de 'mythe' dat kabel (ik spreek algemeen) echt zoveel slechter zou zijn voor fast online gaming dan de alternatieven (xDSL, ISDN, vaste lijn, etc...).

Ik open dit topic dus eigelijk helemaal niet voor mezelf, maar misschien kan het voor een verzameling informatie zorgen waar iedereen iets aan heeft wat betreft de 'beste' internetconnectie voor fast online gaming. En moest inderdaad blijken uit deze informatie hier dat een bepaald medium/provider opvallend slecht uit de bus komt, dan kan dit draadje mogelijk als referentie gebruikt worden om de provider in kwestie te wijzen op het probleem.

En alhoewel ik zelf geen gamer ben, ben ik toch benieuwd naar de resultaten :Y)

Dus, ik stel voor dat jullie vooral gegevens posten over gekende en populaire games met dito servers. Uiteraard vooral games die een lage ping vereisen om leuk te kunnen meespelen. Informatie over connecties met lokale 'provider only servers' zijn IMHO niet echt interessant voor een globaal beeld, behalve dan als je die cijfers kan vergelijken met identieke connecties naar hetzelfde soort server die ergens anders op de wereld staat.

Het lijkt me het meest overzichtelijk als iedereen een beetje dezelfde vorm hanteert, iets in de zin van :

- naam van het game met versie en eventueel welke patches (een bepaalde patch kan soms invloed hebben op de snelheid)
- het OS waarop je het speelt
- system specs lijken me iets minder relevant aangezien het over pingtijden naar een server gaat, niet over de FPS die je haalt. Correct me if I'm wrong :)
- type connectie dat je hebt (kabel/xDSL)
- de provider die je gebruikt
- eventueel het abo type dat je hebt

Misschien zijn er nog andere zaken die belangrijk zouden kunnen zijn, zoals het type router waar je achter zit ofzo. Indien ja, dan mag dit steeds vermeld worden.

Ik bedoel maar dat ik probeer een aanzet te geven tot een zinvol topic om erachter te komen of bepaalde soorten internetverbindingen nu echt wel of niet in het voordeel zijn voor gamers.

En oh ja :) , gelieve hier geen flames te starten of aan provider x of y bashing te doen. Dat is absoluut niet de bedoeling en het enigste dat je er mee kan bereiken is dat het topic een vroege dood kan sterven.

Dus... het is nu aan jullie... ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 17:43 . Reden: Typos eruit ]

• Smooth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-12-2021
ik reageer even niet op de door jou gewenste manier.
kabel of dsl maakt namelijk weinig uit. ik heb kabel en met het spelletje counter strike heb je gewoon een ping van 20/30 en voor een server in bijv. engeland 30/50. dus aan het medium zal het niet liggen, eerder aan de provider.

//edit
en per provider ligt het ook nog eens sterk aan de regio :x
@home zwolle is goed, @home-weetikveelwaar- kan weer beroerd zijn.
hele klus om dan te gaan bepalen wat en wie beter/goed is ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Smooth op 05-12-2003 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nu net hetgeen ik graag wil achterkomen. Maakt het medium wel of niet iets uit ? Ligt het alleen aan de provider ? Maakt het type kabel/ADSL modem iets uit ? Etc... etc..

Het lijkt me zinvol om eens een verzameling gegevens te hebben over die zaken om ze eens naast elkaar te kunnen zetten. :)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-11 23:04
Battlefield 1942 (1.5)
ping: gemiddeld 23 (public server van AoG @ AMS/IX)
Provider: Xs4All ADSL
abo: Basic (1024/320)

ik neem aan dat jij een site gaat bijhouden waarin alles mooi overzichtelijk komt te staan, anders heb je niks aan dit topic

TheS4ndm4n#1919

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:57
Als ik games online speel is dat meestal via een eigen server , 1 op 1 op Inet.
Maar als ik speel via GAMESPY is dat vaak zo tussen de 20 a 100 in.
Dit zijn meestal RPG.

En dat is gewoon standaard bij de meeste games die ik speel.
Maar zo dra we gaan spelen net zo als in UT en UT203
dan wil het nog wel eens verschillen maar meestal zo rond de 140 is wel goed.

Mijn gegevens
CHELLO, (KABEL, COM 21) (rijnmond)
met standaard net werk kaart op mobo.
WINDOWS XP pro

Maar dit is gewoon moelijk te zeggen want het verschil ook heel erg welke tijd ik spel en ook hoe de server is op dat monent.
Maar al met al kan ik wel zeggen dat dit wel de juiste gemiddelde gegevens zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 05-12-2003 17:55 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

Ik heb Kabelfoon Premium gehad, en ik had meestal de beste ping met UT, op welk server dan ook (was een keer grappig, op een Portugees server had ik beter ping dan die portugezen :P )
Nu ben ik naar adsl geswitched (dit omdat Kabelfoon een datalimiet had). Ik zit nu op Zonnet Familly, en ik moet zeggen dat mijn ping zuigt. Heb zowat dezelfde specs als met Kabelfoon, maar ping sukt overaal :(

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 19:24
Game: Unreal Tournament 2003
Provider: HCCnet
Verbinding: Mxstream ADSL 1024/320
Server/ping:
Gamerservers.net: 30-60+ (erg wisselend, ligt denk ik aan welke bak de serv draaid)
K-play: 40+ (gewoon goed)
E-Sport: 25+ (Zit tegen over amsterdam inet exchange (ofzo) dus erg relaxte verbinding)

Packetloss vrijwel nooit last van (zit los van ping).

Bier, Whiskey en Metal!!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ping is niet zozeer de irritatie factor, packetloss wel, spelen met ping 100 tegen iemand met ping 40 a 60 is goed te doen. Echter spelen met 5 procent PL tegen iemand zonder PL is op competatief niveau echt niet te doen.

Overigens heb ik met me FAST ADSL via Xs4all meestal zo een ping 30 a 50 met UT.

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op 05 december 2003 @ 17:52:
Battlefield 1942 (1.5)
ping: gemiddeld 23 (public server van AoG @ AMS/IX)
Provider: Xs4All ADSL
abo: Basic (1024/320)

ik neem aan dat jij een site gaat bijhouden waarin alles mooi overzichtelijk komt te staan, anders heb je niks aan dit topic
Het is niet mijn bedoeling om per game en dan per soort connectie statistieken te gaan liggen opzetten.

Ik zocht een hoop gegevens hier te kunnen verzamelen om er dan mogelijk algemene tendensen uit te kunnen afleiden. Je zou daar inderdaad heel ver in kunnen gaan, maar dat was mijn bedoeling niet.

Als je hier kan zien dat een groot deel kabel users goede pings haalt, en een deel niet, en ditzelfde terugziet voor ADSL, dan kan je, bijvoorbeeld, na een tijdje concluderen dat het medium niet direct het probleem is. Dan zou je kunnen gaan opsplitsen per provider waardoor je mogelijk een overzicht krijgt van waar het het meest fout gaat.

Nu hoor je nog vaak roepen dat ADSL of kabel of iets anders het beste is. Ik vraag me alleen af of er nu inderdaad een bepaald medium/provider effectief beter is dan de rest.

Het is niet direct mijn bedoeling er een parlementair onderzoek van te maken 8)

Verwijderd

solcon lite adsl van kpn
384/128

windowsxp
amd xp 1800
512 mb ddr geheugen
ati radeon 8500
crt monitor

bij speedtest.nl heb ik een ping van 24
Het ligt natuurlijk ook voor een gedeelte aan de server maareh meestal heb ik een ping zo rond de 40 in nl en uk servers.

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

xenoke schreef:
Dat is nu net hetgeen ik graag wil achterkomen. Maakt het medium wel of niet iets uit ? Ligt het alleen aan de provider ? Maakt het type kabel/ADSL modem iets uit ? Etc... etc..
Technisch gezien? Nee. Een kabelmodem vertaalt de nulletjes en eentjes naar optische pulsen of EM-golven, een ADSL modem maakt er analoge stroompjes van. Hoe, waar, en of die signalen verwerkt worden bepaalt de kwaliteit of beter gezegd integriteit van een verbinding, en daar heb je als user verder weinig invloed op (zeker als je UPC klant bent :D).

[ Voor 6% gewijzigd door DroogKloot op 05-12-2003 18:31 ]

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 13:21

SNEAK-NL

galloooooooooooo

games: alle
Connectie : ADSL 8192/1024
ping europese servers rond de 20, US servers rond de 110

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Game:CS
Connectie: @home breedband
Ping: de servers waar ik altijd zit rond de 15-25 (Ik ben tevreden met de verbinding)

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10 21:18

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 17:41:

- naam van het game met versie en eventueel welke patches (een bepaalde patch kan soms invloed hebben op de snelheid) Soldier of fortune 2 mp, wolfenstein et, cs, half life, quake 3
- het OS waarop je het speelt Windows Xp pro
- system specs lijken me iets minder relevant aangezien het over pingtijden naar een server gaat, niet over de FPS die je haalt. Correct me if I'm wrong :)
xp 1800
256 ddr pc 2100
geforce 3 ti 200 128mb

- type connectie dat je hebt (kabel/xDSL) xDSL
- de provider die je gebruikt Hcc net
- eventueel het abo type dat je hebt
Mijn ping is meestal rond de 70 of soms ook 30 8)

[ Voor 5% gewijzigd door shameblaster op 05-12-2003 21:39 ]

Cons:::BB4E

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:25
Hmm, volgens mij is het wel handig om eerst eens een paar servers te definieren waar veel tweakers op spelen voor een paar spellen. Op deze manier post iedereen willekeurige ping tijden en wordt niemand er wijs uit.
Bovendien weet ik niet of ping tijden zoveel zeggen, de hoeveelheid download en upload kan ook bepalend zijn, evenals packet loss etc.
Aangezien ik op een aansluiting van de RUG zit heb je niet veel aan mijn pings denk ik. Ik heb doorgaans de laagste ping van iedereen als ik een spel speel maar dat was wel bekend volgens mij

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:07

MBV

Misschien ben ik dom, of snap ik er nu echt niets meer van, maar is het niet veel makkelijker om de pingstats van speedtest te gebruiken?

• Falcon
  • Laatst online: 03-11 14:20

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Veel te breed begrip "Ping". Je kunt nooit zeggen dat kabel of ADSL beter is. Als iemand met chello in Leeuwarden zit kan hij een ping hebben van 30 en als er iemand in Eindhoven zit en dit ook met chello.. kan deze best een ping hebben van 100. (en ja dan bedoel ik naar de zelfde server)

Het is maar net hoe de route loopt van jouw signaal naar de desbetreffende server.

Ik snap ook niet waarom de mods dit topic goed gekeurd hebben. :?

[ Voor 7% gewijzigd door Falcon op 06-12-2003 08:53 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Mjah, daarnaast heb ik ook al aangegeven dat ping niet zoveel zegt, en is het sterk afhankelijk van tijdstip dat je speelt, aantal mensen op de server, etc.

Daarnaast is bijvoorbeeld in UT een wereld van verschil tussen F1 ping, en F6 ping.

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:25
Die speedtest is misschien wel geschikt
hoewel die ook elke keer als je 'm gebruikt andere resultaten geeft. De ping test lijkt echter wel steeds dezelfde resultaten te geven. Die site kan trouwens zelf ook wel mooi vergelijken dus dan heb je dat hele topic misschien niet nodig
drie samples van mij (RUG.nl, AMDXP2000+, windowsXP)

download (kbyte/sec) 813.5, 756.6, 833.6

upload (kbyte/sec) 463.8, 429.5, 467.2

connection (conn/min.) 1232.0, 1135.0, 1126.0

ping test NL (ms) 5.0, 5.0, 5.0

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pings posten zonder dat iedereen de zelfde rates gebruikt is niet echt nuttig he? ;)

Het maakt bij cs bijvoorbeeld nogal uit of je cl_updaterate 101 of cl_updaterate 7 hebt ;)

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:14

PoweRoy

funky!

Game: batlefield 1942 v1.5
Provider: speedxs
Verbinding: speedxs extreme ADSL 8024/1024
Server/ping:
Gamerservers.net: 23

jammer is dat ik met @home al ping van 30 kon halen dus niet echt veel verschil

[This space is for rent]

Verwijderd

Topicstarter
The Real Falcon schreef op 06 december 2003 @ 08:53:
Veel te breed begrip "Ping". Je kunt nooit zeggen dat kabel of ADSL beter is. Als iemand met chello in Leeuwarden zit kan hij een ping hebben van 30 en als er iemand in Eindhoven zit en dit ook met chello.. kan deze best een ping hebben van 100. (en ja dan bedoel ik naar de zelfde server)

Het is maar net hoe de route loopt van jouw signaal naar de desbetreffende server.

Ik snap ook niet waarom de mods dit topic goed gekeurd hebben. :?
Ik heb hen ook eerst een mail gestuurd met de vraag of het mocht omdat ikzelf ook weet dat het geen eenvoudig te omschrijven vraag is. Als iemand een beter idee heeft om een bruikbaar overzichtelijke poll of enquete op te zetten hoor ik het graag.

Ik probeer of probeerde alleen een start te geven aan iets met de bedoeling een hoop resultaten te bekomen waaruit men bepaalde zaken zou kunnen afleiden.

Misschien valt er geen deftige manier te bedenken voor hetgeen ik bedoel. Dat kan. Iemand anders haalde al aan dat je best allemaal met dezelfde servers werkt, en uiteraard heeft hij gelijk. Maar dan beperk je het aantal mensen weer dat resultaten kan posten.

Misschien is het inderdaad gewoon te complex en te divers om er iets nuttig rond te kunnen maken. :|

Als er inderdaad niks praktisch voor in elkaar te zetten is, mijn excuses dan voor het openen van de topic.

1 positief puntje is er toch al, denk ik. Uit de postings die ik al lees kan je blijkbaar al wel opmaken dat kabel zeker niet per definitie trager hoeft te zijn dan ADSL ofzo. Als er al verschillen zijn, ligt het eerder aan de provider en/of waar je aangesloten bent. Niets concreet, gewoon vage vaststelling, maar het is al iets.

Verwijderd

Games Q , Q3 3WaveCTF , CoD , U2XMP , XIII , W:ET
OS Win XP SP1a
Provider Cistron
Abo MAXX
Ping 18 a 20 op NL servers , 30 a 32 op UK servers

:)

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 19:24
Overigens als je je overzicht echt compleet wilt hebben moet je ook packetloss erbij doen.
Ik heb op servers gespeeld met ping 40 (goed voor UT2k3 standaarden) maar wel met packetloss waardoor het alsnog onspeelbaar was.

Bier, Whiskey en Metal!!

Pagina: 1